پرده سینما

صدر جدول دوباره با شاتر آیلند مسدود شد

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پوستر فیلم جزیره مسدود (شاتر ایسلند) ساخته مارتین اسکورسیزیفیلم شاتر آیلند /جزیره مسدود shutter island به کارگردانی مارتین اسکورسیزی برای دومین هفته پیاپی در صدر جدول فروش قرار گرفت. فیلم داستان دو پلیس به چاک ال (مارک رافلو) و تدی دنیلز (دی کاپریو)در سال 1954 را روایت می کند که برای کشف یک سری معماهای قتل مرموز وارد تیمارستانی در جزیره شاتر می شوند. و در آنجا اتفاقات مرموزتری برای آنها می افتد چون مظنون از تیمارستان فرار کرده است... فیلم در دومین هفته اکرانش با %44 درصد افت فروش روبرو شد و با فروشی 22.6 میلیون دلاری دوباره در صدر جدول قرار گرفت. مجموع فروش فیلم در عرض 10 روز 75.5 میلیون دلار شده است. منتقدان طبق معمول به استقبال فیلم مارتین اسکورسیزی رفتند. «لس آنجلس تایمز» درباره فیلم گفته : «مارتین اسکورسیزی یک معمای تاریک طرح کرده و با مسیرهای انحرافی  سعی در تست کردن هوش تماشاگرانش است و شما را طبق یک سنت با پلیس های باهوش داستان همراه میکند.!» راجر ایبرت هم گفته که «ابتدای فیلم بسیار تاثیر گزار است. همه چیز دست به دست هم داده که شما نتوانید زودتر از موعد مقرر معماهای هوشمندانه فیلم را حل کنید.»

اما دومین فیلم پرفروش هفته پلیس فراری cop out است با بازی بروس ویلیس. این فیلم R کمدی/جنایی در باره جیمی مرنر (بروس ویلیس) پلیس با سابقه  NYPDاست که کارت بسیار نادر و گرانبهای بازی بیس بال اش دزدیده می شود در حالی که قرار بود او این کارت را به عنوان هدیه روز عروسی  به دخترش بدهد. او برای پیدا کردن دزد باید با یک همکار تازه وارد و دست پا چلفتی به نام  پل هاجز (تریزی مورگان) همکاری کند....

پلیس فراری یکی از بدترین فیلمهای تاریخ سینما از حیث درجه بندی منتقدان است. فیلم تنها 30%رای مثبت منتقدان را بدست آورده است. مجله معتبر «تایم» فیلم را تنبل و کشدار و قابل پیش بینی توصیف کرده است. «شیکاگو ریدر» هم گفته: «چیزی برای دیدن در این فیلم وجود ندارد پس وقت خودتان را تلف نکنید و به زندگی ادامه دهید.» مجله «تورنتو» هم گفته: «فیلم از حیث شوخیهای فیزیکی هم با مخ به زمین خورده است چون ویلیس/مورگان زوج کودنی هستند.» راجر ایبرت هم گفته: «بسیاری از گفتگوهای فیلم قرار بوده خنده دار باشند ولی همگی  نم  کشیده اند!»

فیلم COP OUT این هفته در  3150سینما اکران شد و  18.2 میلیون دلار در رتبه 2 قرار گرفت.

اما تازه ترین ساخته کارگردان زامبی لند با نام دیوانگان   (CRAZIES) در  2476 سینما اکران شد و با فروش 16میلیون دلاری در رتبه سوم قرار گرفت. فیلم با شعار تبلیغاتی جالب «از همسایه ات بترس» بر پرده سینماها نقش بسته است. فیلم داستان یک منطقه از آمریکاست که مردمش به بیماری جنون مبتلا می شوند و پس از مدتی می میرند. در این هنگام آب دریاچه شهر نیز مسموم می شود. در این بین دیوید (تیمووی الی پوند) و همسرش جودی (رادا میشل) برای زنده ماندن تلاش می کند. اما سرانجام جودی نیز مبتلا به دیوانگی می شود و...

منتقدان اکثرا از فیلم دیوانگان تعریف کردند. راجرایبرت گفته: «دیوانگان یک فیلم شایسته برای این ژانراست که سرگرمی را برای من به انتهایش رساند». «وال استریت ژورنال» هم گفته: «یک تفاوت بین فیلمهای جرج رومرو  و ایسنر وجود دارد و آن این است که ایسنر هیچوقت از صحنه های ارتش و جنگ در فیلمش برای نجات دادن کره زمین از زامبی ها نشان نمی دهد و این خیلی ارزشمند است!» مجله «بوکس آفیس» هم گفته: فیلم یک سرگرنی ترسناک است همراه با انبوهی از صحنه های ترسناک واقعی.»

اما اواتار در 11همین هفته اکرانش 11میلیون دلار فروخت و مجموع فروشش در امریکای شمالی از 700 میلیون دلار عبور کرد.فروشی افسانه ای  که گمان نمی رود تا سالیان سال فیلمی بتواند رکورد  ان رابشکند.

روز ولنتاین هم با فروش 9 میلیونی این هفته اش از مرز 100 میلیون دلارعبورکرد و نخستین فیلم سال 2010 است که چنین فروشی را تجربه می کند.

از هفته بعد فیلم آلیس در سرزمین عجایب با بازی جانی دپ و کارگردانی تیم برتون به طورگسترده در سراسر دنیا اکران می شود. فیلمی که انتظار می رود افتتاحیه ای 70 میلیون دلاری راتجربه کند

 

همچنین در این باره بخوانید

همه چیز درباره شاتر آیلند؛ از الف تا ی

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/12/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.