پرده سینما

رابین هود قهرمان جنگل شروود، در گیشه شکست خورد!

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش اکران گیشه آمریکای شمالی از 14 الی 16 می 2010

 

پوستر فیلم رابین هوداین هفته فیلم رابین هود (2010)ساخته ریدلی اسکات به صورت گسترده در آمریکای شمالی اکران شد. فیلم رابین هود (2010) در اکران عمومی از یک امتیاز بسیار مثبت استفاده کرد و آن هم افتتاحیه فیلم در جشنواره کن بود. ولی  رابین هود 2010 عملا یک شکست خورده در اکران حساب می شود. فیلم در 3505 سینما در 3 روز فقط 37 میلیون دلار فروش کرد. رابین هود برای اولین بار در جشنواره کن اکران شد و تمامی عوامل فیلم در مراسم فرش قرمز آن شرکت کردند به جز ریدلی اسکات که به خاطر جراحی زانو نتوانست در این جشنواره حضور داشته باشد.

اسکات گفته بود: پزشکم به خاطرتاخیر مراحل بهبودی ام مرا از سفر به کن منع کرد!

راسل کرو، کیت بلانشت، ماکس فون سیدو و ویلیام هرت در فیلم جدید فیلمساز بریتانیایی بازی کرده اند. این فیلم بر مبنای فیلمنامه ای از برایان هلگند (محرمانه لس آنجلس و رودخانه مرموز )ساخته شده و تولد افسانه رابین هود را به تصویر می کشد. پروژه رابین هود که ابتدا ناتینگهام نام داشت، پنجمین همکاری اسکات وراسل کرو است.

یکی از جنجالهایی که حول فیلم صورت گرفته بود انتشار رقم واقعی بودجه هنگفت  فیلم توسط سرمایه گذارانش بود. کمپانی فیلم بودجه فیلم را حدود 150میلیون دلار اعلام کرده بود ولی سرمایه گزار فیلم رسما اعلام کرده که هزینه ساخت فیلم 237 میلیون دلار بود است که باتخفیف مالیات 200میلیون دلار شده است.

استقبال منتقدان از «رابین هود» معمولی بود. در جلسه مطبوعاتی فیلم تهیه کننده فیلم به خبرنگاران گفت: رابین هود یک فیلم سیاسی است و راسل کرو در ادامه حرفش گفت: هنوز هم رابین هودهای فراوانی در دنیا هستند. ولی استقبال تماشاگران در کن چندان خوب نبود. عده ای از تماشاگران فیلم مدعی‌اند تصویری که از این راهزن جوانمرد انگلیسی در ذهن داشته اند با تماشای فیلم اسکات مخدوش شده است. آنها رابین هود را مردی فقیر و ژنده پوش به یاد می آوردند که با اطرافیان خود تفاوتی نداشت. اما راسل کرو در قالب شخصیت رابین هود در این فیلم زیاده از حد شسته رفته و شیک‌پوش به نظر می‌رسد و شباهت چندانی با آنچه تا کنون در سینما به تصویر کشیده شده ندارد. علاوه بر آن، قصه این نسخه جدید شباهتی با نسخه های قبلی ندارد و در واقع پیش درآمدی بر قصه کلاسیک رابین هود به شمار می‌رود. به عبارتی داستان این فیلم آنجا به پایان می رسد که داستان کلاسیک رابین هود تازه آغاز می‌شود. ریدلی اسكات در مصاحبه با دیلی اكسپرس گفت: از آن‌جایی كه واقعا رابین هود را باور داشتم، تصمیم گرفتم او را واقعی‌تر از پیش به تصویر درآورم.

 

نامه هایی به ژولیت (letters to Juliet) با بازی آماندا سی فریدAmanda sey freid این هفته اکران شد. فیلم موفق شد در 2968 سینما 13.7 میلیون دلارفروش کند و در رتبه 3 قرار بگیرد. فیلم داستان یک جوان امریکایی است که به شهر ورونا سفرمی کند. سرزمین عاشقانه رومئو و ژولیت! او در آنجا داوطلب عضو شدن در گروهی به نام «چه کسی به نامه های ژولیت جواب می دهد» می شود که در آنجا نامه های عاشقانه را می خواند وجواب می دهد. پس از جواب دادن به یک نامه در سال 1951او عاشق فرستنده آن نامه می شود و برای پیدا کردن فرستنده آن راهی ایتالیا می شود...

منتقدان برخورد خوبی با فیلم داشتند. منقد مجله باکس آفیس درباره فیلم گفته: این فیلم این پیام را دارد که پیدا کردن عشق واقعی سخت نیست، یک ایده آل دلخواه، مثل یک تکه از پیتزا!

ریل ویوو: یک فیلم دلچسب و فانتزی که بدون استفاده از ترانه و موسیقی عاشقانه کار خودش را انجام می دهد.

 

فقط رایت با بازی کوئین لطیفه و کومن بسکتبالیست دیگر فیلم تازه اکران شده این هفته بود. این فیلم ورزشی در 1831 سینما اکران شد و 8.5 میلیون دلار فروش کرد و در رتبه چهارم قرار گرفت.

اسکات مک کنایت ( کومون ) ورزشکار مشهوری در رشته بسکتبال است که به خاطر مصدومیت در حال کناره گیری از بسکتبال است. لسلی رایت ( کوئین لطیفه ) زنی که در زندگی اش شکست عشقی خورده است به کمک او می آید تا او را دوباره به اوج بازگرداند...

منتقدان فیلم را به شدت مورد انتقادقراردادند:

ولیج وویس: یک فیلم دیگر که تا به حال به بدی آن فیلم دیگری ندیده اید. شاید یه روزی استغاده بهتری از کویین لطیفه و کومون بشود ولی آنها در این فیلم غیر قابل استفاده اند.

تایم آوت نیویورک: مثلث عشقی فیلم به شدت شکست خورده است. هالییوریپورتر: فیلمی تا به حال ندیده ام که مثل فقط رایت استعداد بازیگرانش را هدر بدهد.

 

اما این هفته همچنان مرد آهنی 2 صدر جدول را از آن خودش کرد. این فیلم  در هفته دوم 58% افت فروش داشت و 53 میلیون دلار در هفته دوم فروخت و مجموع فروشش در 10روز 212 میلیون دلار  شده است. فیلم درحال حاضر همزمان در   4390سینما فقط در امریکای شمالی در حال اکران است که از لحاظ تعداد سالن رکورد جدیدی را ثبت کرده است. چگونه اژدهای خود را تربیت کنید در هفته هشتم 2.1 میلیون دلارفروخت و مجموع فروشش  207میلیون دلار شده است. کابوس درخیابان الم و شب قرار و نقشه پشتیبانی به ترتیب 4.7 و 4 و 24میلیون دلارفروختند.

از هفته آینده قسمت چهارم انیمیشن بسیار پرطرفدار شرک با نام شرک برای همیشه در 4000سینما اکران می شود.

 

Movi60cent@gmail.com


 تاريخ ارسال: 1389/2/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.