پرده سینما

چگونه اژدهای خود را به صدر جدول ببرید!

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

آمار فروش هفتگی فیلمها. 26الی 28 مارس

 

 

 

چگونه اژدهای خود را تربیت کنید1-انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنید سرانجام بر سلطنت 3 هفتگی آلیس در سرزمین عجایب پایان داد. این انیمیشن این هفته در 4055 سینما اکران شد و موفق شد با فروش 43.300.000 دلاری در صدر جدول فروش قرار بگیرد.

چگونه اژدهای خود را تربیت کنید را دین دبلویز و کریس ساندرس بر مبنای کتاب کودکانه‌ای نوشته کرسیدا کوول کارگردانی کرده‌اند و صداپیشه‌های آن شامل جی باروشل، جرارد باتلر، کریستوفر مینتس-پلاس و... هستند.

این افتتاحیه پنجمین افتتاحیه برتر تاریخ سینما برای یک فیلم سه بعدی است. رتبه اول در دستان آلیس در سرزمین عجایب است.همچنین بیشترین افتتاحیه فیلمی با موضوع اژدها است. صدر نشین قبلی فیلم آراگون با افتتاحیه 23 میلیون دلاری بود. متوسط افتتاحیه  فیلمی با موضوع اژدها 16 میلیون دلار است.فیلم داستانش در زمان وایکینگ ها اتفاق می افتد. آنها  که در حال زندگی خود هستند اما مشکلاتی هم دارند که اصلا کوچک نیست و مشکل آنها اژدها هایی هستند که به آنها حمله کرده و به آنها آسیب می زنند. در این میان یک نوجوان به اسم “Hiccup” که آرزو دارد یکی از شکارچیان اژدها بشود اما هیچکس به او اهمیت نمی دهد، روزی تصمیمی می گیرد که خودش دست به کار شود. او اتفاقی یک اژدها شکار می کند. اما وقتی می رود تا کارش را یکسره کند، دلش به رهم می آید و اژدها را آزاد می کند. اما اژدها هیچ کاری با او ندارد و با هکاپ دوست می شود و هکاپ می فهمد که تمام چیز هایی که درباره اژدها ها شنیده بوده است دروغ بوده و می شود به راحتی با اژدها ها مثل سگهای امروزی رفتار کرد. اما مردم از این کارش خوششان نمی آید و

انیمیشن تازه کمپانی دریم ورکز با تحسین گسترده منتقدان روبرو شد. منتقد «بوکس آفیس مگزین» گفته: این فیلم یک سرگرمی هیجان آور و یک تفریح شورانگیز برای همه است. منتقد «ریل ویوو» گفته: این فیلم یک سری  از ماجراجویی های فانتزی است. برخلاف اکثر انیمیشن ها این فیلم نه  یک موزیکال است و نه  کمدی سطح پایینی دارد. شیکاگو ریدر هم گفته: فیلمی لطیفه گو و به شدت قانع کننده است. راجر ایبرت هم گفته: بعضی از فیلمهایی که از روی ویدئو گیم ها ساخته شده اند خسته کننده اند. همه ناقص هستند و گمان می کنیدکه یک دستگیره و سیستم موقع تماشای فیلم کم دارید. ولی چگونه اژدهای خود را تربیت کنید بیشتر شبیه یک بازی کامپیوتری است که از روی یک فیلم ساخته شده است!

2-اما  آلیس در سرزمین عجایب پس از 3هفته صدرنشینی در هفته چهارم 49% افت فروش داشت و 17.3 میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروشش از مرز 293 میلیون دلار عبور کرد.

3-کمدی ماشین زمان جکوزی تولید استودیو مترو گلدوین مه‌یر به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته در سینماها اکران شده، در 2754 سینما 13.6 میلیون دلار  فروخت .این افتتاحیه چهاردهمین افتتاحیه فیلمی با موضوع ماشین زمان در سینماست. جان کیوسک و راب کوردرای در این فیلم درجه R به کارگردانی استیو پینک بازی می‌کنند. داستان ماشین زمان جکوزی درباره چهار دوست است که خسته از زندگی در دوران بزرگسالی، از طریق یک جکوزی که مانند ماشین زمان عمل می‌کند به روزهای خوش خود در دهه 1980 بازمی‌گردند. منتقدان این فیلم را نیز حسابی تحویل گرفتند. مجله تایم: من در این فیلم به اندازه فیلم خماری یا صحنه های عاشقانه آواتار خندیدم. راجر ایبرت هم گفته: جان کیوزک از سال 1983 تا حالا در 55فیلم بازی کرده ولی هیچکدام از آنها بد نبوده اند. «شیکاگو ریدر»: انرژی دیوانه وار بازیگران باعث شده با یک کمدی فانتزی خوب روبرو باشیم.

 

4-رده چهارم جدول از آن کمدی رومانتیک شکارچی مجرم با بازی جنیفر آنیستن و جرارد باتلر شد که در دومین هفته اکران با 40 درصد کاهش 4/12 میلیون دلار فروخت. مجموع فروش این فیلم در آمریکا 8/38 میلیون دلار شده است.
5-کمدی خاطرات یک بچه نق نقو به کارگردانی تور فرویدنتال هم با 55 درصد کاهش 10 میلیون دلار به دست آورد و در رده پنجم قرار گرفت و مجموع فروش خود را به 35.8 میلیون دلار رساند.

6-10کمدی رومانتیک او از من سر است به کارگردانی جیم فیلد اسمیت، اکشن سیاسی منطقه سبز با بازی مت دیمن، تریلر شاتر آیلند ساخته مارتین اسکورسیزی، تریلر افسانه علمی مامور ضبط با بازی جود لاو و فورست ویتکر و کمدی عروسی خانواده ما با بازی امریکا فرارا و فورست ویتکر به ترتیب در رده‌های ششم تا دهم جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفتند. ده فیلم پرفروش این هفته در آمریکا در مجموع 9/111 میلیون دلار به دست آوردند که 18 درصد کمتر از هفته مشابه پارسال است.


 تاريخ ارسال: 1389/1/10
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سینا:

منتقم جان دیگه آپ دیت نمیکنی؟

0+0-

شنبه 21 فروردين 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.