پرده سینما

تیم برتون در مسیر كارگردانی فیلم سینمایی پینوكیو قرار گرفت.

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

تیم برتونشرکت فیلمسازی برادران وارنر با همکاری دان جینکز در جدیدترین پروژه سینمایی خود نسخه جدید کارتون پینوکیو را تهیه و تولید می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، شرکت فیلمسازی برادران وارنر در نظر دارد برای ایفای نقش پدر ژپتو  از رابرت داونی جونیور بهره بگیرد.

پس از اینکه شرکت والت دیزنی با همکاری تیم برتون به تازگی نسخه جدیدی از آلیس در سرزمین عجایب را تهیه و تولید کردند، شرکت فیلم سازی برادران وارنر نیز تصمیم گرفت در تازه ترین پروژه خود با همکاری دان جینکز فیلم سینمایی پینوکیو را بسازد.

داستان پینوکیو برای نخستین بار با نام «ماجراهای پینوکیو» در سال 1881 میلادی توسط کارلو کولودی نوشته شده و برای اولین مرتبه نیز شرکت دیزنی در سال 1940 نسخه کارتونی آن را روانه بازار کرد. روبرتو بنینی نیز در سال 2002 میلادی آخرین نسخه پینوکیو را ساخته بود.

دان جینکز تا به امروز تهیه‌کنندگی فیلم‌های معروف و پرفروشی مانند زیبای آمریکایی، میلک و ماهی بزرگ را برعهده داشته است.

پینوکیو داستان آدمکی چوبی را روایت می‌کند که آرزو دارد تا یک روز به شکل یک پسربچه واقعی در بیاید. فیلمنامه نسخه جدید پینوکیو را برایان فولر می‌نویسد.

از پینوکیو برای انواع تبلیغات استفاده می‌شود؛ به جز برای سیاست‌مداران برای دروغگویی‌اش که حتی مردم آمریکا در اعتراض به سیاست و وعده‌های دروغین دولتمردانشان در تظاهراتی دماغ پینوکیو به صورتشان زدند.

پینوکیو به صورت عروسکهای کوچک خیمه شب بازی یکی از معروفترین سوغاتی‌های ایتالیاست. آمبولانسی برای کودکان بیمار اختصاص یافته که با تصاویر شخصیتهای محبوبشان تزئین شده‌است

تیم برتون با كارگردانی این فیلم خود را به جرگه فیلمسازان هالیوودی پیوند می دهد. او خالق برخی از تاریک‌ترین و مهیج‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما ازجمله سیاره میمون‌ها ادوارد دست‌قیچی و بیتل جوس است. وی اولین‌بار در سال 1985 برای فیلم ماجرای بزرگ پی وی صندلی كارگردانی نشست، اما با فیلم بیتل جوس بود كه در سال 1988 به شهرت رسید.

تیم برتون كه 14 فیلم بلند در كارنامه سینمایی‌اش دیده می‌شود، از معدود كارگردانانی است كه تقریبا در همه ژانرها فیلم ساخته است؛ مریخ حمله می‌كند و سیاره میمون‌ها در ژانر علمی-داستانی تا ماهی بزرگ در ژانر فانتزی، عروس مرده نامزد جایزه اسكار در شاخه انیمیشن، سوئینی تاد در ژانر موزیكال و چارلی و كارخانه شكلات‌سازی در ژانر كودكان.

وی كه در سال 2007 شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را كسب كرد، فیلم سایه‌های تاریک را به‌عنوان جدیدترین پروژه فیلم خود با نقش‌آفرینی جانی دپ از اوایل بهار مقابل دوربین خواهد برد.


 تاريخ ارسال: 1390/10/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.