پرده سینما

الیزابت تیلور پس از مرگ هم خبرساز است!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

«پرتره یک مرد» اثر فرانتس هال. متعلق به الیزابت تیلورپرتره‌ای قرن هفدهمی متعلق به الیزابت تیلور به قیمت دو میلیون دلار به حراج رفت.

 

پرتره‌ای قرن هفدهمی كه زمانی الیزابت تیلور ـ هنرپیشه‌ی سرشناس سینمای هالیوود ـ مالک آن بوده، در حراجی كریستی نیویورک به قیمت دو میلیون دلار به فروش رسید.

این نقاشی كه منتسب به فرانس‌هال ـ‌ نقاش معروف هلندی ـ بود،‌ به دیوار خانه‌ی تیلور واقع در كالیفرنیا آویخته می‌شد.

«پرتره‌ی یك مرد» كه اوایل دهه‌ی 1630 خلق شده بود‌، به خریداری كه از طریق تلفن در حراجی آثار استادان قدیمی نقاشی كریستی شركت كرده بود،‌ فروخته شد. پیش از حراجی قیمت این اثر بین 700 هزار تا یك میلیون دلار تخمین زده شده بود.

پدر تیلور كه دلال آثار هنری بود‌، این نقاشی را خرید و در دهه‌ی 1950 آن را به دخترش هدیه كرد. الیزابت تیلور هم آن را روی دیوار شومینه‌ی خود در كنار پرتره‌ای كه اندی وارهول ـ نقاش سرشناس آمریكایی ـ از او كشیده بود‌، نصب كرد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس‌، وی «پرتره یك مرد» را به قیمت 662 هزار و 500 دلار به حراجی كریستی فروخت.

الیزابت تیلور، بازیگر مشهور هالیوودی‌ و برنده‌ی دو جایزه‌ی اسكار برای بازی در فیلم‌هایی چون گربه روی شیروانی داغ، کلئوپاتر، چه کسی از ویرجینیاوولف می ترسد؟ انعکاس در چشمان طلایی و... شناخته شده است. وی در طول حیات اش با حضور در یك بنیاد خیریه برای حمایت و كمک به مبتلایان ایدز كمک جمع‌آوری می‌كرد.

تیلور و همكارانش از سال ‌1988 توانسته‌ بودند بالغ بر ‌25 میلیون دلار برای كمک به بیماران آلوده به ایدز جمع‌آوری كنند.

الیزابت تیلور از مشهورترین بازیگران انگلیسی‌الاصل سینمای هالیوود بود. وی در بسیاری از ماندگارترین فیلم‌های كلاسیك سینمای آمریكا كه بعدها به دوران طلایی هالیوود مشهور شد به ایفای نقش پرداخته است.او در طول دوران بازیگری‌اش دوبار موفق به دریافت جایزه‌ی اسكار شد. این بازیگر برجسته در سال 2011 در سن 79 سالگی درگذشت.

 

در همین رابطه ببینید

گالری عکس های الیزابت تیلور


 تاريخ ارسال: 1390/11/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.