پرده سینما

سینماها رنگ تازه ای به خود می گیرند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سینمای ایران از امروز چهارشنبه 28 مهر شاهد اکران دو فیلم سینمایی و یک فیلم مستند است تا اکران پاییزی سینماها رنگ تازهای به خود بگیرد.

 

 

لطفاً مزاحم نشویددو فیلم سینمایی لطفاً مزاحم نشوید به کارگردانی محسن عبدالوهاب و هرچی خدا بخواهد به کارگردانی نوید میهندوست و مستند . . . و آسمان آبی غزاله سلطانی‌شیرازی به جمع فیلمهای در حال نمایش میپیوندند تا سینمای ایران به واسطه اکران فیلمهایی نسبتاً متفاوت شاهد حضور مخاطبان باشد.

لطفا مزاحم نشوید که بعد از گیلانه و خون بازی به عنوان همکاری مشترک عبدالوهاب و رخشان بنیاعتماد، نخستین فیلم مستقل این فیلمساز در سینمای ایران محسوب میشود در نمایش جشنوارهای مورد توجه قرار گرفت و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای شیرین یزدانبخش به همراه آورد. این فیلم که در سه اپیزود روایت میشود مجموعهای از اتفاقاتی است که طی یک روز در شهر تهران رخ میدهد. افشین هاشمی، هدایت هاشمی، باران کوثری و حامد بهداد بازیگران این فیلم هستند. فیلم عبدالوهاب که محمد احمدی تهیهکنندگی آن را برعهده دارد در سینماهای آزادی، ایران، فرهنگ، پردیس ملت، پردیس زندگی، اریکه ایرانیان، جوان، موزه سینما، سپیده، مرکزی، ماندانا، حافظ، جی، کارون، شاهد، پردیس تماشا، پردیس شکوفه، پایتخت، فرهنگسرای نیاوران و ققنوس اکران می‌شود.

هرچی خدا بخواهد که در جریان تولید خبرساز شد و واژگونی قایق بازیگران آن روی دریا و تغییر کارگردان آن را در مرکز اخبار قرار داد، در سرگروه قدس به نمایش عمومی درمیآید. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پیرمرد و پیرزنی به طور مرموزی در جزیره کیش میمیرند و اجسادشان ناپدید میشود، بازماندگان آنها برای پیدا کردن و بردن اجساد به جزیره میآیند. سینماهای قدس، سروش، آزادی، پردیس ملت، پردیس زندگی، اریکه ایرانیان، جوان، موزه سینما، گلریز، فلسطین، ماندانا، مرکزی، بهمن، پیوند، پیام، پیروزی، پردیس شکوفه، پایتخت و فرهنگسرای ایرانیان و بهران نخستین فیلم میهندوست را اکران خواهند کرد. ترانه علیدوستی، حامد کمیلی، پوریا پورسرخ و بهاره رهنما بازیگران این فیلم هستند.

سن پطرزبورگمستند . . . و آسمان آبی نیز که به موضوع زندگی بازیگر سرشناس سینمای ایران عزتالله انتظامی میپردازد در در پردیس‌های ملت، آزادی، زندگی، اریکه ایرانیان و سینماهای موزه سینما و فرهنگ اکران خواهد شد. براساس اعلام قاسم قلی‌پور تهیه‌کننده این مستند با مساعدت رئیس صدا‌وسیما تیزرهای این فیلم از سهشنبه 27 مهر پخش خواهد شد. مستند بلند . . . و آسمان آبی به کارگردانی غزاله سلطانی‌شیرازی که به طریقه 35 میلیمتری و در مدت زمان 75 دقیقه تهیه شده، کندوکاوی مصور از زندگی و آثار استاد عزت‌االه انتظامی در طول بیش از هفتاد سال فعالیت تئاتری، سینمایی، فرهنگی و اجتماعی او است.

سن پطرزبورگ به کارگردانی بهروز افخمی این روزها در سینماهای تهران است و در مدت زمان 12 روز نمایش 145 میلیون تومان فروخته است. سن پطرزبورگ یک کمدی پرحادثه درباره رفاقت، عشق و بلوف است که فیلمنامه آن را پیمان و مهراب قاسمخانی نوشته‌اند. محسن تنابنده، پیمان قاسمخانی، شیلا خداداد، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، سروش صحت، امید روحانی، بابک برزویه و امین حیایی بازیگران فیلم هستند.

همچنین فیلم یک جیب پر پول به کارگردانی قدرتالله صلحمیرزایی نیز که 11 سالن سینما را در اختیار دارد تاکنون به فروش 380 میلیون تومانی دست یافته است. جواد رضویان، رضا شفیعی‌جم، آناهیتا نعمتی، احمد پورمخبر، یوسف صیادی بازیگران این فیلم هستند.

ملک سلیمان به کارگردانی شهریار بحرانی تاکنون 90 میلیون تومان فروش داشته است؛ این فیلم با بازی امین زندگانی، حسین محجوب و مهدی فقیه ماجرای زندگی حضرت سلیمان (ع) است. مجتبی فرآورده تهیهکننده این فیلم در گفتوگو با ایسنا در مورد شرایط نمایش عمومی این فیلم گفت: عصبانیت حاصل از موفقیت ملک سلیمان باعث شده است، عده‌ای دست به تخریب بیلبوردهای این فیلم بزنند. تهیه‌کننده ملک سلیمان از کارشکنی و عصبانیت عده‌ای اندک خبر داد و با اظهار تعجب از رفتار این عده اظهار کرد: قبلا فیلم‌هایی داشتیم که مخالفان آنها جلوی نمایش فیلم را در سینما می‌گرفتند، اما این مدل که بیلبورد‌ها را پاره کنند یا روی آن رنگ بپاشند را من در سینمای ایران ندیده بودم. البته این افراد یک عده با ذهن بیمار هستند که گمان نمی‌کنم تعدادشان از انگشتان یک دست تجاوز کند. فرآورده ادامه داد: من از همه این اتفاقات، عکس و فیلم تهیه کرده‌ام که به زودی همه را بر روی سایت متعلق به فیلم قرار می‌دهم. تهیه‌کننده ملک سلیمان با اعتقاد بر اینکه دلایل این عصبانیت نشان دادن مسیر حرکت به سمت سینمای دینی توسط این فیلم است، ادامه داد: بالاجبار همه باید به سمت این نوع سینمایی که در حال شکل‌گیری است حرکت کنند. هدف ما این است که به سمت سینمای دینی حرکت کنیم و بنای ما بر ایجاد فضای قرآنی و ترسیم و تصویر فضای آیات قرآن است. ممکن است یک عده از این موضوع خوششان نیاید. به همین دلیل است که حرکات بغض آلودی را حتی در مورد بیلبوردهای این فیلم مشاهده می‌کنیم.

 

منبع: خبرآنلاین


 تاريخ ارسال: 1389/7/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.