پرده سینما

«مرگ شیطان» صدرنشین گیشه سینماهای آمریکا شد

علی ناصری









فیلم ترسناک مرگ شیطان (Evil dead) به کارگردانی فدو آلوارز در اولین هفته اکرانش 25.8 میلیون دلار فروخت و در صدر جدول فروش آمریکا قرار گرفت.

 

نمایی از فیلم مرگ شیطاناین فیلم علاوه بر آمریکا در 22 کشور دیگر نیز اکران شده است که حاصل فروش در این کشورها تا امروز 4.5 میلیون دلار بوده و در سطح جهانی نیز سومین فیلم پر فروش هفته می باشد.

در این فیلم ترسناک بازیگران چندان مطرحی حضور ندارند اما یکی از فیلمنامه نویسان آن کارگردان مشهور سینمای هالیوود سام ریمی است که فیلم های پرفروشی چون مرد عنکبوتی را کارگردانی کرده است. مرگ شیطان اولین فیلم سینمایی فدو آلوارز محسوب می شود.

فیلم سینمایی جی آی جو: تقاص (G.I. Joe: Retaliation) در دومین هفته اکرانش 20.9 میلیون دلار در آمریکا فروخت که فروش کلی آن را به 86.4 میلیون دلار رساند.

در این فیلم اکشن و علمی تخیلی که به کارگردانی جان ام. چو ساخته شده است وین جانسون در نقش اصلی آن به ایفای نقش پرداخته است که در بین علاقه مندان به فیلم های اکشن از محبوبیتی بالایی برخوردار است و حضور او می تواند دلیل مهمی بر موفقیت این فیلم در گیشه باشد چرا که جی آی جو: تقاص در سطح جهانی نیز فروش قابل قبولی داشته و در این هفته 40.2 میلیون دلار فروش داشته است که این رقم جی آی جو: تقاص را در صدر جدول فروش جهانی قرار داده است. فروش کلی این فیلم در دو هفته ای که از اکرانش می گذرد 231.8 میلیون دلار می باشد.

انیمیشن کمدی کرودها (The Croods) با وجود اینکه سه هفته از اکرانش می گذرد با اختلاف کمی نسبت به فیلم قبلی سومین فیلم پر فروش هفته می باشد. کرودها در این هفته 20.7 میلیون دلار در آمریکا فروش داشته است که فروش کلی این فیلم در آمریکا به 125 میلیون دلار رسیده است. این انیمیشن در 63 کشور دیگر نیز اکران شده که 34.1 میلیون دلار نیز حاصل فروش این فیلم در آن ها بوده است. کرودها در کل 332.6 میلیون دلار فروش داشته است که در هفته های آینده نیز فروش قابل قبولی برای آن پیش بینی می شود.

نیکلاس کیج، اما استون و رایان رینولدز از صداپیشگان این انیمیشن سینمایی می باشند.

نمایی از فیلم پارک ژوراسیکچهارمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا فیلم علمی و تخیلی پارک ژوراسیک (Jurassic park) است که در سال 1993 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شد و این هفته در سینماهای آمریکا و نه کشور دیگر اکران شد که 18.6 میلیون دلار در آمریکا و 3 میلیون دلار در نه کشور دیگر فروش داشت.

از ستارگان این فیلم سام نیل و لورا درن می توان نام برد. پارک ژوراسیک در جدول فروش جهانی این هفته در رتبه پنجم قرار دارد.

تریلر اکشن الیمپوس در حال سقوط Olympus Has Fallen به کارگردانی آنتوین فوکا در سومین هفته اکرانش 10.2 میلیون دلار فروخت که فروش کلی این فیلم در آمریکا را به 71.2 میلیون دلار رساند.

این فیلم که در سطح جهانی با استقبال چندانی روبرو نبوده در این هفته 2.7 میلیون دلار فروش داشته که فروش کلی آن را به 79.8 میلیون دلار رسانده است.

جرارد باتلر، آرون اکهارت و مرگان فریمن از بازیگران مطرح این فیلم می باشیند. آنتوین فوکا پیش از این فیلم های مطرحی چون تک تیرانداز، آرتور شاه، اشک های خورشید و روز تعلیم را ساخته است که نسبت به این فیلم به فروش و موفقیت بیشتری دست یافتند و برای جدیدترین فیلم وی نیز فروش بیشتری پیش بینی می شد که گویا چنین اتفاقی برای این فیلم در حال حاضر چیزی دور از دسترس است.

پوستر فیلم ارباب های سالمفیلم های وسوسه تایلر پری: اعتراف یک مشاور زناشویی (Tyler Perry's Temptation: Confessions of a Marriage Counselor)، اُز بزرگ و قدرتمند (Oz the Great and Powerful)، میزبان (The Host)، مکالمه (The Call) و اعتراف (Admission) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش این هفته در آمریکا هستند.

در جدول فروش جهانی فیلم سینمایی اُز بزرگ و قدرتمند چهارمین فیلم پر فروش هفته بوده و فیلم های الیمپوس در حال سقوط، جک غول کش (Jack the giant slayer)، وسوسه تایلر پری: اعتراف یک مشاور زناشویی، میزبان و سارق هویت (Identity thief) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش هفته می باشند.

تریلر اکشن و علمی تخیلی نسیان (Oblivion) به کارگردانی جوزف کسینسکی در تاریخ 19 آپریل در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

در این فیلم که دومین فیلم این کارگردان محسوب می شود تام کروز و مرگان فریمن ایفای نقش کرده اند و پیش بینی می شود که این فیلم با توجه به حضور بازیگران مطرحش بتواند در میان فیلم های اکران شده فروش نسبتاً خوبی داشته باشد.

جدیدترین اثر راب زامبی که یک فیلم ترسناک است با نام ارباب های سالم ( The lords of Salem) نیز در تاریخ 19 آپریل در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

در ارباب های سالم که ششمین اثر راب زامبی محسوب می شود بازیگران چندان مطرحی حضور ندارند ولی او پیش از این فیلم های محبوبی در نزد طرفداران سینمای وحشت ساخته است که در میان آن ها می توان به پس زدن های شیطان، هالووین و هالووین 2 اشاره کرد که برای جدیدترین اثر او نیز هر چند فروش نه چندان زیاد اما قابل قبولی پیش بینی می شود.


 تاريخ ارسال: 1392/1/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.