پرده سینما

ناشناس شکسپیری بر پرده سینما

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ناشناس فیلم جدید رولند امریچ درباره مردی است که که ادعا می‌شود او نمایشنامه‌های شکسپیر را نوشته است.

 

پوستر فیلم ناشناسناشناس تریلری سیاسی است که نظریه متقلب بودن شکسپیر را پیش می‌کشد. این فیلم ماجرای ادوارد دوور، ارل آکسفورد را روایت می‌کند که ادعا می‌شود نمایشنامه‌های شکسپیر را او نوشته است.

ماجرای جانشینی ملکه الیزابت اول و قیام اهالی اسکس علیه او پس‌زمینه سیاسی فیلم «ناشناس» هستند. رولند امریچ، کارگردان این فیلم است که در کارنامه‌اش فیلم‌های علمی-تخیلی بسیاری مثل روز استقلال، روز پس از فردا، گودزیلا و 2012 دیده می‌شود.

جان اورلاف، نویسنده فیلمنامه پیشتر فیلمنامه‌های قلبی توانا و انیمیشن افسانه نگهبانان را نوشته بود. ریس ایوانز نقش ارل اسکس، ریف اسپال نقش ویلیام شکسپیر و ونسا ردگریو نقش ملکه الیزابت اول را بازی می‌کنند.

ویلیام شکسپیر در 23 آوریل سال 1564 در انگلستان در شهر استراتفورد متولد شد. شهرت شکسپیر به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه‌نویس منحصر به فرد است و برخی او را بزرگترین نمایشنامه‌نویس تمام دوران می‌دانند اما بسیاری از حقایق زندگی او مبهم است.

اولین سندی که درباره او پس از مراسم تعمید و نامگذاری وجود دارد، مدرک ازدواج او با آن هاتاوی در سال 1582 است.

او نویسنده آثار مهمی چون مکبث، اتللو، رومئو و ژولیت، توفان و هملت است. ویلیام شکسپیر 23 آوریل 1616 میلادی درگذشت و جسد او دو روز پس از آن در کلیسای مقدس ترینتی به خاک سپردند.

با وجود اینکه این نمایشنامه‌ها به نام شکسپیر هستند و شهرت او را به دنبال داشتند برخی معتقد هستند این آثار اثر او نیستند. برخی صاحب‌نظران معتقد به نظریه «آکسفوردی‌ها» هستند. طبق این نظریه نمایشنامه‌ها را ادوارد دوور، ارل آکسفورد در قرن هفدهم نوشته است. این نظریه طرفداران بسیاری ندارد، اما از سال 1920 به بعد بسیاری به دیده شک به شکسپیر و آثارش نگاه می‌کنند.

آکسفوردی‌ها با وجود مدارک مختلفی که نشان می‌دهد نویسنده این آثار شکسپیر هستند (مدارکی مثل نسخه‌های اولیه چاپ شده آثار) ادعا می‌کنند این اسناد را متخصصان آثار شکسپیر ساخته‌اند تا از آبروی او دفاع کنند.

ناشناس این نظریه را موضوع داستان خود قرار داده است و به شکلی داستانی و نه مستند آن را به شکل فیلم سینمایی درآورده است.

فیلم 130 دقیقه‌ای ناشناس 20 روز دیگر روی پرده سینماها می‌رود.

 

حسین عیدی‌زاده- خبرآنلاین

 


 تاريخ ارسال: 1390/7/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.