پرده سینما

اصغر فرهادی بالاتر از وودی آلن قرار گرفت؛ دو جایزه دیگر برای «جدایی نادر از سیمین»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساره بیات در جدایی نادر از سیمینجامعه ملی منتقدان فیلم در نیویورک دو جایزه خود را به نماینده سینمای ایران در جوایز اسکار 84 اعطاء کرد.

مراسم چهل و ششمین دوره جوایز سالیانه جامعه ملی منتقدان فیلم NSFC روز شنبه در رستوران ساردی در نیویورک برگزار شد و جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم خارجی‌زبان را به خانه برد.

این گروه از منتقدان سینما جایزه بهترین فیلم را به ملانکولیا ساخته لارس فون تریر اعطاء کرد و کریستن دانست هم برای این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.

درخت زندگی ساخته ترنس مالیک جوایز بهترین کارگردان و فیلمبرداری را گرفت و براد پیت برای این فیلم همین طور فیلم مانی بال بهترین بازیگر مرد معرفی شد. جسیکا چاستین هم برای درخت زندگی، پناه بگیر و کمک جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را دریافت کرد.

آلبرت بروکس برای رانندگی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل شد. جایزه بهترین فیلم غیرداستانی به غار رویاهای فراموش‌شده رسید و Seeking the Monkey King جایزه بهترین فیلم تجربی را برد.

جامعه ملی منتقدان فیلم 58 عضو دارد و شامل منتقدان مطرح سینما در سراسر ایالات متحده از جمله منتقدان روزنامه‌‌های مهم در لس آنجلس، بوستون، نیویورک و شیکاگو همین طور منتقدان تایم، نیوزویک و نیویورکر است. NSFC سال 1966 تاسیس شد.

این جامعه برای انتخاب برندگان خود از یک سیستم رای‌گیری پیچیده استفاده می‌کند. NSFC همزمان با اعلام برنده‌ها تعداد آرا را هم اعلام کرد.

به این ترتیب مشخص شد ملانکولیا تنها با یک رای اختلاف به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد. این فیلم 29 رای کسب کرد و به دنبال آن درخت زندگی با 28 رای و جدایی نادر از سیمین با 20 رای قرار گرفتند. در بخش بهترین کارگردان هم ترنس مالیک 31 رای به دست آورد و مارتین اسکورسیزی 29 رای کسب کرد.

در بخش بهترین فیلمنامه، جدایی نادر از سیمین 39 رای داشت و به دنبال آن مانی بال نوشته استیون زیلیان و آرون سورکین (22 رای) و نیمه‌شب در پاریس نوشته وودی آلن (16 رای) قرار گرفتند.

جدایی نادر از سیمین در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان 67 رای کسب کرد و اسرار لیسبون به کارگردانی رائول روییس (28 رای) و لو آور ساخته آکی کوریسماکی (22 رای) در رده‌های بعدی بودند.

 

منبع: خبرآنلاین به نقل از ورایتی / 7 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1390/10/18
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>حمیدرضا:

ووی آلن که سهله!!بالاتر از دیوید فینچر و اسپیلبرگ و اسکورسیزی ایستاده است!!!

0+0-

دوشنبه 19 دي 1390



>>>رضا:

فروش فيلم هم در اولين هفته اكرانش با 3 سالن 105هزار دلار شد و با اضافه شدن 3سالن در هفته دوم فروش فيلم بعد 10 روز از آغاز اكران از مرز 200هزار دلار گذشت در حالي كه هنوز اكران گسترده فيلم آغاز نشدش

0+0-

يكشنبه 18 دي 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.