پرده سینما

ریچارد برتون و الیزابت تیلور در فیلمی از اسكورسیزی!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ریچارد برتن و الیزابت تیلور در دهه 1970مارتین اسكورسیزی یك فیلم از نحوه‌ی آشنایی و زندگی زناشویی ریچارد برتون و الیزابت تیلور خواهد ساخت. آشنایی و ازدواج این دو بازیگر سینمای هالیوود از جنجالی‌ترین مسائل روز هالیوود در دهه‌ی 60 میلادی بوده است.

بنابراعلام ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، اسكورسیزی این فیلم را با نگاهی به كتاب «عشق آتشین» به قلم سم كشنر و نانسی شوئنبرگ به تصویر خواهد كشید.

چندی پیش نیز اسناد دو دهه رابطه‌ی جنجالی این زوج در کتابی به عنوان «عشق طوفانی: الیزابت تیلور و ریچارد برتن در ازدواج قرن» منتشر شد. این کتاب را ناشر آمریکایی هارپر کالینز به بازار فرستاد.

ریچارد برتن و الیزابت تیلور در دهه‌ی 1960از موفق‌ترین و محبوب‌ترین هنرپیشه‌های هالیوود بودند. آنها در سال 1962 در جریان تولید فیلم سینمایی کلئوپاترا با هم آشنا شدند. آنها پس از جدایی از همسران خود، در سال 1964 با هم ازدواج کردند. این رابطه 10 سال دوام داشت، هرچند با ماجراها و زیر و بم‌های فروان همراه بود.

الیزابت تیلور و ریچارد برتن پس از یک سال جدایی، در سال 1975 برای بار دوم با هم ازدواج کردند. این بار زندگی زناشویی آنها 9 ماه بیشتر دوام نداشت.

ریچارد برتن از بهترین بازیگران سینما و تئاتر بریتانیا بود. او با نام ریچارد والتر جنکینز در ولز جنوبی به دنیا آمد. او در سال 1952وارد هالیوود شد، او شش بار نامزد جایزه اسکار شد که البته هیچ‌گاه آن را کسب نکرد و در پنج اوت 1984چشم از جهان فرو بست.

بخشی ازمعروف‌ترین فیلم‌های او عبارتند از:

پیروزی تلخ، کلئوپاترا، رام کردن زن سرکش، چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟، خرقه، قلعه عقابها، طولانی‌ترین روز، موشهای صحرا.

الیزابت تیلور هم متولد سال 1932 میلادی بود. این بازیگر سرشناس یهودی‌تبار آمریکایی و برنده دو جایزه اسکار برای بهترین بازیگری بود. تیلور از مشهورترین بازیگران انگلیسی ـ آمریکایی سینمای هالیوود است. وی در بسیاری از ماندگارترین و مشهورترین فیلم‌های کلاسیک سینمای آمریکا که بعدها به دوران طلایی هالیوود مشهور شد به ایفای نقش پرداخته‌است. الیزابت تایلور در طول دوران بازیگری خود برای فیلم های باترفیلد8 و چه کسی از ویرجینیاوولف می ترسد؟ موفق به دریافت جایزه اسکار شد. از جمله فیلم های او می توان به: انعکاس در چشمان طلایی، رام کردن زن سرکش، مرغ دریایی، محل افراد خیلی مهم اشاره كرد.

الیزابت تیلور در23 مارس 2011در سن 79 سالگی به دلیل ایست قلبی در بیمارستان سیدار سینای شهر لس آنجلس درگذشت.

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/3/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.