پرده سینما

شمقدری: شورای عالی سینما یک فرصت استثنایی برای سینمای ایران است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-شمقدری از تشكیل حداقل یك جلسه از شورای عالی سینما، قبل از جشنواره‌ فیلم فجر خبر داد.

-باید خیلی زودتر از اینها بخش مستند و فیلم كوتاه از برنامه جشنواره فجر حذف می‌شد و به نظرم در سالهای اخیر این بخش‌ها بر اساس یك عادت در برنامه‌ جشنواره فجر گنجانده می‌شد.

 

جواد شمقدری. عکس از ایسناجواد شمقدری معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، شورای عالی سینما را یك فرصت استثنایی برای سینمای ایران دانست و عنوان كرد: فكر نمی‌كنم در شناخت چالش‌ها و ضعف‌های سینمای ایران بین ما و مجموعه دست‌اندركاران سینما و بخش خصوصی تفاوت نظری وجود داشته باشد. اما دو نكته مهم در این مقوله وجود دارد. اول آنكه اولویت‌بندی مشكلات را بشناسیم و در نظر بگیریم و سپس برای آنها راهكار عملی ارائه دهیم.

وی افزود: در بحث اولویت‌بندی مكانی برای سامان دادن به مشكلات سینما وجود ندارد و البته در كنار آن راهكارهای عملی و قابل انجام نیز به تبع كمتر ارائه می‌شود. لازمه‌ی این موضوع تشكیل كمیته‌های كارشناسی ذیل این شورا است كه من قبلا نیز از اهالی سینما تقاضا كرده‌ام كه این كمیته‌ها را تشكیل دهند و اگر هر چه زودتر این فرآیند شكل گیرد، نتایجی كه در شورای عالی سینما به دست می‌آید مطلوب‌تر خواهد بود.

معاون سینمایی حذف دو بخش مستند و فیلم كوتاه از جشنواره‌ی فیلم فجر را لازم دانست و گفت: زمانی كه حضور این دو بخش در جشنواره فیلم فجر لازم بود، جشنواره‌ی فیلم كوتاه و جشنواره فیلم مستند معتبر كه مورد توجه مسوولین و سینماگران باشد وجود نداشت. اما پس از اینكه این دو جشنواره به صورت تخصصی در این زمینه‌ها در حال فعالیت هستند باید خیلی زودتر از اینها بخش مستند و فیلم كوتاه حذف می‌شد و به نظرم این بخش‌ها بر اساس یك عادت در برنامه‌ی جشنواره فجر گنجانده می‌شد و البته به آن به عنوان بخش‌های درجه دو و درجه سه نگاه می‌شد.

شمقدری ادامه داد: این نوع نگاه باعث شده بود این بخشها در نمایش و ارزیابی‌ها محروم واقع شود و به آن توجهی صورت نگیرد. به نظر من حذف این دو بخش از جشنواره‌ی فیلم فجر هم به ارتقای نگاه حرفه‌ای‌تر وتخصصی‌تر به بخش سینمای حرفه‌ای منجر خواهد شد و هم تمركز فیلمسازان، مدیران و برنامه‌ریزان را به دو جشنواره سینما حقیقت و فیلم كوتاه بیشتر خواهد كرد.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی سفر حج هنرمندان گفت: با هماهنگی دفتر ریاست جمهوری سهمیه‌ای برای هنرمندان در نظر گرفته شد و فكر می‌كنم چهارشنبه ـ 12 آبان‌ماه ـ این اعزام صورت می‌پذیرد. در این راستا نیز ما با بیش از 500 نفر از هنرمندان در بخش سینما تماس گرفتیم و از آنها دعوت كردیم كه بسیاری به دلیل مشغله‌های كاری نتوانستند عازم این سفر شوند.

شمقدری در ادامه از ساخت دو مستند درباره‌ی سفر ریاست جمهور به نیویورک و لبنان خبر داد و گفت: در حال تهیه‌ی مستندهایی درباره‌ی سفر ریاست جمهور به نیویورك و لبنان هستم و طبیعتا این نوع مستند نیز در حال و هوای كارهای دیگری كه برای آقای احمدی نژاد ساخته بودم است.


 تاريخ ارسال: 1389/8/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.