پرده سینما

«هابیت» برای دومین هفته متوالی صدرنشین گیشه سینماهای جهان شد

علی ناصری









فیلم هابیت: یک سفر غیر منتظره (The Hobbit: An Unexpected Journey) که آخرین اثر پیتر جکسون محسوب می شود همچنان در هفته دوم اکران اش در صدر جدول فروش آمریکا و جهان قرار دارد.

نمایی از فیلم هابیت ساخته پیتر جکسونفروش هابیت این هفته در سینماهای آمریکا 36.9 میلیون دلار بوده است و فروش کلی این فیلم در آمریکا تا امروز 150 میلیون دلار می باشد.

هابیت که تا کنون در 60 کشور اکران شده است در این هفته در سطح جهانی 91 میلیون دلارفروش داشته که فروش کلی این فیلم در این هفته به 127.7 میلیون دلار رسیده است.

هر چند که فروش این فیلم در هفته دوم اکران اش کمی نزول کرده اما هابیت: یک سفر غیر منتظره در این دو هفته فروش چشمگیری داشته که حتی چند برابر شدن این ارقام در هفته های آینده چیزی دور از دسترس نیست.

دومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا فیلمی اکشن و جنایی به نام جک ریچر (Jack Reacher ) است که در آن تام کروز به ایفای نقش پرداخته است.

فروش این فیلم در این هفته در آمریکا 15.6 میلیون دلار است و این فیلم که اولین هفته اکران اش را می گذارند با اکران اش در 8 کشور توانسته در سطح جهانی به غیر از آمریکا 2.5 میلیون دلار بفروشد و فروش کلی خود را به 18.1 میلیون دلار برساند.

جک ریچر در جدول فروش جهانی در رده چهارم قرار دارد. قصه فیلم در مورد یک تک تیر انداز است که به طور تصادفی پنج نفر را با ضرب گلوله می کشد و فیلم با مقاومت وی در برابر پذیرفتن این جنایت ادامه پیدا می کند.

فیلم کمدی این چهل (This Is 40) به کارگردانی جود آپاتو نیز در اولین هفته اکران اش در آمریکا توانست 12.03 میلیون دلار بفروشد و در رده سوم جدول فروش آمریکا قرار بگیرد.

نمایی از فیلم این چهل این فیلم هنوز در سطح جهانی اکران نشده است. قصه فیلم این چهل به ادامه زندگی دو شخصیت اصلی فیلم زدم بالا پس از چند سال می پردازد. این فیلم نیز از آثار قبلی آپاتو می باشد. با توجه به فیلم هایی که به تازگی اکران شده اند و در صف اکران می باشند برای این فیلم فروش بالایی پیش بینی نمی شود اما این فیلم به عنوان یک فیلم تین ایجری فروش نسبتاً خوبی داشته است.

انیمیشن ماجراجویی طغیان نگهبانان (Rise of the guardians) در پنجمین هفته اکران اش در آمریکا توانست 5.9 میلیون دلار بفروشد و فروش خود را به طور کلی در آمریکا به 79.69 میلیون دلار رساند.

این فیلم که در سطح جهانی در رده سوم جدول فروش قرار دارد در این هفته در سطح جهانی به غیز از آمریکا 13.7 میلیون دلار فروش داشته است که فروش کلی اش به 19.6 میلیون دلار در این هفته رسیده است.

طغیان نگهبانان که از پر هزینه ترین انیمیشن های سال جاری می باشد 145 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده که در کل در سطح جهانی 222.59 میلیون دلار فروش داشته است. هیو جکمن و آلک بالدوین از صداپیشگان این انیمیشن می باشند. قصه فیلم در مورد حمله به زمین توسط یک روح بد است که نگهبانان جاویدان تیم بی گناهی کودکان در سراسر جهان از زمین محافظت کرده و در مقابل روح بد می ایستند.

با اینکه طغیان نگهبانان از استقبالش در آمریکا کاسته شده اما در سطح جهانی همچنان فروش قابل قبولی برای این فیلم پیش بینی می شود چرا که هنوز شاهد استقبال گسترده از این انیمیشن در سطح جهانی می باشیم.

 

آخرین اثر استیون اسپیلبرگ که همچنان در سطح جهانی اکران نشده است با نام لینکلن (Lincoln) با اینکه 7 هفته از اکران اش در آمریکا می گذرد همچنان در میان پنج فیلم پر فروش هفته آمریکا دیده می شود.

 

نمایی از فیلم لینکلن ساخته استیون اسپیلبرگلینکلن در این هفته 5.52 میلیون دلار فروخت و فروش کلی خود را به 116.67 میلیون دلار رساند. این فیلم تاریخی به روزهای پایانی رئیس جمهور آمریکا، لینکلن (شانزدهمین رئیس جمهور ایالات متحده) می پردازد و نشانگر تلاش های وی به پایان دادن جنگ و برده داری در داخل کشورش است. با توجه به آمریکایی بودن قصه و داستان فیلم نمی توان در سطح جهانی فروش بالایی برای این فیلم انتظار داشت اما در آمریکا استقبال شایسته ای از این فیلم که 65 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده شد.

فیلم های سفر گناه (The Guilt Trip)، کارخانه هیولاها ((Monsters, Inc. (3D)، سقوط آسمانی (Skyfall)، زندگی پی (Life of Pi) و گرگ و میش: سقوط (قسمت 2) (The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا در این هفته هستند.

در بین پنج فیلم آخر این جدول سفر گناه و کارخانه هیولاها اولین هفته اکران شان را سپری می کنند که کارخانه هیولاها در سال 2001 ساخته شده و نسخه ای که در حال اکران است نسخه سه بعدی همان فیلم می باشد.

فیلم زندگی پی که در جدول فروش آمریکا نهمین فیلم است در جدول جهانی در رده دوم قرار دارد و فروش کلی این فیلم در سطح جهانی همراه با آمریکا 27 میلیون دلار در این هفته بوده است که فروش کلی خود را به 236.65 میلیون دلار رسانده است. همچنین سقوط آسمانی نیز پنجمین فیلم جدول فروش جهانی است که در این هفته با فروش 13.7 میلیون دلار در سطح جهانی توانسته فروش کلی خود را به 974.09 میلیون دلار برساند.

فیلم ترسناک و سه بعدی تکزاس با اره برقی (Texas Chainsaw 3D) به کارگردانی جان لوزنهوپ در چهارم ژانویه سال 2013 اکران خواهد شد.

نمایی از فیلم یک حقیقت تاریکاین فیلم که در آن هیچ بازیگر مشهوری بازی نمی کند سومین فیلم سینمایی کارگردان اش محسوب می شود. با توجه به اینکه مردم آمریکا استقبال نسبتاً خوبی از نسخه قبلی این فیلم داشتند و سه بعدی بودن این نسخه پیش بینی می شود که این فیلم فروش قابل قبول اما نه چندان چشمگیری داشته باشد.

فیلم اکشن یک حقیقت تاریک (The dark truth) نیز در چهارم ژانویه اکران خواهد شد.

دامیان لی کارگردان این فیلم است که از آثار قبلی او می توان به قربانی اشاره کرد که در سال گذشته اکران شد.

اندی گارسیا و فارست ویتاکر از بازیگران یک حقیقت تاریک می باشند. دامیان لی کارگردان با تجربه ای است که شانزده فیلم در کارنامه اش دارد که یک حقیقت تاریک هفدمین فیلم او محسوب می شود اما با توجه به پیشینه این کارگردان و عملکرد فیلم هایش در گیشه فروش بالایی برای این فیلم پیش بینی نمی شود اما با توجه به حضور بازیگرانی همچون اندی گارسیا بک حقیقت تاریک می تواند پر فروش ترین فیلم لی باشد.


 تاريخ ارسال: 1391/10/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.