پرده سینما

«چپی» به رأس باکس‌آفیس آمد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

باکس‌آفیس آمریکای شمالی و کانادا این آخر هفته شاهد حضور سه فیلم جدید در رأس خود بود. به گزارش مهر و به نقل از نیویورک‌تایمز، اين هفته فیلم تازه از راه رسیده «چپی» در رأس باکس‌آفیس جای گرفت. ظرف این یک هفته ترتیب فیلم‌ها چنین تغییر کرده است:

۱. «چپی» از سونی پیکچرز ساخته نیل بلومکمپ فیلمی اکشن و علمی - تخیلی است. قهرمان این فیلم روباتی است که تصمیم می‌گیرد به آدم‌ها ملحق شود. این فیلم که با بودجه ۴۹ میلیون دلاری تولید شده، با بازی هیو جکمن و دیو پاتل با فروشی ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری در رأس باکس‌آفیس آمریکا جای گرفته است. این فیلم در ۳۲۰۲ سالن سینما به نمایش درآمده و درجه نمایش‌اش R است.

۲. «فوکوس» با بازی ویل اسمیت که هفته پیش «پنجاه طیف گری» را از رأس پایین کشیده بود، در دومین هفته نمایش‌ش به مکان دوم رفت. این فیلم با فروش ۱۰.۲ میلیون دلاری در ۳۳۲۳ سالن سينما، مجموع فروش‌اش را به ۳۴.۵۷۳ میلیون دلار رساند.

۳. «دومین هتل برتر گل همیشه بهار عجیب» این فیلم به کارگردانی جان مدن، فیلمی کمدی - رمانتیک با بازی چهره‌های سرشناسی چون جودی دنچ، ریچارد گر، مگی اسمیت  و دیو پاتل، دیگر فیلم تازه‌وارد به باکس‌آفیس، در هفته اول اکران‌اش در مکان سوم جای گرفته است. این فیلم با نمایش در ۱۵۷۳ سالن، فروشی ۸.۶۰۰ میلیون دلاری را تجربه کرده است.

۴. «مرد پادشاه: سرویس مخفی» ساخته متیو وان با بازی کالین فرث اين هفته با فروشي ۸.۳۰۰ ميليون دلاري پس از چهار هفته فروش، فروش خود را به ۹۸.۰۲۷ ميليون دلار رسانده و گفتنی است که در ۳۱۰۱ سالن نمايش داده مي‌شود.

۵. «باب‌اسفنجی بیرون از آب» این فیلم این‌بار از مکان سوم به جایگاه پنجم آمد. این فیلم در این آخر هفته ۷ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش‌اش در پنج هفته را به ۱۴۸.۹۹۳ میلیون دلار برساند. این انیمیشن موفق در ۳۰۹۷ سالن سینما در حال نمایش است.

۶. «پنجاه طیف گری» این فیلم که هفته پیش چهارم بود، این هفته در مکان ششم قرار گرفت. این فیلم در ۲۷۸۸ سالن به نمایش درآمده و با فروش ۵.۶ میلیون دلاری خود مجموع فروش‌اش در چهار هفته را به رقم ۱۵۶ میلیون دلار رساند. هزینه ساخت فیلم ۴۰ میلیون دلار بوده است.

۷. «مک‌فارلند، ایالات متحده آمریکا» ساخته نیکی کارو با بازی کوین کاستنر که هفته پیش ششم بود، در سومین هفته نمایش‌اش ۵.۳ میلیون دلار فروش کرد و مجموع فروش خود در ۲۷۹۲ سالن سینما را به ۲۹.۴میلیون دلار رساند.

۸. «اثر لازاروس» در دومین هفته نمایشش در ۲۶۶۶ سالن، فروشی ۵.۱ میلون دلاری را ثبت کرد تا مجموع فروش‌اش را به ۱۷.۴ میلیون دلار برساند. 

۹. «داف» این فیلم کمدی به کارگردانی آری سندل که هفته پیش هشتم بود، در سومین هفته نمایش‌اش ۴.۸ میلیون فروش کرد تا درمجموع رقم ۲۶.۱ میلیون دلار را به نام خودش ثبت کرده باشد.

۱۰. «تجارت ناتمام» ساخته کن اسکات محصولی از کمپانی فاکس قرن بیستم با بازی تام ویلکینسون، در اولین هفته نمایش‌اش فروشی ۴.۸ میلیون دلاری را تجربه کرد. این فیلم در ۲۷۷۷ سالن سینما نمایش داده می‌شود.

«تک‌تیرانداز آمریکایی» این هفته به مکان یازدهم رفت و درمجموع ۳۳۷ میلیون دلار فروش را ثبت کرد. «همچنان آلیس»، «پدینگتون»، «بازی تقلید»، «ژوپیتر صعودی»، «آلا مالا» و «بردمن» نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.


 تاريخ ارسال: 1393/12/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.