پرده سینما

جایزه‌ی بزرگ جشنواره ایتالیا برای «طلا و مس»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

نگار جواهریان در طلا و مسفیلم سینمایی طلا و مس ـ ساخته همایون اسعدیان ـ جایزه بزرگ چهاردهمین جشنواره فیلم «دین امروز» را دریافت كرد.

به گزارش ایسنا، این جشنواره که از 22 مهر تا 4 آبان در شهر ترنتو ایتالیا برگزار شد، میزبان 14 فیلم سینمایی، کوتاه و مستند از ایران بود که در روز پایانی، طلا ومس دو جایزه بزرگ جشنواره «در روح ایمان» و جایزه هیات داوری مجمع جهانی کاتولیک را دریافت كرد و فیلم حلیمه، ساخته‌ی طاهره حسن‌زاده نیز جایزه زنان و ادیان را گرفت.

فیلم فرانسوی انسان ها و خدایان ساخته‌ی خاویر بووآ که در جشنواره کن 2010 جایزه بزرگ را دریافت کرده بود، در رقابت با طلا و مس، جایزه‌ی دوم جشنواره را به خود اختصاص داد.

هیات داوری جشنواره در انگیزه اعطای جایزه به فیلم طلا و مس اعلام كرد: فیلم به مردی می‌پردازد که در میانه مشکلات زندگی از سویی و میل به تحصیل علوم دینی از سوی دیگر، در نهایت با بهره گیری از عشق، ایمان و امید به آرامشی عمیق و غنایی معنوی دست می یابد. فیلم در عین سادگی و با شیوه ای متقاعد کننده نشان می دهد که چگونه مشکلات روزمره زندگی می‌تواند انسان را به مسیری روحانی رهنمون سازد.

هیات داوری مجمع جهانی کاتولیک نیز دلیل اهدای جایزه خود به طلا و مس را چنین می گوید: کارگردان ایرانی با استفاده از زبانی سینمایی که بر جوهر و ذات انسان تکیه دارد، نشان می دهد که ایمان را نه تنها در کتاب ها و مدارس، بلکه از آن بالاتر در زندگی و عشق یافت.

طلا و مس توسط منوچهر محمدی تهیه شده که پیش از این نیز با دو فیلم میم مثل مادر ساخته مرحوم رسول صدر عاملی و آن سوی رودخانه ساخته عباس احمدی مطلق، دو جایزه از این جشنواره دریافت کرده بود.

فیلم طلا و مس تاکنون در جشنواره های فیلم باتومی گرجستان، ونکوور کانادا، آناهایم آمریکا، پالم اسپرینگز آمریکا، موزه هنرهای زیبای بوستون آمریکا، آکادمی هنر هونولولو آمریکا، آسیایی ـ آمریکایی سن فرانسیسکو آمریکا، واشنگتن دی سی آمریکا، جشنواره فیلم های ایرانی در بریسبین، کانبرا و آدلاید استرالیا، جشنواره یاری سوئد و دین امروز ایتالیا به نمایش درآمده است. عرضه و پخش بین المللی فیلم به عهده محمد اطبایی است.


 تاريخ ارسال: 1390/8/6
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سيد حميد:

لطفا اصلاح نماييد: فيلم ميم مثل مادر ساخته مرحوم رسول ملاقلي پور مي باشد كه در متن رسول صدر عاملي ذكر شده است.

0+0-

سه‌شنبه 10 آبان 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.