پرده سینما

پیشنهاد کیهان به وزارت ارشاد: پس از انحلال خانه سینما، به سراغ مافیای تهیه وتوزیع فیلم بروید

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرآنلاین به نقل از روزنامه کیهان در یادداشتی نوشت:

با اقدام قاطع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی، کلیه تشکل های خانه سینما منحل و غیرقانونی اعلام شد، پس از منظر قانونی، تشکلی که دیگر رسمیت و وجاهت قانونی ندارد، اگر همچنان هویت حقوقی سابق را برای خویش متصور باشد، قانون شکنی کرده و مستوجب برخورد قانونی و کیفر پیش بینی شده در قوانین جاری کشور است.

به نظر می رسد امروز که مسئولان فرهنگی، حجت را با خانه سینما تمام کرده بودند- هنگام آن باشد که اقدامی جدی تر و قاطع تر صورت پذیرد، زیرا براساس نص صریح قانون مسئولان هیچ باشگاه، جمعیت، سندیکا و تشکیلاتی پس از انحلال و ساقط شدن هویت حقوقی- قانونی آن مرکز، نمی توانند حتی به عنوان عضو شناخته شوند، چه رسد به آنکه پدرخواندگان خویش فرمای آن مرکز بی اعتنا به قانون، همچنان با ادبیات آمریکایی ها و اروپایی ها با مردم و مسئولان سخن کنند.

اینان که روزگاری می گفتند میزان قانون است،چرا امروز قانون گریز شده اند؟! و می اندیشند قوه قضائیه در راه برخورد با آنها ناتوان است، اینان در محافل خصوصی و محفلی خود می خندند و می گویند: اگر تلنگری به ما بخورد تمام رسانه های دنیا نظام جمهوری اسلامی را سرزنش خواهند کرد و درست به همین دلیل است که خیال می کنند دست قانون به آنها نمی رسد. انحلال «خانه سینما» را باید آغاز راه برای مبارزه با مافیای سینمای ایران فرض کرد. این پایان کار دولتمردان فرهنگی نیست. مافیای پنهانی که «خانه سینما» به تولد و گسترش آن کمک کرد، چنان در بدنه هنر کشور ریشه دوانده که شناخت و مبارزه با آن نیازمند جریان شناسی و آسیب شناسی جدی است. این مافیا بیش از همه درون ساختار تهیه و توزیع فیلم های سینمایی رسوخ کرده و مناسبات تولید را تحت سیطره خود گرفته است. بنابراین، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انحلال «خانه سینما» گام اول را برداشته، اما گام دیگر- و نه آخر- جلوگیری از بازتولید مافیای سینما در شکلی دیگر است.


 تاريخ ارسال: 1390/10/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.