پرده سینما

آلیس در سرزمین عجایب، ششمین فیلم میلیاری تاریخ سینما شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آلیس در سرزمین عجایبفیلم آلیس در سرزمین عجایت به كارگردانی تیم برتون در گیشه سینمای جهان بیش از یك میلیارد دلار فروش كرد. آلیس در سرزمین عجایب اولین فیلم تاریخ سینماست که به رغم اکران غیر تابستانی و نیز نمایش در خارج از کریسمس توانسته به فروش میلیاردی دست پیدا کند.

 

فارس به نقل از رویترز گزارش داد فروش فیلم آلیس در سرزمین عجایب به كارگردانی تیم برتون و بازی جانی دپ روز گذشته از مرز یك میلیارد دلار گذشت.

آلیس در سرزمین عجایب ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد، كه در سطح جهان، توانسته بیش از یك میلیارد دلار فروش كند. به گزارش رویترز، این فیلم تخیلی حادثه‌ای علی‌رغم آن كه اخیرا وارد شبكه خانگی شده ولی همچنان در سینماها نمایش داده می‌شود و تنها در آمریكای شمالی 332 میلیون دلار فروش كرده است.

بنا براین گزارش، آلیس در سرزمین عجایب پس از فیلم دزدان دریایی كارائیب: صندوقچه مرد مرده دومین فیلم پرفروش كمپانی والت دیزنی است، فیلم دزدان دریایی كارائیب در سال 2006 در سطح جهان یك میلیارد و 70 میلیون دلار فروش كرد.

دیگر فیلم‌های یك میلیاردی تاریخ سینما، عبارتند از: آواتار، تایتانیك، ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه، دزدان دریایی كارائیب: صندوقچه مرد مرده، شوالیه سیاه.

البته تمام این فیلم‌ها یا در زمان تعطیلات به نمایش درآمدند و یا طی تابستان، در حالی كه فیلم آلیس در سرزمین عجایب در بهار اكران شد.


 تاريخ ارسال: 1389/3/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.