پرده سینما

فرهادی: نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه برای من معنای دیگری دارد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

اصغر فرهادیاصغر فرهادی: از بین دو نامزدی، بهترین فیلم‌نامه برای من معنای دیگری دارد، چون پیش از هرچیز من كارم را با نوشتن شروع كردم

 

اصغر فرهادی، كارگردان فیلم جدایی نادر از سیمین، نامزدی این فیلم را در دو بخش اسكار اتفاقی ارزشمند دانست و البته نامزدی در بخش بهترین فیلمنامه را ارزشمندتر.

آكادمی اسكار روز سه شنبه فهرست نهایی نامزدهای جوایز اسكار سال 2012 را در حالی اعلام كرد كه فیلم جدایی نادر از سیمین علاوه‌ بر نامزدی در بخش بهترین فیلم خارجی، در بخش بهترین فیلم‌نامه اصلی نیز كاندیدا شده است.

به گزارش ایسنا، اصغر فرهادی پس از اعلام نامزدی فیلم‌اش در جوایز اسكار در پاسخ به سوالات خبرنگار هالیوود ریپورتر گفت: از بین دو نامزدی، بهترین فیلم‌نامه برای من معنای دیگری دارد، چون پیش از هرچیز من كارم را با نوشتن شروع كردم.

وی در پاسخ به این سوال كه در لحظه‌ی شنیدن خبر كجا و در چه حالی بوده است، پاسخ داد: در حال نوشتن صحنه‌ای از فیلمنامه‌ی بعدی‌ام بودم كه دو روز است با آن درگیر هستم و دنبال باز كردن گره‌ای در این صحنه بودم كه دستیارم این خبر را به من داد.

فرهادی در پاسخ به اینكه پیش‌بینی‌اش درباره‌ی كاندیدا شدن فیلم‌نامه چه بوده است، گفت: در مورد نامزدی بهترین فیلم خارجی حدس می‌زدم اما در مورد بهترین فیلم‌نامه كمتر حدس می‌زدم.

وی در ادامه در پاسخ این سوال كه كاندیدا شدن در اسكار برایش چه معنایی دارد، گفت: مهم‌ترین معنایش آن است كه اگر چه امروز مردم در فرهنگ‌های مختلف به زبان‌های مختلف سخن می‌گویند اما زبان مشترک تمام مردم دنیا، سینماست.

این كارگردان ایرانی درباره‌ی اینكه اگر جایزه اسكار فیلمنامه را ببرد چه حسی خواهد داشت، گفت: این موفقیت تنها برای من نخواهد بود بلكه متعلق به همه كارگردانانی خواهد بود كه به زبان‌هایی غیر از انگلیسی فیلم می‌سازند. این به معنای آن است كه زبان نمی‌تواند مانعی در ارتباط برقرار كردن تماشاگران با فیلم‌ها در دنیای سینما باشد. سینما یك زبان مشترك جهانی است.

فرهادی در پاسخ به اینكه كاندیدا شدن ماكس فون سیدو برای شما چه معنایی دارد، گفت: كاندیدا شدن او یاد فیلمساز بزرگ اینگمار برگمن را در ذهن من زنده كرد، این دو همكاری‌شان در خاطره سینما باقی مانده است.

 

********

 

همچنین امروز داریوش مهرجویی در پیام تبریكی خطاب به اصغر فرهادی ابراز امیدواری كرده است طلسم جایزه اسکار توسط او شکسته شود و همه دوستداران سینمای ایران با دسته گل به استقبالش بیایند.


 تاريخ ارسال: 1390/11/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.