پرده سینما

فرح‌بخش: تهیه‌كننده‌ها اجازه نمی‌دهند فیلم خارجی در سینماها اكران شود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حسین فرح‌بخش با بیان اینكه تهیه‌كننده‌ها هرگز اجازه نمی‌‌دهند فیلم‌های خارجی در سینماها اكران شوند، گفت: افرادی كه رؤیای این خواب را می‌بینند، باید بدانند كه این خواب تعبیر نمی‌شود.

 

آیا فیلم های خارجی در ایران اکران می شوند؟حسین فرح‌بخش تهیه‌كننده سینما درخصوص طرح اكران فیلم خارجی در سینماها در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه هیچ طرحی در سینمای ایران نمی‌تواند بدون منافع تهیه‌كننده اجرا شود،‌ گفت: برای اجرای این طرح باید حداقل هزار سالن سینما داشته باشیم و ممیزی‌های حاكم بر سینما هم تغییر كند؛ چراكه ما در كشور جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌كنیم و باید نمایش فیلم‌ها با قوانین ما هماهنگی داشته باشد.

وی افزود: این‌ها حرف‌هایی است كه از طرف مسئولانی زده می‌شود كه سینماهای دولتی و شهرداری دست‌شان است؛ در صورتی كه صاحبان خصوصی سالن‌های سینمایی می‌دانند اكران فیلم خارجی، شدنی نیست.

فرح‌بخش ادامه داد: به جای این كار باید از مسئولان فرهنگی كشور بخواهیم دست به دست هم بدهند و ممیزی‌ در تولید فیلم ایرانی را كمتر كنند تا چراغ سینمای داخلی روشن بماند.

وی اضافه كرد: قبل از انقلاب اسلامی، اكران فیلم خارجی صنعت سینمای ایران را خراب كرد تا جایی كه تا قبل از پیروزی انقلاب به تعطیلی كشیده شد.

این تهیه‌كننده سینما در ادامه بیان داشت: اكران فیلم خارجی در سینماها اثر كه ندارد، هیچ، بلكه ضررهای فراوانی هم دارد. به نظرم تهیه‌كننده‌ها هرگز اجازه نمی‌‌دهند فیلم‌های خارجی در سینماها اكران شوند؛ چراكه انجام این كار مساوی است با بیكاری 4 هزار نفر. افرادی كه رؤیای این خواب را می‌بینند، باید بدانند كه این خواب تعبیر نمی‌شود.

پس از بحث‌های فراوان و اظهارنظرهای موافق و مخالف بر سر طرح اكران فیلم‌ خارجی در سینماها، بنیاد سینمایی فارابی مصمم شده تا این طرح را به مرحله اجرا دربیاورد و تعدادی از فیلم‌های خارجی را در سینماها اكران كند.

 

در همین رابطه بخوانید

اکران فیلم های خارجی در ایران مجدداً آغاز می شود


 تاريخ ارسال: 1390/4/7
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>محمدرضا كلانتر:

تا اين لحظه بهترين نظر را درباره اين موضوع حبيب كاوش داده است : " به نظر من ما در نوع نگاه با خيلي از كشورها تفاوت داريم و بسياري از آثار آنها با فرهنگ ما بيگانه است. از طرفي ديگر ما تحريم هستيم و فيلم‌هاي خوب و سطح بالايي در اختيار ما قرار نمي‌دهند. علاوه بر آن خيلي جاها مميزي‌هاي زيادي به كار مي‌خورد و صحنه‌هاي زيادي از فيلم در مي‌آيد. پس با همه اين تفاسير فكر مي‌كنم بهتر است كه علاقه‌مندان به فيلم‌هاي خارجي با قيمت 1000 تومان اين فيلم‌ها را از كنار خيابان خريداري كنند." ( جام جم / 28 تير )

0+0-

سه‌شنبه 28 تير 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.