پرده سینما

جزر و مد در گیشه آمریکای شمالی: آیا «شوالیه تاریکی» مغلوب «اواتار» می شود؟

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین آمار و ارقام از گیشه آمریکای شمالی (15-17 ژانویه)

 

 اواتارفیلم اواتار ساخته جیمز کامرون برای پنجمین هفته پیاپی صدرنشین جدول فروش هفتگی شد. این فیلم که درباره چند سرباز است که برای ماموریتی به سیاره دیگر می روند در هفته پنجم نسبت به هفته قبل فقط %18افت فروش داشت و موفق شد با فروش 41میلیون دلاری در صدر جدول فروش هفتگی قرار بگیرد. این فروش، بیشترین فروش یک فیلم در هفته پنجم اکران است. رکورد قبلی مربوط به فیلم تاینانیک از ساخته های قبلی جیمزکامرون بود که در هفته پنجم31 میلیون دلار فروخته بود. مجموع فروش اواتار پس از 5 هفته 491میلیون دلاراست. پیش بینی می شود تا چند روز این فیلم به راحتی رکورد شوالیه تاریکی ساخته کریستوفرنولان را که سال قبل 530میلیون دلار فروخته بود بشکند و فقط تایتانیک را روبروی خود ببینید رکودی 500میلیون دلاری که تایتانیک 98روزه و شوالیه تاریکی 48 روزه بدست آورد.

اما فیلم تازه اکران شده کتاب الی با بازی دنزل واشنگتن این هفته در 3111 سینما پخش شد و با فروش 31میلیون دلاری در رتبه دوم جدول پرفروش ها و رتبه چهارم بهترین افتتاحیه ماه ژانویه را به دست آورد.این رکورد بهترین رکورد بیشترین افتتاحیه فیلمی با بازی دنزل واشنگتن پس از فیلم گنگستر امریکایی هست.این فیلم با هزینه 80میلیون دلاری تهیه شده است.

اما فیلم استخوان های دوست داشتنی ساخته  پیتر جکسون پس از 5 هفته اکران محدود در 3 سینما این هفته به صورت گسترده در 2563 سینما اکران شد با فروش 17میلیون دلار در رتبه سوم قرار گرفت. طبق یک سنت کهنه فیلمهایی که شانس برنده شدن در رقایت اسکار را دارند قبل از سال جدید به صورت محدود اکران می شوند و درفصل جوایز به صورت گشترده اکران می شوند.

فیلم تازه جکی چان بانام جاسوس دو بعدی با وجود نقد های فوق العاده ضعیف با فروش 7/9میلیون دلار در رتبه 6قرارگرفت. و فیلم الوین و موش خرما2 در هفته چهارم موفق شد با فروش5/11میلیون دلار در رتبه 4قرار بگیرد و مجموع فروش خود را به192میلیون دلار برساند. شرلوک هولمز نیز این هفته با افت 40% مواجه شد وبا فروش 8/9میلیون دلاردر هفته چهارم مجموع فروش اش را به 180میلیون دلار برساند.

شکنندگان روز که هفته قبل در رتبه دوم بود این هفته با افت67%مواجه شد و فقط 5میلیون دلارفروخت و در عرض دو هفته 24میلیون دلار فروخت.

گرگ و میش2: ماه نو هم این هفته 000/900دلار فروخت و در رتبه 16قرارگرفت. مجموع فروش فیلم پس از 9هفته272میلیون دلارشده که فقط یک میلیون دلار دیگر لازم دارد تا به رکورد انیمیشن تحسین شده بالا برسد.


 تاريخ ارسال: 1388/10/28
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>محمد حسین:

عجب....... عالی بود مرسی

0+0-

دوشنبه 28 



>>>سینا:

لطفا برای گذاشتن اعداد به جای /از نقطه استفاده کنید.چون اینجوری جا به جامیشه.گزارش خوبی بود .

0+0-

دوشنبه 28 




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.