پرده سینما

جدیدترین قسمت مجموعه سینمایی «گرگ و میش» صدرنشین گیشه جهان شد

علی ناصری







 

 

 

فیلم عاشقانه و تخیلی گرگ و میش: سقوط (قسمت 2) The Twilight Breaking Dawn Part:2 در اولین هفته اکران اش در آمریکا 141 میلیون دلار فروخت و در رده اول جدول فروش فیلم های آمریکا قرار گرفت.

نمایی از فیلم گرگ و میش گرگ و میش یک درام عاشقانه تخیلی است که در حال حاضر پنج قسمت از آن ساخته شده که با استقبال گسترده در سراسر جهان از سوی مخاطبان مواجه شده است. قسمت جدید این فیلم در سطح جهانی نیز فروش قابل قبولی را داشته و تا امروز 340.9 میلیون دلار فروش داشته است.

بیل کندون کارگردان این فیلم می باشد که کارگردانی قسمت اول سقوط را نیز بر عهده داشته است. بودجه ساخت گرگ و میش: سقوط (قسمت 2) 120 میلیون دلار بوده و با توجه به استقبال مخاطبان در سال های گذشته و فروش قابل قبول این فیلم برای قسمت جدید مجموعه سینمایی گرگ و میش نیز موفقیت چشمگیری در گیشه پیش بینی می شود.

مجموعه سینمایی گرگ و میش از فیلم هایی است که صرفاً برای گیشه ساخته می شوند و در جمع فیلم های تجاری محسوب می شوند که هر ساله در بین فیلم های پر فروش سال جایگاه خاصی دارند.

از دلایل فروش این مجموعه سینمایی می توان به حضور بازیگران جوان و محبوب سینما از جمله کریستن استوارت و رابرت پاتینسون نام برد که جزو ستاره های پوشالی سینمای هالیوود محسوب شده و تین ایجر ها را به سمت خود جذب می نمایند.

سقوط آسمانی (Skyfall) که جدید ترین قسمت مجموعه قدیمی فیلم های مأمور معروف 007 جیمزباند محسوب می شود در هفته دوم اکران اش جایگاه اول خود در جدول فروش را از دست داد و با نزولی نسبتاً چشمگیر 41 میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروخت.

نمایی از فیلم سقوط آسمانیاز دلایل نزول فروش این فیلم در آمریکا می تواند اکران قسمت جدید گرگ و میش باشد که توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است و با این حال نباید فراموش کرد که جیمز باند همیشه جزو شخصیت های محبوب سینما بوده و در بین مخاطبان نیز جایگاه خاصی داشته است.

دنیل کریگ که کم کم به عنوان جیمزباند جدید سینما در بین مردم جهان پذیرفته شده است به احتمال زیاد می تواند توجه مخاطبان آمریکایی را نیز به خود جلب کند. با این حال فروش این فیلم در دو هفته اکران اش در آمریکا رقم قابل قبولی بوده و تا امروز 162 میلیون دلار فروش داشته است. فروش جهانی این فیلم که 200 میلون دلار بودجه ساخت آن بوده تا امروز 669.23 میلیون دلار می باشد.

سام مندس کارگردان سقوط آسمانی می باشد که پیش از این در سال های گذشته با فیلم زیبایی آمریکا برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره اسکار شده بود و با توجه به ساخته های قبلی مندس می توان این فیلم را یکی از نامزدهای اصلی جشنواره اسکار دانست که اولین فیلم «جیمز باندی» مدعی در اسکار محسوب می شود و در نوع خود رکوردی جدید و جالب توجه نیز می باشد، این فیلم از جمله آثاری است که نه تنها توجه اکثریت منتقدان جهانی را به سوی خود جلب کرده  بلکه بیش از 92 درصد مخاطبان این فیلم از آن راضی بوده اند.

عجیب ترین نکته جدول فروش فیلم های هفته جاری در آمریکا قرار گرفتن جدیدترین ساخته پول سازترین فیلمساز جهان به نام استیون اسپیلبرگ در رده سوم جدول گیشه می باشد.

این فیلم لینکلن (Lincoln)    نام دارد و با فروش 21 میلیون در دومین هفته اکران اش سومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد.

   

نمایی از فیلم لینکلنلینکلن که در کل 92.5 میلیون دلار در آمریکا فروش داشته است هنوز در سطح جهانی اکران نشده و از بازیگران مطرح این فیلم تاریخی می توان به دنیل دی لوییس اشاره کرد. 65 میلیون دلار هزینه ساخت این فیلم بوده که با توجه به پیشینه کارگردان بزرگ این فیلم پیش بینی فروش بیشتری برای این فیلم می شود.

اسپیلبرگ سال گذشته دو فیلم سینمایی اسب جنگی و انیمیشن تن تن: راز اسب شاخدار را روی پرده سینماها داشت که فیلم اول در گیشه شکست خورد و فیلم دوم فروش نسبتاً خوبی داشت.

از فیلم های موفق این کارگردان در گیشه می توان به ئی تی: موجود ناشناخته، آرواره ها، جنگ دنیاها و غیره اشاره کرد.

نویسنده لینکلن تونی کاشنر می باشد که فیلمنامه های مونیخ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و فرشتگان در آمریکا به کارگردانی مایک نیکولز را نوشته است و به همین جهت فضا و ساختار لینکلن آن طور که پیش بینی می شود مختص یک فیلم هنری می باشد و به همین جهت نمی توان فروش بالای فیلم های سابق اسپیلبرگ را برای این فیلم پیش بینی کرد. لینکلن پس از مونیخ دومین همکاری اسپیلبرگ و کاشنر محسوب می شود.

انیمیشن موفق خردش کن رالف (Wreck-It Ralph) که در حال اکران می باشد و زمزمه های ساخت قسمت دوم آن نیز به گوش می رسد در سومین هفته اکران اش است و با فروش 18.6 میلیون دلار چهارمین فیلم جدول فروش آمریکا در این هفته می باشد و به طور کل در سینماهای آمریکا 122 میلیون دلار داشته است.

این انیمیشن که 165 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده تا کنون در سطح جهانی 157.17 میلیون دلار فروش داشته است و با توجه به این فروش تا امروز شاید نتوان این فیلم را خیلی موفق دانست چرا که هنوز به اندازه هزینه ساخت اش فروش نداشته است اما با توجه به استقبال گسترده ای که در آمریکا از این انیمیشن شد در سطح جهانی که در هفته های آینده به طور کامل اکران خواهد شد فروش قابل توجهی پیش بینی می شود.

جدید ترین ساخته سینمایی رابرت زمکیس به نام پرواز (Flight) که سومین هفته اکران اش را سپری می کند در این هفته 8.8 میلیون دلار در آمریکا فروخت و پنجمین فیلم پر فروش هفته آمریکا شد. این فیلم که 31 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده است در سه هفته اکران اش در آمریکا 61.5 میلیون دلار فروخته است.

پرواز هنوز در جهان به طور کامل اکران نشده است و با توجه به استقبالی که از فیلم های زمکیس که اغلب او را به عنوان یک انیمیشن ساز حرفه ای نیز می شناسند شده است فروش قابل قبولی را در سطح جهانی نیز پیش بینی می کنیم.

فیلم های آرگو (Argoربوده شده 2 (Taken 2Jab tak hai jaan، زمین بازی کامل (Pitch PerfectHere Comes The Boom نیز به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش هفته در آمریکا را تشکیل می دهند. در این بین حضور یک فیلم هندی به کارگردانی یاش چوپرا و با بازی شاهرخ خان ستاره سینمای هند جالب توجه می باشد که اولین هفته اکران اش در آمریکا را می گذراند و تا امروز 1.28 میلیون دلار فروش داشته است.

نمایی از فیلم او را به نرمی بکش تریلر جنایی او را به نرمی بکش (Killing them softly) به کارگردانی آندره دمنیک و با بازی براد پیت و ری لیوتا در تاریخ 30 نوامبر سال جاری اکران خواهد شد.

این فیلم دومین همکاری آندره دمنیک و براد پیت محسوب می شود ولی با حضور ستارگانی همچون براد پیت و ری لیوتا فروش چندان بالایی برای این فیلم پیش بینی نمی شود. چرا که این فیلم را می توان فیلمی برای مخاطب خاص قلمداد کرد ولی از نظر هنری او را به نرمی بکش فیلمی مهمی می باشد که در سال 2012 اکران می شود و حتی این فیلم را می توان یکی از مدعیان اسکار برای نامزد شدن در بسیاری از بخش ها از جمله بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم و کارگردانی دانست.

تریلر ترسناک مجموعه (Collection) به کارگردانی مارکوس دونستان نیز در تاریخ 30 نوامبر در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. این فیلم را می توان دنباله ای بر اثر قبلی دانستان به نام جمع کننده دانست که در زمان اکران اش با فروش چندانی مواجه نشد و جدا از آن نام ستارگان هالیوودی در این فیلم به چشم نمی خورد و مطرح ترین بازیگر این فیلم جوش استوارت است که با توجه به این مسائل فروش بالایی برای این فیلم نیز پیش بینی نمی شود. 


 تاريخ ارسال: 1391/9/2
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>صادق :

سلام میشه قسمتهاشو ب جیمیلم بفرستین

0+1-

جمعه 17 ارديبهشت 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.