پرده سینما

آخرین وضعیت خانه سینما از زبان شمقدری

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

شمقدری: به زودی یک كمیته ساماندهی به طور موقت امور صنفی اصناف سینمایی كشور را برعهده می‌گیرد. در صورتی كه منع قانونی وجود نداشته باشد، این كمیته در ساختمان بهار محل جامعه اصناف سینمایی كشور مستقر خواهند شد.

 

جواد شمقدری. عکس از ایسنامعاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رایزنی گروهها و اصناف مختلف سینمایی برای تعیین اعضای این كمیته در جریان است. به نظر می‌رسد گروهی كه در این كمیته مشاركت خواهند داشت، وظایف سنگین و مسوولیت بزرگی را بر دوش خواهند گرفت. وی افزود: در صورتی كه منع قانونی وجود نداشته باشد، این كمیته در ساختمان بهار محل جامعه اصناف سینمایی كشور مستقر خواهند شد.

شمقدری خاطرنشان كرد: طبق تبصره ماده 20 اتخاذ تصمیم در خصوص واگذاری اموال و دارایی خانه سینما برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. اما از آنجایی‌كه هنوز مجمع عمومی (فعلی) خانه سینما نسبت به انحلال خود اعلام نظری نداشته و صرفاً به تعطیلی دفاتر خود بسنده كرده، باید از نظر حقوقی و قانونی بررسی شود كه آیا این تعطیلی به منزله همان اعلام انحلال تلقی خواهد شد یا خیر و آیا این وزارتخانه می‌تواند طبق مفاد تبصره ماده 20 نسبت به تصمیم‌گیری در خصوص این دفاتر در شرایط فعلی اقدامی نماید یا خیر؟

وی با اشاره به اظهاراتی در زمینه نگرانی اعضای صنوف سینمای ایران، اظهار كرد: باید گفت هیچ جای نگرانی نیست. همه خدمات به صنوف از طریق وزارتخانه انجام می‌شده كه همچنان این روند به قوت خود باقی است. در عین حال تنها محل رجوع افراد الان مشخص نیست كه بزودی با فعالیت این كمیته و راه‌اندازی دفتر خدمات امور صنفی در معاونت سینمایی این نقیصه نیز بر طرف خواهد شد.

 

تازه‌ترین سخنان وزیر ارشاد درباره انحلال خانه سینما و امور صنفی سینماگران  

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تایید طرح شكل‌گیری یك كارگروه‌ (كمیته ساماندهی) در پی انحلال خانه سینما برای پیگیری امور صنفی سینماگران، تاكید كرد كه این طرح هنوز به مرحله‌ی قطعی نرسیده است و هر زمان كه برسد، چگونگی و جزئیات آن اعلام می‌شود.

سید محمد حسینی كه در مراسم افتتاح تئاتر سیار حضور یافته بود در برابر اصرار خبرنگارانی قرار گرفت كه از او درباره‌ی مسائل و مباحث مربوط به خانه سینما می‌پرسیدند.

حسینی اما با تاكید بر این‌كه‌ برای حضور در برنامه تئاتر به این جا آمده‌ام و درباره خانه سینما در فرصت دیگر صحبت می‌كنم، در برابر اصرارهای خبرنگاران گفت:‌ این موضوع بحث مفصلی است كه با یك یا چند جمله نمی‌توان به آن پرداخت، پس باشد برای یک فرصت مناسب‌تر.

 

منبع: ایسنا


 تاريخ ارسال: 1390/10/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.