پرده سینما

«جاذبه» صدرنشین گیشه سینماهای جهان شد

علی ناصری



 

 

 

 


 

 

جدیدترین اثر آلفونسو کوآرن با نام جاذبه (Gravity) در اولین هفته اکرانش فروش قابل قبولی داشت و توانست با 55.8 میلیون دلار فروش صدرنشین گیشه هالیوود باشد.

 

نمایی از فیلم جاذبهسندرا بالوک، جرج کلونی و اد هریس از بازیگران نام آشنای این تریلر علمی تخیلی هستند و پیش بینی می شود که جاذبه بتواند فروش بیشتری در هفته های آینده داشته باشد.

این فیلم که از همین حالا یکی از بخت های اصلی اسکار 2013 است و با بودجه ای بالغ بر 100 میلیون دلار ساخته شده این هفته در 28 کشور دیگر نیز اکران شده است که در سطح بین المللی 27.4 میلیون دلار فروش داشته و با فروش 82.9 میلیون دلار در مجموع پرفروش ترین فیلم هفته در جهان نیز می باشد.

جاذبه روایتگر داستان دو فضانورد است که با نابودی سفینه شان در فضا سردرگم می شوند.

از دیگر آثار این کارگردان مکزیکی می توان شاهزاده ای کوچک و ابنای بشر را نام برد.

انیمیشن کمدی هوای ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 2 (Cloudy with a Chance of Meatballs 2) در دومین هفته اکرانش با فروش 21 میلیون دلار دومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد و فروش کلی خود را در آمریکا به 55.8 میلیون دلار رساند.

این انیمیشن که کودی کامرون و کریس پرن کارگردانان آن می باشند در 16 کشور دیگر نیز اکران شده است که با فروش 8.1 میلیون دلار و با احتساب مجموع فروش خود در این هفته دومین فیلم پر فروش هفته در جهان می باشد.

نمایی از فیلم دونده دوندهقسمت دوم این انیمیشن با بودجه 78 میلیون دلاری ساخته شده و تا امروز 71.7 میلیون دلار فروش داشته است.

تریلر جنایی دونده دونده (Runner Runner) نیز دیگر فیلمی است که در این هفته اکران شده است. این فیلم که جدیدترین اثر براد فومن محسوب می شود با فروش 7.71 میلیون دلار سومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا می باشد.

در این فیلم که با هزینه 30 میلیون دلار ساخته شده است بازیگران مطرحی چون بن افلک و جاستین تیمبرلیک حضور دارند. دونده دونده در سطح بین الملل در 53 کشور دیگر اکران شده که نسبت به اکران داخلی اش از استقبال کمتری روبرو بوده و تنها توانسته 7.6 میلیون دلار فروش داشته باشد.

از دیگر آثار فورمن می توان به فیلم لینکلن لاویر اشاره کرد

تریلر جنایی زندانی ها (Prisoners) که سومین هفته اکرانش را سپری کرده در این هفته با فروش 5.75 میلیون دلار چهارمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا می باشد.

در این فیلم که با هزینه 46 میلیون دلار ساخته شده است دنیس ویلنوو کارگردان آن می باشد هیو جکمن و جیک گیلنهال به ایفای نقش پرداخته اند.

نمایی از دی کارآگاه جوانداستان فیلم در مورد مردی است که در پی گم شدن دختر و دوستش علی رغم پیگیری پلیس خود وارد ماجرا شده و در صدد پیدا کردن آن ها بر می آید.

پنجمین فیلم پر فروش هفته شتاب (Rush) نام دارد که جدیدترین اثر ران هاوارد محسوب می شود.

شتاب در سومین هفته اکرانش با فروش 4.48 میلیون دلار فروش کلی خود را در آمریکا به 18.2 میلیون دلار رساند. این فیلم در سطح بین الملل در 20 کشور دیگر نیز اکران شده است که در آن ها با استقبال بهتری روبرو بوده و با فروش 7.5 میلیون دلار توانسته در رتبه ششم جدول فروش جهان قرار بگیرد.

الیویا وایلد معروفترین ستاره فیلم می باشد و هزینه ساخت این فیلم 38 میلیون دلار بوده است که تا امروز در کل توانسته 49.59 میلیون دلار فروش داشته باشد.

از دیگر آثار هاوارد می توان به ذهنی زیبا، کد داونچی، فرشته ها و شیاطین و غیره اشاره کرد.

فیلم های دن جان (Don Jon)، تحویل بار (Baggage Claim)، دسیسه گر: قسمت 2 (Insidious: Chapter 2Pulling Strings و به اندازه کافی گفته شد (Enough Said) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا هستند.

نمایی از فیلم وکیل مدافعفیلم چینی دی کارآگاه جوان: طغیان اژدهای دریا (Young Detective Dee: Rise of the Sea Dragon) که هنوز در آمریکا اکران نشده است در 8 کشوری که به نمایش در آمده توانسته با فروش 19.5 میلیون دلار سومین فیلم پر فروش هفته در جهان باشد که رقم خیره کننده ای برای این فیلم محسوب می شود و با توجه به فروش قابل قبول این فیلم پیش بینی می شود دی کارآگاه جوان: طغیان اژدهای دریا فروش قابل قبولی در آمریکا و سایر کشورها داشته باشد.

درام تاریخی 12 سال یک برده (12 Years a slave) به کارگردانی استیو مک کویین 18 اکتبر اکران خواهد شد. این فیلم که قصه آن در زمان قبل از جنگ داخلی آمریکا روایت می شود روایتگر زندگی سیاهپوستی آزاد به نام سولومون نورتاپ از ایالت شمال نیویورک است که ربوده شده و به بردگی فروخته می شود.

تریلر اکشن و معمایی نقشه فرار (Escape Plan) به کارگردانی مایکل هافستورم 18 اکتبر اکران خواهد شد. سیلوستر استالونه، آرنولد شوارزینگر و کورتیس جکسون از بازیگران نام آشنای این فیلم هستند. با توجه به موضوع و بازیگران فیلم فروش نسبتاً خوبی را برای آن می توان پیش بینی کرد.

جدیدترین اثر ریدلی اسکات تریلری با نام وکیل مدافع (The Counselor) است که 25 اکتبر اکران خواهد شد. در این فیلم براد پیت، گوران ویسنیج، مایکل فاسبیندر، خاویر باردم، پنلوپه کروز و کامرون دیاز به ایفای نقش پرداخته اند که بدون شک وکیل مدافع با وجود این بازیگران و کارگردان نام آشنایش یکی از فیلم های پر فروش چند ماه اخیر خواهد بود.

از دیگر آثار اسکات می توان به پرومتئوس، تلما و لوییز، رابین هود، گلادیاتور و غیره اشاره کرد.


 تاريخ ارسال: 1392/7/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.