پرده سینما

درام ورزشی «۴۲» صدرنشین گیشه آمریکا شد

علی ناصری









درام ورزشی ۴۲ به کارگردانی برایان هلگلند که درباره زندگی جکی رابینسون بازیکن قدیمی بیسبال است در این هفته با فروش 27.4 میلیون دلار در امریکا در صدر جدول فروش آمریکا قرار گرفت.

 

نمایی از فیلم ورزشی 42 چادویک بسمن و هریسون فرد از بازیگران این فیلم هستند. این فیلم که اولین هفته اکرانش را سپری می کند 40 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده است و هنوز در سطح جهانی اکران نشده و از آن جا که فیلم در مورد شخصیتی آمریکایی است پیش بینی می شود در کشورهای دیگر با اقبال چندانی روبرو نشود.

 42 چهارمین اثر این کارگردان می باشد. هلگلند پیش از این با نوشتن فیلمنامه های مردی در آتش، رودخانه مرموز، رابین هود، پستچی و غیره خود را به عنوان فیلمنامه نویسی متبحر و مشهور معرفی کرده است.

دومین فیلم پر فروش این هفته در سینماهای آمریکا قسمت اول سری جدید فیلم کمدی فیلم ترسناک (Scary Movie) است که پیش از این فیلم ترسناک با سری اولش به راحتی توانسته است توجه مخاطبان بسیاری در سراسر دنیا را به خود جلب کند.

 فیلم ترسناک با تکرار صحنه های خاص از فیلم های ترسناک سال های اخیر به شکلی کمیک می تواند برای طرفداران این ژانر در سینما جذاب و دیدنی باشد. فروش این فیلم در هفته جاری 14.1 میلیون دلار بوده و در سطح جهانی که تنها شامل پنج کشور می باشد 3.5 میلیون دلار فروش داشته است.

 مالکوم دی. لی کارگردان این فیلم است که بازیگران چندان مطرحی نیز در این فیلم بازی نمی کنند اما با این حال پیش بینی می شود که قسمت جدید فیلم ترسناک پس از هفت سال بتواند نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.

نمایی از انیمیشن کرودهاانیمیشن کرودها (The Croods) در چهارمین هفته اکرانش نیز همچنان با فروشی قابل قبول در بین پنج فیلم پر فروش هفته در آمریکا قرار دارد.

 کرودها در این هفته 13.1 میلیون دلار فروش داشته که فروش کلی خود را به 142.4 میلیون دلار در این کشور رسانده است. علاوه بر این کرودها که 135 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده در سطح جهانی نیز فروشی چشمگیر داشته و در این هفته 25 میلیون دلار فروخته است. فروش کلی این انیمیشن کمدی 387.3 میلیون دلار تا امروز می باشد. نیکلاس کیج، اما استون و رایان رینولدز از صداپیشگان این فیلم می باشند.

فیلم اکشن و علمی تخیلی جی آی جو: تقاص (G. I. JOE: Retaliation) در سومین هفته اکرانش در آمریکا 10.9 میلیون دلار فروخت و چهارمین فیلم پر فروش هفته شد.

 این فیلم که وین جانسون از بازیگران مطرح آن می باشد تا امروز در آمریکا 102.5 میلیون دلار فروش داشته و در 62 کشوری که اکران شده نیز در این هفته 15.6 میلیون دلار فروش داشته و فروش کلی آن تا امروز 270.7 میلیون دلار بوده است. هزینه ساخت این فیلم 130 میلیون دلار بوده است که نسبت به فیلم های اکران شده در سال جاری فروش نسبتاً ضعیفی محسوب می شود و فروش چندان زیادی برای آن در هفته های آینده پیش بینی نمی شود.

نمایی از فیلم مرگ شیطانپنجمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا مرگ شیطان (Evil dead) است که در هفته پیش در صدر جدول فروش قرار داشت.

این فیلم ترسناک که داستانش در مورد پنج دوست جوان است که در کلبه ای جنگلی گرفتار شیاطین و ارواح می شوند هر چند که نتوانست فروش چندانی داشته باشد اما با هزینه کمی که صرف ساخت این فیلم شده نمی توان آن را فیلمی شکست خورده در گیشه دانست. این فیلم که 17 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده در دومین هفته اکرانش 9.4 میلیون دلار فروش داشت که نسبت به هفته پیش افت بسیاری محسوب می شود. مرگ شیطان در سطح جهانی نیز فروش چندانی نداشت و در کل 270.7 میلیون دلار فروش داشته است.

فیلم های پارک ژوراسیک (سه بعدی) (Jurassic park 3D)، الیمپوس در حال سقوط (Olympus has fallen)، از بزرگ و قدرتمند (Oz the great and powerful)؛ وسوسه تایلر پری: اعتراف یک مشاور زناشویی (Tyler Perry's Temptation: Confessions of a Marriage Counselor) و جایی بالاتر از کاج ها (The Place Beyond the Pines) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش فیلم های هفته در آمریکا می باشند.

فیلم اکشن و معمایی نسیان (Oblivion) با بازی تام کروز و مورگان فریمن که همچنان در آمریکا اکران نشده است در سطح جهانی با فروشی بالغ بر 61.1 میلیون دلار توانست رتبه اول جدول فروش را در جهان در این هفته از آن خود کند. نسیان که جدیدترین اثر جوزف کاسینسکی محسوب می شود به نظر می رسد که بتواند فروش بالا و قابل قبولی داشته باشد.

فیلم اکشن، کمدی و جنایی رنج و سود (Pain & gain) با بازی وین جانسون و مارک والبرگ به کارگردانی مایکل بای در 26 آپریل اکران خواهد شد. فیلم های پر فروش ترانسفورمرهای 1 و 2 و جزیره از جمله آثار مایکل بای می باشد که با توجه به ساخته های پیشین این کارگردان پیش بینی می شود که اثر جدید وی نیز فروش بالایی داشته باشد.

فیلم سینمایی لجن (Mud) به کارگردانی جف نیکولز نیز در تاریخ 26 آپریل اکران خواهد شد. در این فیلم متیو مک کوناگی در نقش اصلی آن ایفای نقش کرده است. پناه بگیر اثر قبلی این کارگردان می باشد که در سال 2011 از جمله فیلم های مهم سال بود. با توجه به فضای خاص و هنری فیلم های نیکولز پیش بینی می شود که مخاطبان خاصی به سراغ این فیلم بروند که البته با توجه به این مسأله فروش چندان زیادی برای لجن پیش بینی نمی شود.


 تاريخ ارسال: 1392/1/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.