پرده سینما

اكران فیلم‌های خارجی سه بعدی از پایان آذر ماه در سینماها

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

از پایان آذر ماه سال جاری، مرحله اول اكران فیلم‌های خارجی در 3 سینمای تهران آغاز خواهد شد.

 

ما یک پاپ داریمحسن نجاریان ـ قائم مقام بنیاد سینمای فارابی ـ كه مسئولیت برنامه‌ریزی برای اكران فیلم‌های خارجی را برعهده دارد، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت اكران فیلم‌های خارجی گفت: پخش فیلم‌های خارجی براساس قانون در اختیار بنیاد سینمایی فارابی است بنابراین ما برای اكران این فیلم‌ها طرحی داریم كه طبق برنامه‌ریزی‌هایمان قرار است این طرح از پایان ماه جاری در سه سینما اجرا شود.

وی درباره سینماهای نمایش دهنده فیلم‌های خارجی توضیح داد:‌ فعلاً با توجه به دغدغه سینماگران سعی كرده‌ایم روش معتدلی را انتخاب كنیم تا هم ظرفیت سینماها گرفته نشود و هم بتوانیم با اكران فیلم‌های خارجی پاسخگوی نیاز علاقه‌مندان باشیم.

نجاریان تصریح كرد: طبق مذاكرات انجام شده فعلاً قرار است این طرح در سه سینمای تهران به صورت تک سانس و روزانه اجرا شود. تاكنون سینما «فرهنگ» به عنوان یكی از سینماها قطعی شده و با دو پردیس سینمایی دیگر در حال مذاكره هستیم.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره‌ی جزییات بیشتر طرح اكران فیلم‌های خارجی گفت:‌ مرحله اول این طرح به شكلی برنامه‌ریزی شده است كه در آن حداقل پنج فیلم به نمایش درخواهند آمد. سعی كرده‌ایم این پنج فیلم به صورتی باشد كه نیاز طیف‌های مختلف علاقه‌مندان را پاسخ بدهد به عنوان مثال در میان این پنج فیلم هم فیلم‌های هنری و دانشجویی داریم و هم فیلم‌های روز خارجی كه مخاطبان عام سینما می‌پسندند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینكه آیا ما یك پاپ داریم كه اكران آن توسط شورای صنفی نمایش اعلام شد نیز جزو این طرح است؟، گفت: بله. ما یك پاپ داریم نیز یكی از فیلم‌هایی است كه در طرح فارابی دیده شده، اما متأسفانه دوستان در شورای صدور پروانه نمایش اشتباهاً صدور مجوز را زودتر از موعد به رسانه‌ها اعلام كردند.

نجاریان خاطرنشان كرد: در حال حاضر رایت فیلم سینمایی ما یك پاپ داریم كه محصول كشور ایتالیا است خریداری شده و ما در حال آماده سازی آن برای نمایش در طرح اكران فیلم‌های خارجی هستیم.

وی درباره‌ی اسامی دیگر فیلم‌های خارجی كه در مرحله اول این طرح اكران خواهد شد،گفت: اسامی این فیلم‌ها را پس از دریافت پروانه نمایش اعلام می‌كنیم و فیلم ما یک پاپ داریم با توجه به اینكه پروانه نمایش‌گرفته، اولین فیلم این طرح خواهد بود.

قائم مقام فارابی در پاسخ به سوالی درباره اكران فیلم‌های سه بعدی خارجی در سینما «آزادی» هم گفت: ما به دوستان در سینمای «آزادی» اعلام كردیم كه طرح اكران فیلم‌های سه بعدی می‌تواند در قالب طرحی كه در فارابی تعریف شده است اكران شود، در واقع از جای گرفتن فیلم‌های سه بعدی در طرح اكران‌فیلم‌ خارجی،استقبال كردیم.

وی خاطرنشان كرد:اگر دوستانی كه مسوول طرح اكران سه بعدی هستند برای قرار گرفتن در طرح فارابی اعلام آمادگی كنند، فیلم سه‌بعدی آنها با حمایت ما اكران می‌شود.البته در غیر این صورت خودمان برای اكران فیلم‌های سه بعدی در طرح اكران فیلم‌های خارجی برنامه‌هایی داریم.

نجاریان در پایان این گفت‌وگو تاكید كرد:‌ طبق طرح بنیاد سینمایی فارابی قرار است هر ماه یك فیلم در سه سالن سینمایی كه اعلام می‌كنیم، اكران شود كه امیدواریم طیف فیلم‌هایی كه در نظر گرفته شده است مخاطبان علاقه‌مند به فیلم‌های خارجی را راضی كند.

 


 تاريخ ارسال: 1390/9/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.