پرده سینما

«سارق هویت» صدرنشین گیشه سینمای جهان شد

علی ناصری










سینمای جهان در این روزها از تب و تاب روزهای پایانی 2012 و روزهای اول 2013 افتاده و فروش فیلم ها نسبت به این روزها بسیار پایین آمده است.

نمایی از فیلم سارق هویتفیلم کمدی و جنایی سارق هویت (Identity thief) به کارگردانی ست گوردن در اولین هفته اکرانش بیش از حد انتظار ظاهر شد و توانست در آمریکا 34.5 میلیون دلار بفروشد.

این فیلم که 35 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده در 6 کشور دیگر نیز اکران شده که در آنجا 230 هزار دلار فروش داشته و با این فروش در جدول فروش آمریکا و جهان در صدر قرار دارد.

جیسون بیتمن و ملیسا مک کارتی از بازیگران این فیلم هستند. به نظر می رسد که این فیلم بتواند نظر مخاطبان بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کند و فروش بیشتری داشته باشد.

دومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا نیز یک فیلم کمدی است که بدن های گرم (Hot bodies) نام دارد.

این فیلم که در ژانر ترسناک و عاشقانه نیز قرار می گیرد به کارگردانی جاناتان لوین ساخته شده است که در دومین هفته اکرانش با فروش 11.35 میلیون دلار با فاصله ای زیاد نسبت به فیلم اول دومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا است. فروش کلی این فیلم در آمریکا 36.48 میلیون دلار می باشد. بدن های گرم که در جدول فروش جهانی چهارمین فیلم است در 25 کشور جهان اکران شده و در این هفته 4.6 میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم تا امروز به طور کلی 45.32 میلیون دلار توانسته در گیشه بفروشد. معروف ترین بازیگر این فیلم جان مالکویچ است که در نقش مکمل ظاهر شده است. از آثار قبلی لوین می توان به فیلم موفق 50/50 اشاره کرد که در سال 2011 اکران شد.

نمایی از فیلم عوارض جانبیجدیدترین اثر استیون سودربرگ که این روزها یکی از پر کار ترین کارگردان های هالیوود محسوب می شود با نام عوارض جانبی (Side effects) در این هفته به روی پرده سینماها رفت. این فیلم جنایی که در حال حاضر تنها در آمریکا اکران شده است در این هفته با فروش 9.3 میلیون دلار سومین فیلم پر فروش هفته شد. در این فیلم بر خلاف اکثر آثار سودربرگ از بازیگران بزرگ سینمای هالیوود چندان استفاده نشده است و نقش های اصلی فیلم را رونی مارا، چانینگ تاتوم و جود لاو بازی کرده اند که بیشتر در سال های اخیر به عنوان چهره ای سرشناس معرفی شده اند.

کتابچه بارقه امید (Silver linings playbook) چهارمین و قدیمی ترین فیلم است که در بین پنج فیلم پر فروش هفته آمریکا قرار دارد. این فیلم کمدی که سیزدهمین هفته اکرانش را سپری می کند و نامزد جوایز متعددی در جشنواره اسکار است با فروش 6.4 میلیون دلار در آمریکا در رده چهارم جدول فروش آمریکا قرار گرفت. کتابچه بارقه امید در سطح جهانی نیز همچنان حضور چشمگیری دارد و توانسته با فروش 6.5 میلیون دلار فروش کلی خود را به 121.5 میلیون دلار در کل برساند و در رده پنجم جدول فروش جهانی نیز در این هفته قرار بگیرد. در این فیلم که به کارگردانی دیوید اُ راسل ساخته شده است بردلی کوپر، جنیفر لاورنس و رابرت دنیرو بازی می کنند که همگی نامزد جایزه اسکار نیز می باشند.

نمایی از فیلم هانسل و گرتل شکارچیان جادوگرفیلم تخیلی و اکشن هنسل و گرتل: شکارچیان جادوگر (Hensel & Gretel: witch hunters) به کارگردانی تامی ویرکولا که در دو هفته اول اکرانش فروشی چشمگیر داشت به یکباره دچار افت شد و با فروش 5.75 میلیون دلار در این هفته پنجمین فیلم پر فروش آمریکا شد. این فیلم که 50 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده است در سطح جهانی وضعیت بهتری دارد و در 46 کشوری که اکران شده است در این هفته 11.6 میلیون دلار فروش داشته است و سومین فیلم پر فروش هفته در جهان می باشد. فروش کلی هنسل و گرتل: شکارچیان جادوگر در سه هفته ای که اکران شده است 127.83 میلیون دلار می باشد که رقمی نسبتاً قابل قبول است. جرمی رینر و جما آرترتون از بازیگران فیلم می باشند.

فیلم های مامان (Mama)، سی دقیقه بامداد (Zero dark thirty)، آرگو (Argo)، جانگوی رها از بند (Django unchained) و شلیک گلوله به سر (Bullet to the head) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا در این هفته می باشند.

فیلم سینمایی تاپ گان (Top gun) که از معروف ترین اثار تونی اسکات محسوب می شود به شکل سه بعدی در این هفته در سینماهای آمریکا اکران شد که با استقبال چندانی روبرو نبود ولی پیش بینی می شود که با اختصاص دادن سالن های بیشتر به این فیلم دانند فروش بیشتری در هفته های آینده نصیب آن شود.

 

نمایی از فیلم جانگوی رها از بندفیلم سینمایی و جنجال برانگیز جانگوی رها از بند که جدیدترین اثر کوئینتین تارانتینو محسوب می شود پس از گذر چند هفته از اکرانش در سراسر دنیا همچنان فروش چشمگیری دارد و با فروش 20.98 میلیون دلار در این هفته توانست دومین فیلم پرفروش در سطح جهانی باشد. جیمی فاکس، کریستف والتز، لئوناردو دیکاپرو و ساموئل ال جکسون از بازیگران مطرح این فیلم می باشند. جانگوی رها از بند روایتگر قسمتی از زندگی یک برده سیاه پوست در دوران برده داری آمریکا است که برای انتقام گیری از سفید پوستان و رسیدن به معشوقش به پا می خیزد.

فیلم اکشن و تریلر سرقت (Snitch) به کارگردانی ریک رومن وا و با بازی وین جانسون و سوزان ساراندون 22 فوریه اکران خواهد شد. سرقت سومین فیلم سینمایی رومن وا محسوب می شود و از آثار قبلی او می توان به در سایه ها اشاره کرد. آثار قبلی این کارگردان در گیشه با بخت و اقبال چندانی روبرو نبودند اما پیش بینی می شود که با حضور بازیگر محبوبی چون وین جانسون فیلم جدید وی فروش بهتری داشته باشد.

آسمان های تاریک (Dark Skies) نام فیلمی ترسناک و علمی تخیلی است که جدیدترین اثر اسکات استوارت محسوب می شود. این فیلم نیز در 22 فوریه اکران خواهد شدو کری راسل و جوش همیلتون از بازیگران آن می باشند. استوارت پیش از این با فیلم های (Priest) و (Legion) ثابت کرده که بدون استفاده از ستارگان نامدار می تواند فیلم های نسبتاً موفقی در گیشه داشته باشد و پیش بینی می شود که فیلم جدید وی نیز بتواند فروش قابل قبولی را در سطح جهانی داشته باشد.


 تاريخ ارسال: 1391/11/25
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>پدیدار:

ممنون از امار بروز شما

0+0-

پنجشنبه 26 بهمن 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.