پرده سینما

«بهشت» صدرنشین گیشه آمریکا و «اسمورف ها» صدرنشین گیشه سینماهای جهان شد

علی ناصری






 

 

 

فیلم علمی تخیلی بهشت (Elysium) به کارگردانی نیل بلومکامپ در اولین هفته اکرانش با فروش 29.8 میلیون دلار صدرنشین جدول فروش آمریکا شد.

نمایی از فیلم بهشتاین فیلم که در آن مت دیمون و جودی فاستر در نقش های اصلی به ایفای نقش پرداخته اند در 18 کشور جهان نیز اکران شده است که حاصل فروش آن 10.9 میلیون دلار بوده است. بهشت در جدول فروش جهانی دومین فیلم پر فروش هفته شد.

قصه فیلم در سال 2154 روایت می شود که در آن انسان های فقیر در محلی پر جمعیت و آلوده زندگی می کنند اما ثروتمندان زندگی خود را در ایستگاهی فضایی به نام بهشت می گذرانند که مأموریت یک مرد باعث ایجاد اتفاقاتی در دنیا می شود، نکته جالب در نام فیلم این است که عنوان Elysium از اساطیر یونان گرفته شده که به معنی بهشت است.

بلومکامپ پیش از این علاقه خود را در ساخت فیلم های علمی تخیلی نشان داده و فیلم قبلی او که اولین فیلمش نیز می باشد با نام منطقه 9 در این ژانر قرار دارد که با موفقیتی نسبی در گیشه روبرو بود اما پیش بینی می شود که بهشت بتواند فروش قابل قبولی داشته باشد. هزینه ساخت این فیلم 115 میلیون دلار بوده است.

فیلم کمدی و جنایی We're the Millers به کارگردانی راوسون مارشال ترابر در اولین هفته اکرانش با فروش بسیار خوبی روبرو بود.

این فیلم توانست 26.4 میلیون دلار در این هفته بفروشد و دومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شود. جنیفر آنیستون، جیسون سودیکیس و اما رابرتز از بازیگران مطرح این فیلم می باشند.

We're the Millersسومین تجربه سینمایی ترابر به عنوان کارگردان محسوب می شود که 37 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده و همچنان در سطح بین المللی اکران نشده است.

انیمیشن ماجراجویی و کمدی هواپیماها (Planes) در اولین هفته اکرانش با فروش 22.2 میلیون دلار توانست سومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا باشد.

این فیلم دومین اثر انیمیشن و سینمایی کلای هال کارگردان آن می باشد که فیلم قبلی وی با نام تینکر بل و جواهر گمشده در گیشه نتوانست با موفقیت روبرو شود اما پیش بینی می شود که جدیدترین اثر وی بتواند فروش بهتری را نسبت به فیلم قبلی او داشته باشد.

در جمع صداپیشگان این فیلم از نام های مطرح سینمای هالیوود خبری نیست و هزینه ساخت این فیلم نیز 50 میلیون دلار بوده که نسبت به سایر انیمیشن های اکران شده در سال جاری مبلغ بسیار پایینی به نظر می رسد. داستان فیلم در مورد هواپیمایی است که قصد دارد در مسابقه ای هوایی شرکت کند اما از ارتفاع می ترسد و تلاش می کند با کمک های مربی خود به نام اسکیپر و دوستان جدیدش رویای خود را عملی کند. هواپیماها در حال حاضر در سطح بین المللی اکران نشده است  و با توجه به شباهت کاراکترهای فیلم با انیمیشن معروف ماشین ها پیش بینی می شود این فیلم در سطح جهانی نیز فروش قابل قبولی داشته باشد.

نمایی از فیلم دو اسلحهقسمت جدید مجموعه تخیلی پرسی جکسون با عنوان دریای هیولاها (Percy Jackson: Sea of monsters) دیگر فیلمی است که اولین هفته اکرانش را سپری کرده است. این فیلم که نسبت به دو فیلم قبلی انتظار بیشتری از آن در گیشه می رفت نتوانست انتظارات را برآورده کند و با فروش 14.4 میلیون دلار چهارمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد. این فیلم که هزینه ساخت آن 90 میلیون دلار بوده در 7 کشور جهان در سطح بین المللی اکران شده تنها توانسته 9.8 میلیون دلار فروش داشته باشد.

فیلم اکشن و کمدی دو اسلحه (2Guns) به کارگردانی بالتازار کورماکور در حالیکه دومین هفته اکرانش را سپری کرد با فروش 11.2 میلیون دلار پنجمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد. دو اسلحه که 61 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده همچنان در سطح بین المللی اکران نشده است.

دنزل واشینگتن و مارک والبرگ از بازیگران مطرح این فیلم می باشند. این فیلم روایتگر داستان یک مآمور مبارزه با مواد مخدر و یک افسر اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش آمریکا می باشد که هر کدام به عنوان یک مأمور مخفی وارد یک باند قاچاق مواد مخدر می شوند و از آنجا که یکدیگر را نمی شناسند هر کدام گمان می کند که دیگر از اعضای باند تبهکاران می باشد.

فیلم های اسمورف ها 2 (The Smurfs 2)، گرگنما (The Wolverine)، جادو شده (The Conjuring)، من نفرت انگیز 2 (Despicable me 2) و بالغ ها 2 (Grown Ups 2) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا در این هفته می باشند.

نمایی از فیلم اسمورف هانکته جالب در جدول فروش جهانی صدرنشینی قسمت دوم انیمیشن اسمورف ها است که با فروش کلی 44.1 میلیون دلار پر فروش ترین فیلم هفته در جهان شد. این انیمیشن که 105 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده تا امروز پس از گذر 2 هفته از اکرانش 156.6 میلیون دلار فروش داشته است.

فیلم تخیلی و معمایی ابزار مرگبار: شهر استخوان ها (The Mortal Instruments: City of Bones) به کارگردانی هارولد زوارت 23 آگوست در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. در بین بازیگران این فیلم تین ایجری نامهای مطرحی به چشم نمی خورد ولی با توجه به داستان و فضای فیلم پیش بینی می شود که ابزار مرگبار: شهر استخوان ها بتواند فروش قابل قبولی در گیشه داشته باشد. از دیگر آثار زوارت می توان پسر کاراته باز و پلنگ صورتی 2 را نام برد.

فیلم اکشن، کمدی و علمی تخیلی پایان دنیا (The World's End) به کارگردانی ادگار رایت در 23 آگوست در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. مارتین فریمن، نیک فراست و سایمون پگ از بازیگران این فیلم می باشند. همچنین استاد بزرگ (The Grandmaster) جدیدترین اثر وونگ کار وای نیز در همین تاریخ اکران خواهد شد. استاد بزرگ روایتگر زندگی استاد بروس لی است.

برای خواندن نقد فیلم استاد بزرگ اینجا را کلیک کنید.


 تاريخ ارسال: 1392/5/24
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>metropol:

good

0+0-

پنجشنبه 31 مرداد 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.