پرده سینما

برای سومین هفته متوالی «گرگ و میش» صدرنشین گیشه سینماهای جهان شد

علی ناصری







 

 

 

فیلم سینمایی گرگ و میش: سقوط (قسمت 2) (The twilight saga: braking dawn – part 2) پس از گذر سه هفته از اکران اش همچنان پر فروش ترین فیلم هفته آمریکا و جهان است.

نمایی از فیلم گرگ و میشاین فیلم در سومین هفته اکران اش 17.4 میلیون دلار در آمریکا فروخت و فروش کلی خود را به 255 میلیون دلار در آمریکا رساند.

این فیلم که 120 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده در گیشه جهانی نیز در هفته جاری با فروش 66.2 میلیون دلار رتبه اول را دارد.

فروش کلی جدیدترین قسمت گرگ و میش که در 74 کشور جهان اکران شده است تا امروز 702.4 میلیون دلار بوده است که صدرنشینی و فروش این فیلم در هفته های آینده نیز پیش بینی می شود چراکه بسیاری از فیلم های موجود در صف اکران چندان رقیبی جدی برای گرگ و میش محسوب نمی شوند.

فیلم اکشن و موفق سقوط آسمانی (Skyfall) که به جرأت می توان آن را جزو موفق ترین جیمزباند های تاریخ سینما دانست پس از گذر چهار هفته از اکران اش 16.6 میلیون دلار در این هفته فروخت و دومین فیلم پر فروش هفته آمریکا شد.

این فیلم به طور کلی 246 میلیون دلار در آمریکا فروخته است.

سقوط آسمانی در گیشه جهانی سومین فیلم هفته محسوب می شود و در سراسر دنیا در این هفته 51 میلیون دلار فروش داشته است. فروش کلی سقوط آسمانی که در 85 کشور جهان اکران شده است تا امروز 869 میلیون دلار بوده است که احتمال نزدیک شدن این عدد به یک میلیارد دلار نیز در هفته های آینده چیزی دور از دسترس نیست.

دنیل کریگ، جودی دنچ و خاویر باردم بازیگران مطرحی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

نمایی از فیلم لینکلنلینکلن (Lincoln) درامی تاریخی است که جدیدترین ساخته استیون اسپیلبرگ محسوب می شود.

این درام تاریخی در چهارمین هفته اکران اش 13.5 میلیون دلار در آمریکا فروش داشته است.

لینکلن در چهار هفته اکران اش در آمریکا 83.7 میلیون دلار فروخته است. این فیلم پس از گذر چهار هفته از اکران اش تنها در کشور آمریکا اکران شده و همچنان در سراسر دنیا به اکران عمومی درنیامده است و پیش بینی می شود که با اکران جهانی این فیلم فروش لینکلن به رقم بالاتری برسد.

دنیل دی لوییس در نقش اصلی فیلم لینکلن بازی کرده است. این فیلم یکی از نامزدهای اصلی دریافت جایزه اسکار و جشنواره های ابتدای سال میلادی است. استیون اسپیلبرگ در سال های گذشته با فیلم موفق لیست شیندلر توانست جوایز بسیاری در آکادمی اسکار از جمله بهترین فیلم را از آن خود کند.

انیمیشن ماجراجویی طغیان نگهبانان (Rise of the guardians) که اولین تجربه سینمایی کارگردان اش پیتر رامسی محسوب می شود در هفته دوم اکران اش فروش قابل قبولی داشت و 13.5 میلیون دلار در آمریکا فروخت که رقمی تقریباً مساوی با فروش فیلم لینکلن محسوب می شود.

این انیمیشن 48.8 میلیون دلار در دو هفته اکران اش در آمریکا فروش داشته است.

نمایی از انیمیشن طغیان نگهبانانطغیان نگهبانان که 145 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده در سطح جهانی 53.5 میلیون دلار در این هفته فروش داشته است که دومین فیلم پرفروش جهان در این هفته محسوب می شود. فروش کلی این انیمیشن در جهان 105.9 میلیون دلار بوده است. هیو جکمن، الک بالدوین، ایسلا فیشر و جود لاو از بازیگران مطرحی هستند که به عنوان صداپیشه در این فیلم نقش داشته اند.

با توجه به استقبال گسترده ای که از این انیمیشن در دو هفته اکران اش انجام شد فروش بیشتری برای این فیلم پیش بینی می شود. سال 2012 سال موفقی برای انیمیشن های بسیاری از جمله شجاع، خردش کن رالف و هتل ترانسیلوانیا بوده است.

پنجمین فیلم پر فروش هفته آمریکا جدیدترین ساخته آنگ لی کارگردان تایوانی هالیوود با نام زندگی پی (Life of Pi) است که در دومین هفته اکران اش 12.2 میلیون دلار فروش داشته است.

این فیلم ماجراجویی که قصه اش در هند می گذرد و بازیگران مشهور هندی از جمله عرفان خان نیز در آن بازی می کنند 48.5 میلیون دلار به طور کلی در آمریکا فروخته است.

نمایی از فیلم زندگی پیزندگی پی با فروش 33.5 میلیون دلار در این هفته در سطح جهانی چهارمین فیلم پرفروش جهان محسوب می شود. این فیلم که 120 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده به طور کلی در دو هفته اکران اش 109.4 میلون دلار فروش داشته است. با توجه به موضوع و استقبال مخاطبان جهانی فروش فیلم در سطح جهانی بیشتر از فروش آن در آمریکا پیش بینی می شود. زندگی پی نیز می تواند فیلمی مدعی در جشنواره های ابتدای سال 2013 میلادی باشد.

فیلم های خردش کن رالف (Wreck-it Ralph)، او را به نرمی بکش (Killing Them Softly)، طلوع سرخ (Red dawn)، پرواز (Flight)، مجموعه (The Collection) نیز به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا در هفته جاری می باشند. نکته جالب توجه در این فیلم ها این است که سه فیلم او را به نرمی بکش، طلوع سرخ و مجموعه هفته اول یا دوم اکران خود را سپری می کنند.

اما وضعیت در گیشه جهانی کمی متفاوت است و فیلم های خردش کن رالف، او را به نرمی بکش، طلوع سرخ، آرگو (Argo) و 26 سال (26 Years) به ترتیب رتبه های ششم تا دهم جدول فروش را در اختیار دارند.

بالاخره انتظار طرفداران سه گانه ارباب حلقه ها به سر آمد و فیلم سینمایی هابیت: یک سفر غیرمنتظره (The Hobbit: An unexpected journey) به کارگردانی پیتر جکسون در تاریخ 14 دسامبر در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

نمایی از فیلم هابیت یک سفر غیرمنتظرهاین فیلم که حال و هوایی شبیه به سه گانه معروف پیتر جکسون به نام ارباب حلقه ها دارد هزینه ساخت بالایی نیز داشته و یکی از مهمترین فیلم های سال جاری محسوب می شود که فروش بسیار بالایی برای آن پیش بینی می شود.

بسیاری این فیلم را یکی از سه فیلم پرفروش سال 2012 پیش بینی می کنند. نکته جالب توجه در لیست بازیگران فیلم نبود نام ستارگان بزرگ ارباب حلقه ها است. از بازیگران این فیلم می توان به یان مک کلن و مارتین فریمن اشاره کرد. پیتر جکسون سال گذشته تهیه کننده انیمیشن تن تن: راز اسب شاخدار بود که کارگردانی آن را استیون اسپیلبرگ بر عهده داشت. از فیلم های معروف او به غیر از ارباب حلقه ها می توان به کینگ کنگ و استخوان های دوست داشتنی اشاره کرد.

رومنس کمدی حفظ تاریخ (Save the date) به کارگردانی مایکل موهان در تاریخ 14 دسامبر در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. بازیگران مطرحی در این فیلم به ایفای نقش نپرداخته اند و این فیلم دومین تجربه کارگردان اش در ساخت فیلم سینمایی محسوب می شود. حفظ تاریخ نمی تواند در بین فیلم های بزرگ با کارگردانان صاحب نام و بازیگران مطرح حرفی برای گفتن داشته باشد و فروش چندانی برای این فیلم پیش بینی نمی شود.

 


 تاريخ ارسال: 1391/9/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.