پرده سینما

پس از گذشت سه هفته «سقوط آسمانی» دوباره صدرنشین گیشه سینماهای آمریکا شد

علی ناصری

 








 

پس از گذشت سه هفته صدرنشینی فیلم گرگ و میش دوباره فیلم سقوط آسمانی (Skyfall) به صدر جدول گیشه سینماهای آمریکا بازگشت.

نمایی از فیلم سقوط آسمانیاین فیلم که پنج هفته از اکران اش در آمریکا می گذرد با فروش 10.78 میلیون دلار در این هفته به صدر جدول گیشه آمریکا بازگشت.

فروش کلی سقوط آسمانی در آمریکا 261.40 میلیون دلار بوده و این فیلم که جدیدترین ساخته سام مندس محسوب می شود در سطح جهانی نیز فروش نسبتاً قابل قبولی را داشته و در این هفته بیش از 31.3 میلیون دلار در سطح جهان فروش داشته است.

این فیلم با فروش بالایش در این هفته فروش کلی خود را به مرز یک میلیارد دلار یعنی 9918.22 میلیون دلار رساند.

یکی از دلایل فروش دوباره سقوط آسمانی در آمریکا عدم اکران فیلم های جدید و پر فروش می باشد که با اکران جدیدترین فیلم پیتر جکسون پیش بینی می شود که مخاطبان این فیلم نیز کاهش یابد همچنین پیش بینی می شود جدیدترین فیلم جکسون بتواند توجه اذهان عمومی را به خود جلب کند و شاید یکی از پرفروش ترین فیلم های سال شود.

با این حال اگر سقوط آسمانی بتواند فروش خود را به یک میلیارد دلار برساند سومین فیلم یک میلیاردی سال 2012 می شود. سقوط آسمانی در حال حاضر پس از انتقامجویان و خیزش شوالیه تاریکی پر فروش ترین فیلم سال 2012 در جهان می باشد.

دومین فیلم پرفروش سینماهای آمریکا طغیان نگهبانان (Rise Of the guardians) می باشد که بیش از 10.4 میلیون دلار در این هفته فروش داشته است.

نمایی از انیمیشن طغیان نگهباناناین فیلم که هم اکنون سومین هفته اکران خود را سپری می کند 61.77 میلیون دلار فروش داشته است.

طغیان نگهبانان در جدول فروش جهانی در این هفته اولین فیلم  پرفروش بود که 36.54 میلیون دلار فروخت و فروش کلی خود را به 90.50 میلون دلار در سطح جهانی رساند.

هزینه ساخت این انیمیشن 145 میلیون دلار بوده و هیو جکمن و الک بالدوین از صداپیشگان معروف این فیلم می باشند. طغیان نگهبانان با توجه به نبود انیمیشن های جدید در صف اکران می تواند از پر فروش ترین انیمیشن های سال باشد.

سومین فیلم در جدول اکران آمریکا و دومین فیلم در جدول اکران جهانی قسمت جدید فیلم گرگ و میش: سقوط (قسمت دوم) (The Twilight saga: Breaking dawn (Part:2)) می باشد که 9.15 میلیون دلار در این هفته در سینماهای آمریکا فروش داشته است. این فیلم که چهارمین هفته اکران اش را سپری می کند فروش کلی خود را در آمریکا به 268.69 میلیون دلار رساند. قسمت جدید گرگ و میش که 120 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده در سطح جهانی در این هفته 32.7 میلیون دلار فروخته است. فروش کلی این فیلم در چند هفته اکران اش 751.134 میلیون دلار می باشد. گرگ و میش یکی دیگر از فیلم هایی است که احتمال می رود فروش خود را به یک میلیارد دلار برساند چراکه تا امروز استقبال چشمگیری از این فیلم شده است.

اما یکی از عجیب ترین نکات در مورد این فیلم صدرنشینی بیش از سه هفته ای فیلم در گیشه سینماهای آمریکا بود که اینک به رتبه سوم جدول سقوط کرده است.

نمایی از فیلم لینکلنفیلم تاریخی لینکلن (Lincoln) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و با بازی دنیل دی لوییس که همچنان در سطح جهانی اکران نشده است پس از گذر پنج هفته از اکران اش 8.91 میلیون دلار در آمریکا فروخت و فروش کلی خود را به 97.13 میلیون دلار رساند.

با توجه به کارنامه اسپیلبرگ در گیشه این فیلم یکی از معمولی ترین فیلم های وی محسوب می شود. چرا که او به عنوان یکی از پولسازترین فیلمسازان جهان شناخته شده است. با وجود اینکه لینکلن هنوز در سطح جهانی اکران نشده است اما در جدول اکران جهانی رتبه ششم را در این هفته دارا می باشد. پیش بینی می شود که جدیدترین ساخته اسپیلبرگ با اکران اش در سطح جهانی نیز با چنین استقبالی روبرو باشد چرا که قصه فیلم تا حدی مختص مردم آمریکا است و فروش بیشتری برای این فیلم در آمریکا پیش بینی می شد. بودجه ساخت لینکلن نیز نسبت به سایر فیلم های اسپیلبرگ کم تر است و هزینه ساخت این فیلم تنها 65 میلیون دلار بوده است.

زندگی پی (Life of Pi) درامی ماجراجویی است که جدیدترین اثر آنگ لی محسوب می شود.

این فیلم که عرفان خان در آن به ایفای نقش پرداخته است سومین هفته اکران اش را سپری می کند و در این سه هفته 60.948 میلیون در آمریکا فروش داشته است. زندگی پی پنجمین فیلم جدول فروش آمریکا محسوب می شود که در سطح جهانی استقبال بیشتری از این فیلم صورت گرفته و این فیلم در این هفته 32.1 میلیون دلار فروش داشته است که سومین فیلم پر فروش هفته در جهان محسوب می شود. فروش کلی این فیلم نیز در جهان 166.61 میلیون دلار می باشد که برای این فیلم رقم قابل قبولی می باشد.

نمایی از انیمیشن خردش کن رالفهزینه ساخت جدیدترین اثر آنگ لی که پیش از این فیلم معروف هالک را کارگردانی کرده بود 120 میلیون دلار بوده است که برای این فیلم رقمی خیره کننده محسوب می شود.

پنجمین فیلم در جدول فروش جهانی نیز انیمیشن خردش کن رالف (Wreck-it Ralph) می باشد که در 27 کشور اکران شده و 10.70 میلیون دلار در سطح جهانی در این هفته فروش داشته است. این انیمیشن که مورد استقبال مخاطبان در سراسر دنیا قرار گرفت 215.54 میلیون دلار تا امروز فروش داشته است.

فیلم های بازی کردن برای محافظت (Playing for keeps)، خردش کن رالف، طلوع سرخ (Red dawn)، پرواز (Flight) و او را به نرمی بکش (Killing them softly) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا را در این هفته تشکیل می دهند.

فیلم سینمایی بازی کردن برای محافظت تنها فیلمی است که در اولین هفته اکران اش می باشد و جزو ده فیلم پر فروش هفته نیز در آمریکا است. این فیلم که به کارگردانی گابریل موچینو می باشد جرارد باتلر و جسیکا بیل در آن بازی کرده اند.

درام اکشن و تاریخی کاترین بیگلو که نقطه سیاه سی (Zero dark thirty) نام دارد در 21 دسامبر در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

این فیلم که جدیدترین فیلم بیگلو پس از قفسه درد محسوب می شود نیز توسط مارک بوآل نویسنده قفسه درد نوشته شده است.

نمایی از فیلم نقطه سیاه سیاین فیلم بر خلاف قفسه درد که فیلمی کاملاً سفارشی بود تا امروز فیلمی ضد آمریکایی معرفی شده است.

کریس پن و جسیکا چستین از بازیگران این فیلم می باشند. کاترین بیگلو که با فیلم قبلی اش توانست اولین زنی باشد که جایزه اسکار بهترین کارگردانی را می گیرد با فیلم جدید اش نیز نیم نگاهی به جشنواره اسکار دارد.

اکشن جنایی جک ریچر (Jack Reacher) به کارگردانی کریستوفر مک کواری نیز در 21 دسامبر اکران خواهد شد.

در این فیلم که دومین تجربه کارگردان اش محسوب می شود تام کروز در نقش اصلی آن به ایفای نقش پرداخته است. وجود نام ورنر هرزوگ کارگردان صاحب نام سینمای آلمان در لیست بازیگران این فیلم نیز نکته ای جالب توجه می باشد. با توجه به حضور تام کروز به عنوان یکی از ابرستاره های سینمای هالیوود که همچنان فیلم هایش فیلم های پر فروشی هستند فروش قابل قبولی نیز برای این فیلم پیش بینی می شود.

کریستفر مک کواری با اینکه کارگردانی کم تجربه است اما یکی از گزینه های کارگردانی قسمت جدید مأموریت غیر ممکن 5 می باشد که همین امر می تواند دلیلی باشد تا مخاطبان بسیاری به دیدن جک ریچر بروند تا قدرت فیلمسازی او را مشاهده کنند. 

 


 تاريخ ارسال: 1391/9/22
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.