پرده سینما

«ثور» همچنان پیشتاز گیشه های سینماهای آمریکا و جهان است

علی ناصری








 


قسمت جدید فیلم اکشن و تخیلی ثور با عنوان دنیای تاریک (Thor: The dark world)در دومین هفته اکرانش نیز با فروش چشمگیری روبرو شد و توانست با فروش 36.5 میلیون دلار در صدر جدول فروش آمریکا برای دومین هفته متوالی قرار بگیرد.

 

نمایی از فیلم ثوراین فیلم که به کارگردانی مشترک آلان تایلر و جیمز گان ساخته شده است در 69 کشور دیگر نیز اکران شده که در سطح بین الملل نیز با فروش چشمگیر 52.5 میلیون دلار توانست پر فروش ترین فیلم هفته در جدول فروش جهان نیز باشد.

فروش کلی این فیلم که 170 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده تا امروز 479.7 میلیون دلار بوده است.

از بازیگران مطرح قسمت جدید ثور می توان به کریس همسورث و ناتالی پرتمن اشاره کرد.

پیش بینی می شود که این فیلم بتواند در هفته های آتی فروش بیشتری داشته و جزو پر فروش ترین فیلم های سال جاری باشد.

فیلم کمدی بهترین مرد تعطیلات (The best man holiday) که به کارگردانی مالکوم دی. لی ساخته شده است در اولین هفته اکرانش با فروش 30.1 میلیون دلار دومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد.

این فیلم که تنها 17 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده همچنان در سطح بین الملل اکران نشده اما با این حال در جدول فروش جهانی دومین فیلم پر فروش هفته پس از ثور است.

سومین فیلم پر فروش هفته در سینماهای آمریکا نیز فیلمی کمدی به نام آخرین وگاس (Last Vegas) است که سومین هفته اکرانش را سپری می کند.

نمایی از فیلم آخرین وگاساین فیلم که به کارگردانی جون تارتلتاب ساخته شده است در این هفته 8.4 میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروش داشته است. آخرین وگاس در پنج کشور دیگر نیز اکران شده که در این هفته با فروش 3.5 میلیون دلار فروش کلی خود را در سطح جهانی به 50.6 میلیون دلار رساند.

در بین بازیگران مطرح این فیلم می توان از ستارگانی نامی چون مایکل داگلاس، رابرت دنیرو، مرگان فریمن و کوین کلاین نام برد. تارتلتاب کارگردانی است که ساخت دو قسمت معروف فیلم سینمایی گنجینه ملی را در کارنامه دارد.

انیمیشن کمدی پرندگان آزاد (Free birds) در سومین هفته اکرانش با فروش 8.1 میلیون دلار چهارمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد.

این انیمیشن در سطح بین المللی نیز در 5 کشور اکران شده است که در این هفته توانسته 1.2 میلیون دلار فروش داشته باشد.

هزینه ساخت پرندگان آزاد 55 میلیون دلار بوده و این فیلم تا امروز توانسته 50.2 میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشته باشد که به نظر می رسد رقم بسیار پایینی باشد و با توجه به گذر سه هفته از اکران این فیلم به نظر می رسد پرندگان آزاد را باید یکی از معدود انیمیشن های شکست خورده در گیشه سال جاری دانست.

از صداپیشگان این فیلم می توان به وودی هارلسون و اوئن ویلسون اشاره کرد.

فیلم کمدی کله خرها تقدیم می کنند: پدربزرگ بد (Jackass presents: Bad grandpa) در چهارمین هفته اکرانش با فروش 7.4 میلیون دلار پنجمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد.

نمایی از فیلم کله خرها تقدیم میکنند: پدربزرگ بداین فیلم که هزینه ساخت آن تنها 15 میلیون دلار بوده در سطح بین المللی نیز با فروش قابل قبولی روبرو شده و در این هفته توانسته 5.5 میلیون دلار فروش داشته باشد.

قسمت جدید کله خرها در این هفته پس از جاذبه توانست چهارمین فیلم پر فروش در جدول فروش جهانی باشد و فروش کلی آن تا امروز 119.2 میلیون دلار بوده است.

فیلم های جاذبه (Gravity)، پایان بازی (Ender’s Game)، 12 سال یک برده (12 Years a slave)، کاپیتان فیلیپس (Captain Philips) و پیرامون زمان (About time) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا را در این هفته تشکیل می دهند.

فیلم سینمایی پیر پسر (Oldboy) به کارگردانی اسپایک لی 29 نوامبر اکران خواهد شد. در این فیلم که بازسازی اثر درخشان پارک چان ووک کارگردان کره ای می باشد جوش برولین، الیزابت السن و ساموئل ال. جکسون به ایفای نقش پرداخته اند.

هر چند که اقبال چندانی برای این فیلم در گیشه پیش بینی نمی شود اما پیر پسر شاید بتواند بازگشت دوباره ای برای اسپایک لی به دوران اوج خود باشد و می توان پیر پسر را یکی از فیلم هایی دانست که در سال جاری نیم نگاهی نیز به آکادمی اسکار دارند.

از دیگر آثار اسپایک لی می توان به فیلم های کار را درست انجام بده و مالکوم ایکس اشاره کرد.

انیمیشن کمدی و تخیلی یخبندان (Frozen) به کارگردانی مشترک کریس بوک و جنیفر لی نیز 29 نوامبر اکران خواهد شد.

با توجه به استقبالی که از فیلم هایی در این سبک صورت می گیرد و عدم وجود انیمیشنی پر فروش در گیشه می توان فروش قابل قبولی برای این فیلم پیش بینی کرد، کریستن بل تنها بازیگر نسبتاً نام آشنایی است که در بین صداپیشگان یخبندان به چشم می خورد.


 تاريخ ارسال: 1392/8/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.