پرده سینما

تریلر ترسناک «پالایش» صدرنشین گیشه سینماهای آمریکا شد

علی ناصری


 

 

 

 


 

 

تریلر ترسناک و علمی تخیلی پالایش (The Purge) در اولین هفته اکرانش با فروش 34.1 میلیون دلار در صدر جدول فروش آمریکا قرار گرفت.

 

نمایی از فیلم پالایشپالایش دوم اثر جیمز دموناکو در مقام کارگردان محسوب می شود. اثر قبلی این کارگردان با اقبال چندانی از سوی مخاطبان مواجه نبود اما با توجه به استقبال گسترده ای که از این اثر در هفته اول اکرانش شده پیش بینی می شود که پالایش فروش قابل قبولی در سطح جهانی نیز داشته باشد.

این فیلم که اتان هاوک در نقش اصلی آن ظاهر شده است در سطح جهانی تنها در سه کشور اکران شده که فروش کلی آن در این سه کشور یک میلیون دلار می باشد.

دومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا تریلر اکشن سریع و خشن 6 (Fast & Furious 6) است که سومین هفته اکرانش را سپری می کند و در این هفته 19.7 میلیون دلار در آمریکا فروش داشته است.

وین دیزل، پاول والکر و وین جانسون از بازیگران مطرح این فیلم هستند.

سریع و خشن 6 در سطح جهانی در هفته جاری فروش بهتری داشته و توانسته با فروش 45.3 میلیون دلار مجموع فروش خود در این هفته را به 65 میلیون دلار برساند و در صدر جدول فروش جهانی قرار بگیرد.

سریع و خشن یکی از محبوب ترین مجموعه های سینمایی در بین علاقه مندان به ژانر اکشن و تریلر است که قسمت ششم آن تا امروز 584.6 میلیون دلار در کل فروش داشته است.

 

نمایی از تریلر حالا من را ببینتریلر جنایی حالا من را ببین (Now You See Me ) به کارگردانی لویس لتریر با فروش 19 میلیون دلار در دومین هفته اکرانش توانست سومین فیلم پر فروش آمریکا باشد.

این فیلم ششمین اثر لتریر محسوب می شود. وی پیش از این نیز به عنوان یک فیلمساز موفق در گیشه خود را به مخاطبان سینما شناسانده است و ساخت فیلم های پر فروشی از جمله نبرد تایتان ها و هالک شگفت انگیز را در کارنامه خود دارد. حالا من را ببین در سطح جهانی با استقبال چشمگیری مواجه نشد و در این هفته تنها توانست دو میلیون دلار فروش داشته باشد. مجموع فروش این فیلم سینمایی که بازیگرانی چون جسی ایزینبرگ، مارک رافالو و وودی هارلسون در آن به ایفای نقش پرداخته اند تا امروز 68.3 میلیون دلار بوده است.

پس از سه تریلر در صدر جدول فروش آمریکا فیلمی کمدی به نام دوره کارورزی (Internship) قرار دارد که در اولین هفته اکرانش 17.3 میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم کمدی که اوئن ویلسون در آن به ایفای نقش پرداخته هنوز در سطح جهانی اکران نشده است.

انیمیشن حماسه (Epic) نیز در سومین هفته اکرانش با فروش 11.9 میلیون دلار علی رغم اینکه پنجمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد فروش کلی خود را در این کشور به 83.9 میلیون دلار رساند.

حماسه سومین اثر سینمایی کریس وج در مقام کارگردان محسوب می شود. معروف ترین اثر وی عصر یخبندان است که در سال 2002 ساخته شد و با توجه به استقبال گسترده ای که از این اثر شد قسمت های بعدی آن نیز در سال های بعد ساخته و اکران شد. حماسه این هفته در سطح جهانی 12.7 میلیون دلار فروش داشته که فروش کلی آن را در این سه هفته به 191.5 میلیون دلار رسانده است. بردلی کوپر از صداپیشگان این انیمیشن می باشد.

نمایی از فیلم جنگ جهانی زدفیلم های سفر ستاره ای به سوی تاریکی (Star trek into darkness)، پس از زمین (After earth)، خماری 3 (The Hangover Part 3)، مرد آهنی 3 (Iron man 3) و گتسبی بزرگ (The great Gatsby) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا را تشکیل می دهند.

در این بین فیلم سینمایی مرد آهنی 3 فروش کلی خود را در این هفته به یک میلیارد و صد و نود و شش میلیون دلار رساند و فیلم کمدی خماری 3 علی رغم انتظاری که از آن در گیشه می رفت پس از سه هفته 272.8 میلیون دلار فروش داشته است که البته هنوز برای قضاوت در مورد فروش این فیلم زمان زودی است، پس از زمین نیز برخلاف فروش کمی که در آمریکا داشته در سطح جهانی با فروش 45.5 میلیون دلار در این هفته دومین فیلم پر فروش جهان محسوب می شود. ویل اسمیت و جیدن اسمیت در پس از زمین به کارگردانی ام. نایت شیامالان ایفای نقش کرده اند.

تریلر اکشن، ترسناک و علمی تخیلی جنگ جهانی زد (زامبی ها) (World war Z) به کارگردانی مارک فورستر 21 ژوئن اکران خواهد شد. براد پیت در نقش اصلی این فیلم ایفای نقش می کند و پیش بینی می شود که جنگ جهانی زد در گیشه فروش قابل قبولی را داشته باشد. این فیلم دهمین اثر فورستر در مقام کارگردان محسوب می شود و در کارنامه وی ساخت فیلم های موفقی چون ذره ای آرامش، توپ هیولا، بادبادک باز و مکث دیده می شود.

درام جنایی The Bling Ring به کارگردانی سوفیا کاپولا در 21 ژوئن اکران خواهد شد. در لیست بازیگران این فیلم بازیگران چندان مطرحی دیده نمی شوند و با توجه به فضا خاص فیلم های سوفیا کاپولا پیش بینی می شود که این فیلم در گیشه با موفقیت چندانی روبرو نشود. این فیلم پنجمین اثر کاپولا در مقام کارگردان محسوب می شود.


 تاريخ ارسال: 1392/3/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.