پرده سینما

گتسبی بزرگ باز هم بر پرده سینما ظاهر می شود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رابرت ردفورد در دومین برگردان سینمایی گتسبی بزرگ (1974)گری مولیگان بازیگر آثاری چون تحصیلات و غرور و تعصب نیز به پروژه سینمایی گتسبی بزرگ می‌پیوندد.

به گزارش ایسنا، این فیلم توسط  باز لورمن، فیلمساز استرالیایی كارگردانی خواهد شد. بنا براعلام دیجیتال اسپای، توبی مگوایر و آماندا شیفرید از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

گتسبی بزرگ رمان پرآوازه نویسنده‌ی آمریکایی اف. اسکات فیتزجرالد است که برای اولین بار در 1925 منتشر شد. ماجراهای این کتاب در نیویورک و لانگ آیلند و در تابستان سال 1922 اتفاق می‌افتد. داستان دورانی را توصیف می‌کند که فیتز جرالد خود آن را «عصر موسیقی جاز» می‌نامید.

آمریکا در سال‌های 1920به‌ دنبال شوک و هرج و مرجی که جنگ جهانی اول بوجود آورده بود از رشد اقتصادی به سابقه‌ای بهره‌مند شد. شکوفایی اقتصادی و ثروتی که این شکوفایی را به ‌دنبال داشت، باعث آن شد که بر تعداد میلیونرهای جامعه‌ی آمریکایی دم به دم افزوده شود. فیتز جرالد هر چند همچون یکی از شخصیت‌های داستانش، «نیک کاراوی» مردم ثروتمند و زرق و برق آن دوران را می‌ستود، ولی با زرپرستی و سقوط اخلاقی منتج از آن میانه‌ی خوبی نداشت.

گتسبی بزرگ هم اکنون یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های آمریکایی به شمار می‌آید و آن را در مدارس و دانشگاه‌های سراسر جهان (در رشته ادبیات آمریکا) به‌عنوان یکی از کتب استاندارد تدریس می‌كنند.

در سال 1949 اولین اقتباس سینمایی از این اثر ادبی بزرگ به کارگردانی الیوت نوجنت با بازی آلن لد بر پرده سینما ظاهر شد. دومین اقتباس سینمایی از این کتاب در سال 1974 در فیلمی به همین نام ساخته جک کلی تن و با بازی رابرت ردفورد انجام شد. اما هر دو این فیلم ها آثار ناموفقی از اب درآمدند. حالا در این سومین اقتباس، لئوناردو دی كاپریو ‌35 ساله، بازیگر آثاری چون تایتانیک و دارودسته نیویورکی‌ ایفاگر نقش اصلی فیلم است، او چندی پیش با فیلم جزیره‌ی شاتر اثر مارتین اسكورسیزی بر پرده‌ی سینماها بود. دی كاپریو به زودی در فیلم شیطان در شهر سفید ایفاگر نقش اچ‌اچ هلمز می‌شود.

گری مولیگان بازیگربریتانیایی الاصل سینمایی هالیوود، سالها پیش با فیلم وال استریت ساخته الیور استون بر پرده سینماهای جهان درخشید.

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/8/22
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.