پرده سینما

«مرد آهنی ۳» صدرنشین گیشه سینماهای آمریکا شد

علی ناصری









 

مرد آهنی ۳ (Iron Man 3) در اولین هفته اکران اش با توجه به پیش بینی هایی که از فروش آن می شد با اختلافی بسیار زیاد نسبت به سایر فیلم ها در صدر جدول فروش آمریکا و جهان قرار گرفت.

 

نمایی از فیلم مرد آهنی 3قسمت سوم این فیلم اکشن و علمی تخیلی با کارگردانی شین بلک این هفته 174 میلیون دلار در آمریکا فروخت.

رابرت داونی جونیور، دن چدل، گینس پالترو و گای پیرس از بازیگران مشهور این فیلم هستند. مرد آهنی 3 در 55 کشوری که اکران شده نیز با استقبال خوبی مواجه شد و 175 میلیون دلار نیز در آن ها فروخت. با توجه به استقبال گسترده ای که از قسمت های قبلی این مجموعه سینمایی در سینماهای جهان شد قسمت جدید آن نیز فروش قابل قبولی را داشته باشد و یکی از پرفروش ترین فیلم های سال 2013 در حال حاضر خواهد بود چرا که فروش کلی این فیلم تا امروز 680.1 میلیون دلار می باشد که رقم خیره کننده ای است.

فیلم جنایی و کمدی رنج و سود (Pain and Gain) در دومین هفته اکرانش با فروش 7.51 میلیون دلار دومین فیلم پر فروش هفته شد.

 

این فیلم که در آن مارک والبرگ و وین جانسون بازی کرده اند در سطح جهانی هنوز اکران نشده است.

 

نمایی از فیلم رنج و سودرنج و سود جدیدترین اثر مایکل بای کارگردان مشهور آمریکا محسوب می شود که فیلم های پرفروش ترانسفورمرها، جزیره و غیره را ساخته است و با توجه به سایر آثارش پیش بینی می شود که رنج و سود نسبت به آن ها فروش چندان بالایی نخواهد داشت اما شکست خوردن این فیلم در گیشه نیز بعید به نظر می رسد.

داستان رنج و سود در مورد سه بدنساز است که برای انجام یک پروسه آدم ربایی دچار مشکلات بزرگی می شوند. این فیلم در دو هفته ای که از اکرانش می گذرد 33.8 میلیون دلار فروش داشته است.

سومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا درام ورزشی 42 است که در این کشور از بخت و اقبال بالایی برخوردار بود. این فیلم در چهارمین هفته اکرانش 6.06 میلیون دلار فروخت. 42 هنوز در سطح جهانی اکران نشده است و به همین دلیل در جدول فروش جهانی رتبه پایینی دارد. برایان هلگلند کارگردان این فیلم می باشد. فروش کلی 42 تا امروز 78.2 میلیون دلار بوده است.

فیلم اکشن و معمایی نسیان (Oblivion) به کارگردانی جوزف کاسینسکی در سومین هفته اکرانش با نزول نسبتاً زیادی در گیشه مواجه شد و با فروش 5.64 میلیون دلار چهارمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد. نسیان از جمله فیلم هایی است که قبل از اکران آن فروش بیشتری برایش پیش بینی می شد اما نتوانست انتظارات را برآورده کند. تام کروز و مرگان فریمن از بازیگران اصلی این فیلم می باشند. نسیان در سطح جهانی وضعیت بهتری دارد و با فروش 6.5 میلیون دلار پس از انیمیشن کرودها (The Croods) سومین فیلم پر فروش جهان است. این فیلم تا امروز به طور کل 222.7 میلیون دلار فروش داشته است.

نمایی از انیمیشن کرودهاانیمیشن کمدی کرودها پس از گذر هفت هفته از اکرانش همچنان در بین پنج فیلم پر فروش هفته قرار دارد. این انیمیشن در این هفته 4.2 میلیون دلار در آمریکا فروخت، ولی در 51 کشوری که اکران شده با فروش 17.4 میلیون دلار دومین فیلم پر فروش هفته در جهان شد. کرودها تا امروز 520.4 میلیون دلار فروش داشته است که رقم چشمگیری محسوب می شود.

فیلم های عروسی بزرگ (The Big Wedding)، لجن (Mud)، از بزرگ و قدرتمند (Oz The great and powerful)، فیلم ترسناک (Scary Movie) و جایی بالاتر از کاج ها (The Place Beyond the Pines) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا را در این هفته تشکیل می دهند.

فیلم علمی تخیلی سفر ستاره ها به سوی تاریکی (Star Trek Into Darkness) با کارگردانی جی جی آبرامز 17 می اکران خواهد شد. در بین بازیگران این فیلم چهره های سینمایی مطرحی دیده نمی شوند اما جی جی آبرامز یکی از مشهورترین کارگردان های سال های اخیر هالیوود است. از آثار آن می توان به ابر 8 و مأموریت غیرممکن 3 اشاره کرد. او همچنین ساخت سریال پرطرفدار گمشده را در کارنامه خود دارد و از کارنامه او می توان این نتیجه را گرفت که فیلم جدید وی می تواند نظر مثبت مخاطبان بسیاری را در سراسر دنیا به خود جلب کند.

تریلر اکشن پاک شده (Erased) به کارگردانی فیلیپ استوز در 17 می اکران خواهد شد. این فیلم سینمایی پنجمین اثر این کارگردان آلمانی محسوب می شود و در بین آثار او نمی توان اثر چندان معروفی یافت. آرون اکهارت بازیگر اصلی و از بازیگران مطرح پاک شده است.  


 تاريخ ارسال: 1392/2/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.