پرده سینما

رتبه اول باکس‌آفیس در اختیار «پنجاه طیف گری» قرار گرفت

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

باکس‌آفیس آمریکای شمالی و کانادا در هفته اخیر شاهد حضور دو فیلم جدید در میان فهرست پرفروش‌ها بود. به گزارش مهر و به نقل از نیویورک‌تایمز، طبق آنچه انتظار می‌رفت، فیلم جدید «پنجاه طیف گری» هم‌زمان باکس‌آفیس آمریکای شمالی و جهان را در اختیار گرفته است.

۱. «پنجاه طیف گری»: ساخته سم تیلر جانسن، محصولی از فوکوس فیچرز و یونیورسال، با درجه‌بندی R، در اولین آخر هفته نمایش‌اش ۸۱ میلیون و ۶۷۰ هزار دلار فروش کرد و با نمایش در ۳۶۴۶ سالن سینما، در رأس باکس‌آفیس آمریکا و کانادا قرار گرفت. این فیلم که هم‌زمان در بسیاری از کشورهای جهان اکران شده با ۱۵۸میلیون دلار فروش در سینماهای جهان در ۵۵ کشور، عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته را به خود اختصاص داده است.

۲. «مردشاه: سرویس مخفی»: ساخته متیو ون از کمپانی فوکس قرن بیستم با فروش ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در اولین آخر هفته نمایش‌اش، فیلم دوم هفته شد. این فیلم در ۳۲۰۴ سالن سینما به نمایش درآمده و متیو ون آن را براساس یک قصه کمیک و مصور کارگردانی ‌کرده و کالین فرث بازیگر آن است. داستان فیلم درباره جاسوسی عالی‌رتبه و مخفی است که می‌خواهد پسر برادرش را وارد این دنیای پیچیده کند.

۳. «باب‌اسفنجی: اسفنج بیرون از آب»: این انیمیشن سینمایی در دومین هفته نمایش‌اش، ۳۰ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار فروش کرد تا درمجموع ۹۳ میلیون و ۶۷۲ هزار دلار فروش کرده باشد و جایگاه سوم باکس‌آفیس را در اختیار بگیرد. این فیلم که در ۳۶۵۴ سالن سینما به نمایش درآمده، هفته پیش در رتبه اول بود.

۴. «تک‌تیرانداز آمریکایی»: ساخته کلینت ایستوود این هفته با فروشی ۱۶ میلیون و ۴۳۵ هزار دلاری پس از هشت هفته فروش، در مکان چهارم جای گرفت. این فیلم فروش خود را تاکنون به ۳۰۴. ۱۳۳ میلیون دلار رسانده و در ۳۴۳۶ سالن نمایش داده می‌شود.

۵. «ژوپیتر صعودی»: ساخته لانا و اندی واچوفسکی از کمپانی برادران وارنر در هفته دوم نمایش‌اش از جایگاه سوم به جایگاه پنجم رسید. این فیلم در هفته گذشته ۳۱۸۱ سالن سینما فروشی ۹ میلیون و ۴۳۰ هزار دلاری را تجربه کرد تا در مجموع ۳۲. ۵۵۲ میلیون دلار فروخته باشد.

۶. «پسر هفتم»: که هفته پیش در مکان چهارم و تازه‌وارد بود، با اکران در ۲۸۷۴ سالن سینما در این هفته فروشی ۴ میلیون و ۱۵۲ هزار دلاری را تجربه کرد تا درمجموع ۱۳. ۴۲۳ میلیون دلار فروش کرده باشد.

۷. «پدینگتون»: این فیلم که هفته پیش پنجم بود با فروش آخر هفته ۴ میلیون و ۱۰۵ هزار دلاری فروش کلی خود را به ۶۲ میلیون و ۲۹۸ هزار دلار رساند. این فیلم در ۲۸۷۴ سینما اکران شده است.

۸. «بازی تقلید»: این فیلم که هفته پیش در جایگاه هفتم بود، این آخر هفته ۳ میلیون و ۵۴۵ هزار دلار فروخت تا درمجموع در ۱۲ هفته ۷۹ میلیون و ۶۷۷ هزار دلار فروخته باشد.

۹. «ساقدوش»: این فیلم با فروش آخر هفته ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری، درمجموع در پنج هفته فروشی ۵۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری را تجربه کرد.

۱۰. «پروژه تقویم نجومی»: ساخته دین ایزراییلیتی فیلمی نوجوانانه از سفر در زمان در سومین هفته نمایش‌اش فروشی ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار دلاری را تجربه کرد تا مجموعاً فروش خود را به ۱۹ میلیون و ۵۵۹ هزار دلار برساند.

 «سیاه یا سفید»، «پسر همسایه»، «هم‌چنان آلیس»، «ربوده‌شده ۳»، «مدل قدیمی»، «سلما»، «مرد پرنده‌ای» و «تئوری همه‌چیز» دیگر فیلم‌های رده‌های پایین‌تر هستند.


 تاريخ ارسال: 1393/11/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.