پرده سینما

آلمادوار از «نان سیاه» شکست خورد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نمایی از فیلم نان سیاهدر حالی که بسیاری انتظار داشتند که مقامات سینمایی اسکار این بار نیز فیلم ساخته پدرو آلمودوار را به عنوان نماینده خود در این دوره از رقابت‌های اسکار معرفی کنند، در کمال شگفتی برای اولین بار فیلمی کاتالونیایی، یکی از بخش‌های خودمختار اسپانیا، به دبیرخانه آکادمی اسکار معرفی شد.

فیلم نان سیاه به کارگردانی آگوستی ویلارونگا که به عنوان نماینده سینمای اسپانیا در بخش فیلم‌های خارجی زبان جوایز اسکار شرکت کرده است، داستان پسربچه‌ای کاتالونیایی به نام اندرو است که در سال‌های پس از جنگ هنگام بازی در جنگل، جنازه یک پدر و پسر را می‌یابد ولی مقامات از پدر  اندرو می‌خواهند تا مسئولیت قتل را به عهده بگیرد و اندرو تمام تلاش خود را می‌کند تا برای رهایی پدرش، قاتل واقعی را بیابد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در حالی که برخی در تحسین این اقدام مقامات اسپانیایی، آن را فرصتی برای دیگر فیلمسازان اسپانیایی عنوان کرده‌اند، برخی دیگر بر این عقیده‌اند که مقامات سینمایی اسپانیا عملاً شانس خود را برای برنده در این دوره از رقابت‌ها به حداقل رسانده‌اند.

علاوه بر فیلم پوستی که من در آن زندگی می‌کنم به کارگردانی پدرو آلمودوار و بازی آنتونیو بانداراس، فیلم صدای خوابیده به کارگردانی بنیتو زامبرانو دیگر شانس برتر سینمای اسپانیا برای ورود به رقابت‌های امسال اسکار بود.

بنا براین گزارش، فیلم نان سیاه که در گیشه تنها 2 میلیون و 600 هزار یورو فروخته بود در کمال تعجب در ماه فوریه توانسته 9 جایزه گویا، اسکار سینمای اسپانیا، را به خود اختصاص دهد.

هشتاد و چهارمین دوره از جوایز اسکار، 25 فوریه سال 2012 در سالن نمایش کداک هالیوود، لس‌آنجلس، برگزار می‌شود.

 


 تاريخ ارسال: 1390/7/8
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>پژمان.ع:

دلم خنک شد! بعضیا بعداز ساختن چندفیلم فکر میکنند خدان. دعا میکنم نان سیاه اسکار بگیره تا آلمادوار بفهمه باید بشینه رو نیمکت ذخیره ها

0+0-

جمعه 8 مهر 1390



>>>ساسان:

خبر چندان مهمی نبود

0+0-

جمعه 8 مهر 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.