پرده سینما

فرهادی: افتخار می‌کنم که عضوی از خانواده سینمای ایران هستم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

اصغر فرهادی، سارینا فرهادی و شهاب حسینی سر صحنه جدایی نادر از سیمینمراسم اهدای جوایز کانون منتقدان فیلم نیویورک برگزار شد و اصغر فرهادی برای جدایی نادر از سیمین‌ جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را دریافت کرد.

به گزارش خبرآنلاین مراسم اعطاء جوایز کانون منتقدان فیلم نیویورک دوشنبه شب (سه‌شنبه صبح به وقت ایران) با حضور گروهی از چهره‌های سرشناس سینما از جمله فرانسیس فورد کوپولا، مریل استریپ، رابرت دنیرو، آنجلینا جولی و براد پیت در منهتن برگزار شد.

این گروه از منتقدان نیویورکی 29 نوامبر (هشتم آذر) جدایی نادر از سیمین فرهادی را به عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان سال 2011 انتخاب کرد.

فرهادی جایزه خود را از استیون زیلیان نویسنده فیلم برنده اسکار فهرست شیندلر - و برنده جایزه بهترین فیلمنامه این دوره جوایز حلقه منتقدان برای فیلم مانی بال - دریافت کرد. او پیش از اهدای جایزه در مورد مسائل تکنیک فیلمنامه و نقدهایی که درباره این کار نوشته شده صحبت کرد.

فرهادی که به همراه محمود کلاری فیلمبردار جدایی نادر از سیمین در مراسم حاضر شده بود، بعد از دریافت جایزه گفت: «خوشحالم از دریافت این جایزه از جانب منتقدان سخت‌گیر نیویورک. دلم می‌خواهد این جایزه را با خانواده بزرگ سینمای ایران شریک شوم که الان روزهای سختی را می‌گذرانند و افتخار اینکه عضوی از این خانواده هستم ابراز کنم.»

فرهادی در ادامه از همکار و دوست خود محمود کلاری یاد کرد و از مدیریت پخش‌کننده فیلم خود در آمریکا سونی پیکچرز کلسیکس تشکر کرد.

آنجلینا جولی و براد پیت نخستین افرادی بودند که بعد از پایین آمدن فرهادی از روی سن به او تبریک گفتند. در ادامه رابرت دنیرو نیز دریافت جایزه را به او تبریک گفت (پیت برای بازی در دو فیلم مانی بال و درخت زندگی جایزه بهترین بازیگر مرد را از سوی حلقه منتقدان نیویورک گرفت).

کانون منتقدان فیلم نیویورک سال 1935 تاسیس شد و منتقدان آن را نویسندگان روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، مجلات و نشریات اینترنتی تشکیل می‌دهند.

 فرهادی شنبه شب نیز در مراسم اعطاء جوایز انجمن منتقدان فیلم شیکاگو  جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان به انتخاب این انجمن را دریافت کرد.

 

فرهادی این بار آلمودوار، ییمو و کوریسماکی را شکست داد 

 

جامعه منتقدان فیلم دنور در آمریکا نماینده سینمای ایران را به عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان سال 2011 برگزید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وبسایت جامعه منتقدان فیلم دنور (10 ژانویه) برندگان این دوره جوایز جامعه منتقدان فیلم دنور سه‌شنبه معرفی شدند و درخت زندگی به کارگردانی ترنس مالیک که داستان آن در دهه 1950 روی می‌دهد، جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.

مالیک همچنین به طور مشترک با میشل هازاناویسیوس سازنده فیلم سیاه و سفید و صامت هنرمند، جایزه بهترین کارگردان را به خانه برد. هنرمند در بخش بهترین موسیقی (لودوویک بورس) هم پیروز شد.

فرزندان /نسل به کارگردانی الکساندر پین برنده سه جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی/اقتباسی، بازیگر زن مکمل (شیلین وودلی) و گروه بازیگری شد.

براد پیت برای بازی در نقش مدیرعامل یک تیم بیسبال که قوانین این بازی را از نو تعریف کرد در فیلم مانی بال بهترین بازیگر مرد شد و مریل استریپ برای بازی در نقش مارگارت تاچر نخست وزیر پیشین بریتانیا در بانوی آهنین جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت.

جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل به کریستوفر پلامر برای تازه‌کارها رسید.

جسیکا چاستین که سال 2011 در فیلم‌های درخت زندگی، پناه بگیر، کمک، و دِین بازی کرد جایزه ستاره نوظهور را گرفت و رنگو به کارگردانی گور وربینسکی هم برنده جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن شد.

جایزه بهترین مستند به صفحه اول: درون نیویورک تایمز اعطاء شد و جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی از ایران جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را گرفت.

پوستی که در آن زندگی می‌کنم پدرو آلمودوار، گل‌های جنگ ژانگ ییمو، لو آور آکی کوریسماکی و The Double Hour جوزپه کاپوتوندی رقبای جدایی نادر از سیمین در این بخش بودند.

جامعه منتقدان فیلم دنور متشکل از روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان، چهره‌های تلویزیونی و محققان سینماست.

 

ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1390/10/21
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>رضا خان:

من با مانی بال کاری ندارم! ولی حتما تو پوست خودش نمی گنجیده که داره از نویسنده فهرست شیندلر جایزه می گیره! در ضمن مثل اینکه یادش رفته روزهای سخت خانواده سینمای ایران یه قسمت بزرگیش به خاطر حرفهایی که خودش پارسال زد!نکنه حافظشم از دست داده؟!

0+0-

چهارشنبه 21 دي 1390



>>>حبيب آقا:

خوشم مياد آينده نگري و نمي خواي دچار عاقبت كساني مثل محسن م ، جعفر پ ، بهمن ق و... بشي . بايد به عباس كيارستمي مثل حميد (ابوالفضل پورعرب )تو فيلم عروس كه به مهين (نيكي كريم ) گفت بابات اوسامه ! (يعني استادمه ) بگي عباس ، اوسامي !

0+0-

چهارشنبه 21 دي 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.