پرده سینما

علاقه تماشاگران به تماشای مجدد »آغاز» آن را برای سومین هفته پیاپی صدرنشین چدول فروش کرد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس بخش توزیع داخلی استودیو برادران وارنر تکرار پیروزی‌های آغاز را تا حدی به خاطر تماشای مجدد آن از سوی تماشاگران دانست. اشاره او به داستان پیچیده فیلم است که با یکبار دیدن آن نمی‌توان به تمام سئوال‌های مطرح شده پاسخ داد.

 

آغازاین هفته نیز تریلر سوررئالیستی آغاز با 5/27 میلیون دلار فروش در 3545 سینما در آمریکای شمالی رده نخست جدول را از آن خود کرد. این سومین هفته متوالی است که آغاز صدرنشین جدول می شود. فیلم جدید کریستوفر نولان که لئوناردو دی‌کاپریو نقش اصلی آن را بازی می‌کند، این هفته سه رقیب جدید از جمله کمدی ضیافت احمق‌ها را پیش‌رو داشت که بر هر سه فیلم پیروز شد. پروژه 160 میلیون دلاری آغاز پس از سه هفته مجموع فروش خود را در آمریکا و کانادا به رقم خیره‌کننده 3/193 میلیون دلار رسانده است.

آغاز تا اینجا پس از آلیس در سرزمین عجایب و شرک برای همیشه سومین فیلم امسال است که سه هفته پشت سر هم پیشتاز بازار آمریکای شمالی می‌شود. آواتار جیمز کامرون هم هفت هفته پیاپی صدرنشین شد که پنج هفته آن در سال 2010 بود.

دان فلمن رئیس بخش توزیع داخلی استودیو برادران وارنر تکرار پیروزی‌های آغاز را تا حدی به خاطر تماشای مجدد آن از سوی تماشاگران دانست. اشاره او به داستان پیچیده فیلم است که با یکبار دیدن آن نمی‌توان به تمام سئوال‌های مطرح شده پاسخ داد.

فیلم نولان فعلا پس از داستان اسباب‌بازی 3 (7/389 میلیون دلار)، آیرون من 2 (4/311 میلیون دلار)، گرگ و میش: خسوف (2/288 میلیون دلار) و شرک برای همیشه (6/235 میلیون دلار) پنجمین فیلم پرفروش تابستان امسال در سطح داخلی است.

تریلر افسانه علمی آغاز این هفته در سطح بین‌المللی هم مقام نخست را به خود اختصاص داد و در 51 کشور و 7500 سینما 7/53 میلیون دلار به دست آورد. مجموع فروش فیلم در بازار خارج از آمریکا حدود 170 میلیون دلار شده است. به این ترتیب مجموع فروش جهانی آغاز تقریبا به 363 میلیون دلار رسیده است.

در میان فیلم‌هایی که از جمعه پیش به طور گسترده در آمریکای شمالی اکران شده‌اند، کمدی ضیافت احمق‌ها تولید استودیو پارامونت با بازی استیو کارل و پل راد بهترین عملکرد را داشت و با 3/23 میلیون دلار فروش در 2911 سینما در رده دوم قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی جی روچ بازسازی نمایشی از فرانسیس وبر نویسنده و کارگردان فرانسوی و درباره مدیری رو به پیشرفت با بازی راد است که باید برای برنامه ماهانه رئیس خود موسوم به ضیافت احمق‌ها خنگ‌ترین مهمان را پیدا کند. او از یک کارمند اداره مالیات‌های داخلی (کارل) دعوت می‌کند و ...

استیو کارل و پل راد پیش از این در فیلم‌های گوینده خبر: افسانه ران برگندی و باکره 40 ساله همبازی بودند. جی روچ کارگردان ضیافت احمق‌ها بیشتر برای ساخت فیلم‌های آستین پاورز و ملاقات با والدین شهرت دارد.

فیلم خانوادگی و سه‌بعدی گربه‌ها و سگ‌ها: انتقام کیتی گالور تولید استودیو برادران وارنر در اولین هفته اکران در 3705 سینما 5/12 میلیون دلار فروخت و در رده پنجم قرار گرفت. این فیلم را براد پیتن کارگردانی کرده و دنباله‌ای بر فیلم سال 2001 گربه‌ها و سگ‌ها است. کریس اودانل، کریستینا اپلگیت، مایکل کلارک دانکن، شان هیز، جیمز مارسدن، بت میدلر، جو پانتولیانو و نیک نولتی از چهره‌هایی هستند که به عنوان بازیگر یا صداپیشه در گربه‌ها و سگ‌ها: انتقام کیتی گالور حضور دارند. این بار گربه‌ها و سگ‌ها نبرد همیشگی خود را کنار می‌گذارند و برای خنثی کردن نقشه‌های شیطانی یک گربه بدجنس متحد می‌شوند.

رومانس فانتزی چارلی سینت کلود استودیو یونیورسال هم با 1/12 میلیون دلار فروش در 2718 سینما در اولین هفته نمایش رده ششم جدول را از آن خود کرد. زاک افرون و آماندا کرو در این فیلم به کارگردانی بر استیرز بازی می‌کنند که از روی رمان سال 2004 مرگ و زندگی چارلی سینت کلاود نوشته بن شروود ساخته شده است. داستان درباره تلاش‌های جوانی بنام چارلی سینت کلود است که باید بین قولی که به برادرش - که در تصادف جان باخته - داده و دختری که دوستش دارد، یک کدام را انتخاب کند.

باوجود شلوغی این هفته بازار فروش، چند فیلم که از هفته‌های پیش روی پرده‌ هستند عملکردی درخور توجه داشتند. تریلر جاسوسی سالت با بازی آنجلینا جولی با 46 درصد کاهش در 3612 سینما 2/19 میلیون دلار فروخت و فیلم سوم شد.

مجموع فروش این فیلم پس از دو هفته 8/70 میلیون دلار شده است. فیلم خانوادگی من نفرت‌انگیز با صدای استیو کارل هم در هفته چهارم اکران با 5/15 میلیون دلار ضمن اینکه در رده چهارم قرار گرفت، مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به 3/190 میلیون دلار رساند.

انیمیشن سه‌بعدی داستان اسباب‌بازی 3 تولید دیسنی/ پیکسار، کمدی آدم‌بزرگ‌ها با بازی آدام سندلر، کوین جیمز و کریس راک، فیلم فانتزی شاگرد جادوگر با بازی نیکلاس کیج و رومانس خون‌آشامی گرگ و میش: خسوف با حضور رابرت پاتینسن و کریستن استیوارت، فهرست 10 فیلم پرفروش این هفته را کامل کردند.

 

منبع: خبر آنلاین. به نقل از ورایتی / 1 اوت

 


 تاريخ ارسال: 1389/5/11
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>حامد:

سلام. اگه به داستان فیلم توجه کنیم می بینیم که معنای عنوان فیلم کریس نولان »اکتساب« یا «خودآگاهی» میشه و نه «آغاز»

0+0-

پنجشنبه 14 مرداد 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.