پرده سینما

«گرگ و میش» همچنان صدرنشین گیشه سینماهای جهان است

علی ناصری

 






 

 

 

فیلم سینمایی گرگ و میش : سقوط- قسمت دوم (The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2) در دومین هفته اکران اش نیز همچنان با فروشی چشمگیر صدرنشین گیشه هالیوود و جهان است.

گرگ و میش این فیلم در این هفته 43.6 میلیون دلار فروخت و فروش کلی اش را به 227 میلیون دلار در آمریکا رساند.

گرگ و میش در حالی که دومین هفته اکران را سپری می کند نهمین فیلم پر فروش سال 2012 در جهان محسوب می شود و تا کنون بیش از 577.8 میلیون دلار در سراسر دنیا فروش داشته است که در واقع رقم خیره کننده ای محسوب می شود. فروش گرگ و میش در این هفته در کشورهای جهان به غیر از آمریکا 97.5 بوده اما با توجه به استقبال گسترده مخاطبان از قسمت های قبلی گرگ و میش این مقدار فروش چندان عجیب و دور از دسترس قلمداد نمی شود و حتی در هفته های آینده فروش بیشتری برای این فیلم تخیلی، عاشقانه پیش بینی می شود.

قسمت جدید گرگ و میش را بیل کندون کارگردانی کرده است که کارگردانی قسمت اول سقوط را نیز برعهده داشته است.

کندون تا امروز چندین فیلم سینمایی دیگر نیز ساخته است که هیچ کدام موفقیت خیره کننده گرگ و میش : سقوط- قسمت دوم را نداشته اند که از بین آن ها می توان به رویاهای دختران نیز اشاره کرد.

جدیدترین ساخته سام مندس که یک فیلم اکشن در سری فیلم های جیمز باند است سقوط آسمانی (Skyfall) نام دارد که در سومین هفته اکران اش در آمریکا 35.5 میلیون دلار فروخته است و دومین فیلم پر فروش سینماهای آمریکا محسوب می شود.

این فیلم که ابتدا در سطح جهانی اکران شد تا امروز 790.1 میلیون دلار فروش داشته است که با این رقم چهارمین فیلم پرفروش سینماهای جهان پس از انتقام جوها، خیزش شوالیه تاریکی و عصر یخ بندان: رانش قاره ای در سال جاری محسوب می شود.

نمایی از فیلم سقوط آسمانیدنیل گریک نقش اصلی این فیلم را بازی می کند و با توجه به فروش قابل توجه فیلم می توان او را جیمز باندی دانست که همه مردم دنیا او را پذیرفته اند. علی رغم بازیگران و کارگردان مطرح فیلم می توان به نویسنده صاحب نام آن یعنی جان لوگان اشاره کرد که پیش از این نویسندگی فیلم هایی همچون هوگو ، رانگو ، آخرین سامورایی و گلادیاتور اشاره کرد که با توجه به کارنامه این نویسنده می توان فیلمنامه سقوط هوایی را نیز فیلمنامه ای ارزشمند دانست.

جان لوگان نویسندگی دو قسمت آینده فیلم جیمزباند را نیز بر عهده گرفته است.

فیلم تاریخی لینکلن (Lincoln) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سومین هفته اکران اش 25.7 میلیون دلار فروش داشته است که سومین فیلم پرفروش هفته نیز محسوب می شود. بودجه ساخت این فیلم 65 میلیون دلار بوده است که تا امروز توانسته 62.8 میلیون دلار در آمریکا فروش داشته باشد.

لینکلن تا الآن در سطح جهانی اکران نشده است. با توجه به استقبال صورت گرفته از فیلم لینکلن را می توان یکی از فیلم های هنری اسپیلبرگ دانست که چندان توجهی به گیشه ندارد و انتظار فروش چشم گیر فیلم های سابق اسپیلبرگ را از این فیلم نمی توان داشت. دنیل دی لوییس از ستارگانی است که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

انیمیشن ماجراجویی طغیان نگهبانان (Rise of the guardians) به کارگردانی پیتر رامسی در اولین هفته اکران اش در آمریکا نتوانست چندان نظر مخاطبان را به خود جلب کند و با فروش 23.8 چهارمین فیلم پر فروش هفته شد. این انیمیشن 145 میلیون دلار هزینه ساختش بوده است که در بین ده فیلم صدرنشین گیشه سومین فیلم پر هزینه گیشه محسوب می شود.

نمایی از طغیان نگهبانانطغیان نگهبانان اولین تجربه کارگردانی رامسی محسوب می شود که هیو جکمن و الک بالدوین نیز در آن به عنوان صداپیشه حضور دارند. علاوه بر آمریکا فروش نه چندان زیادی را در سینماهای جهان نیز شاهد هستیم که تنها 13.5 فروخته اند. با توجه به اینکه انیمیشن های اکران شده در سال جاری با موقفیت هایی چشم گیر مواجه بودند برای این فیلم نمی توان فروش چندان بالایی را تصور کرد.

زندگی پی (Life Of Pi) جدید ترین ساخته آنگ لی محسوب می شود که در ژانر فیلم های ماجراجویی قرار می گیرد. این فیلم که اکثر بازیگران اش هندی می باشند در اولین هفته اکران اش 22.5 میلیون دلار در آمریکا فروش داشته است و پنجمین فیلم جدول فروش آمریکا قرار دارد.

زندگی پی در سطح جهانی نیز 17.5 میلیون دلار فروش داشته و بودجه ساخت این فیلم 120 میلیون دلار بوده است. آنگ لی پیش از ایم فیلم های بسیاری ساخته است که در میان آن ها می توان به هالک نیز توجه کرد.

خردش کن رالف (Wreck-It Ralphطلوع سرخ (Red Dawnپرواز (FlightSilver Linings Playbook و آرگو (Argo) نیز به ترتیب فیلم های ششم تا هفته جدول فروش فیلم های هالیوود هستند.

نکته جالب توجه در فروش فیلم های جهان شکست فیلم تحسین شده مخاطبان آناکارنینا (Anna karenina) است که در دومین هفته اکران اش حتی در بین ده فیلم پر فروش هفته نیز قرار نگرفت و تنها توانست 896 هزار دلار در آمریکا فروش داشته باشد.

نمایی از فیلم آناکارنینااطلاعاتی از بودجه ساخت این فیلم در دست نیست اما به نظر می رسد که این فیلم نیز به عاقبت فیلم ابر اطلس دچار شده و به شکست مالی سنگینی را پیش رو دارد.

اما بزودی و در هفتم دسامبر فیلم سینمایی بارک هاید در هادسون (Hyde park on Hudson) به کارگردانی راگر میچل در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

میچل دو سال قبل یعنی در سال 2010 فیلم سینمایی صبح درخشان را ساخت که با وجود بازیگرانی چون هریسون فرد و دایان کیتون توانست فروشی متوسط داشته باشد.

در فیلم جدید او که چند روز دیگر اکران خواهد شد بیل مورای و لورا لینی بازی کرده اند که با توجه به بازیگران فیلم و موضوع کمدی آن می توان این فیلم را فیلمی هنری و بی توجه به گیشه دانست که فروش نسبتاً بالایی برای آن پیش بینی نمی شود.

اداره بازیکن ها (Playing for keeps) فیلم دیگری است که در هفتم دسامبر اکران خواهد شد. این فیلم که در ژانر کمدی عاشقانه قرار دارد را گابریل موچینو کارگردانی کرده است. جرارد باتلر، جسیکا بیل و کاترین زیتا جونز از بازیگران نامدار این فیلم محسوب می شوند. معروف ترین فیلم گابریل موچینو فیلم سینمایی هفت گناه با بازی ویل اسمیت است که فیلمی محبوب در بین تماشاگران اش است.

باید دید اداره بازیکن ها در زمان اکران اش چقدر می تواند مخاطبان خود را راضی از سالن سینما بیرون ببرد اما با توجه به وضعیت گیشه و فیلم های اکران شده فروش چندان بالایی برای این فیلم پیش بینی نمی شود.


 تاريخ ارسال: 1391/9/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.