پرده سینما

میرعلایی: باید زمینه مشارکت بیشتر نسل جوان را در حوزه سینما فراهم کنیم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

میرعلایی و لشکری پورمدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در مراسم تقدیر از برگزیده‌های بخش داستانی جشنواره فیلم دانشجویی نهال، گفت: ما موظفیم زمینه حضور و مشارکت بیشتر نسل جوان را در حوزه سینما فراهم کنیم.

به گزارش روابط  عمومی بنیادسینمایی فارابی، سیداحمد میرعلایی در این دیدار که با حضور دبیر، مسئولان اجرایی جشنواره و کارشناسان معاونت فرهنگی بنیاد برگزار شد، تصریح کرد: چنانچه ارتباط بین نسل‌های گذشته سینماگران و جوانان فیلمساز کم رنگ شود تجربیات حوزه سینما منتقل به خوبی منتقل نخواهد شد.

وی با اشاره با اشاره به همکاری بنیاد سینمایی فارابی در برگزاری جشنواره فیلم دانشجویی نهال، ادامه داد: به دو دلیل همکاری و حمایت از جشنواره فیلم نهال را قبول کردیم؛ اول به دلیل هشتمین دوره این جشنواره و ارادت خاصی که به ثامن‌الائمه(ع)  دارم و دوم اینکه پل ارتباطی برای جوان‌هایی باشیم که تلاش می‌کنند وارد عرصه سینمای حرفه ای شوند.

میرعلایی افزود: برای حضور در سینمای فعلی و به نوعی ماندگاری در  آن باید یک نوع جسارت کنترل شده داشت و هر انسانی که در برای رسیدن به اهداف متعالی تلاش می‌کند ارزشمند است. پس سعی کنیم ضمن تلاش برای رسیدن به خواسته‌های خود قدر خودمان را نیز بدانیم و از این فرصت های به دست آمده به نحو احسن استفاده کنیم.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: تا زمانی که در بنیاد هستیم به همراه سایر دوستان و مدیران سینمایی دوست داریم با جوانان در حوزه سینما ارتباط داشته باشیم و هم اکنون نیز این آمادگی را داریم تا برای یادگیری ریشه و اصل کار در سینما، هشت دوربین فیلم‌برداری طوسی را به همراه نگاتیو، لابراتوار و .... به مناسبت هشتمین دوره جشنواره در اختیار هشت گروه از فیلم‌سازان جوان و دانشجو قرار دهیم.

حسن نجاریان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی نیز در این نشست افزود: امیدواریم بین دانشگاه و بدنه اصلی سینما ارتباطی موثر برقرار شود. از سوی بنیاد سینمای فارابی این آمادگی وجود دارد که همه نوع همکاری با مدیران دانشگاه‌ها انجام شود  امیدواریم مسئولان دانشگاه ها نیز در چنین محافل فرهنگی حضوری مستمر و چشمگیر داشته باشند که یک نوع تقویت روحیه برای دانشجویان خواهد بود.

پژمان لشکری‌پور معاونت فرهنگی بنیاد نیز ضمن ارائه گزارشی از روند کار هیات داوری منتخب بنیاد فارابی، متشکل از حسن نجاریان، پژمان لشکری‌پور و سیدمحمود افسریان در این جشنواره گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در سینمای فعلی عدم حضور دانشجویان سینما در این حوزه بود که خوشبختانه در دهه هشتاد با توجه به تمهیداتی که صورت گرفته شاهد این مشارکت هستیم.

احمد میرعلاییدر ادامه آزاده موسوی دبیر هشتمین جشنواره فیلم دانشجویی نهال نیز در این دیدار افزود: جشنواره فیلم نهال در طول هفت دوره پیش هیچ جایزه نقدی نداشت که خوشبختانه امسال این مهم به لطف حضور و حمایت بنیاد سینمایی فارابی محقق شد تا امکاناتی برای تولید فیلم بعد فیلم‌سازان مهیا شود. با توجه به اینکه در زمینه آموزش مشکلات فراوانی داریم و در این بخش هیچ ارتباطی بین سینمای حرفه‌ای و آموزش نیست، باید فکر اساسی کرد و ارتباط میان دانشگاه‌ها و بنیاد سینمایی فارابی می‌تواند راه‌گشا باشد.

وی افزود : در طول هفت دوره پیشین جشنواره نهال فقط دانشگاه هنر حضوری فعال داشته، ولی امسال دانشگاه‌های سوره، صدا و سیما و تهران نیز حضور داشتند. همچنین در دوره گذشته 50 فیلم و امسال 180 فیلم شرکت کرده بودند .

در پایان مراسم پس از قرائت بیانیه هیات داوران از سوی حسن نجاریان، به دو فیلم منتخب هیات داوران به نام‌های پایان روز به کارگردانی علی نقیبی و بازی‌نامه به کارگردانی پوریا کاکاوند از سوی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا شد.

در این مراسم کارشناسان معاونت فرهنگی بنیاد از جمله مسعود احمدیان، مصطفی جمشیدی ، سیروس رنجبر، حمید جمدر ، زهرا مصطفوی، محمود افسریان و همچنین مدیران  برگزاری جشنواره حضور داشتند.

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/4/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.