پرده سینما

شان علی استون پس از بازگشت به آمریکا: هیچ‌خدایی مگر خداوند یکتا وجود ندارد و محمد پیامبر و فرستاده اوست

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علی استون: افراد زیادی در صنعت فیلمسازی هالیوود هستند که ابراز داشته‌اند که دیگر تمایل ندارند با من کار کنند و مطمئنم که از سوی برخی از افراد قدرتمند و صاحب نفوذ کنار گذاشته می‌شوم ولی تنها می‌توانم در جواب به آنها یک عبارت عبادت گونه ساده را بگویم: هیچ‌خدایی مگر خداوند یکتا وجود ندارد و محمد پیامبر و فرستاده اوست.

 

 

شان علی استونشان علی استون که پس از انتشار خبر گرویدن وی به دین مبین اسلام در میان بهت جهان غرب به آمریکا برگشته است، در مصاحبه با روزنامه نیویورک پست گفت: پدرم (الیور استون) از مسلمان شدن من استقبال کرد.

به گزارش فارس، شان استون، کارگردان و بازیگر آمریکایی که برای ساخت فیلم به ایران سفر کرده بود، طی مراسمی در اصفهان در حضور آیت‌الله ناصری با ذکر شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شد و نام علی را برای خود برگزید.

مسلمان شدن یک هنرمند آمریکایی که فرزند الیور استون، یکی از منتقدان دولت و سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکاست با واکنش‌های متفاوت رسانه‌های غربی روبرو شد.

شان استون که پیش از این یک مسیحی کاتولیک بود، دو روز پیش به عنوان یک مسلمان شیعه با نام زیبای «علی» به کشور خود بازگشت و همه کنجکاوانه منتظر عکس‌العمل پدر او بودند.

روزنامه آمریکایی نیویورک پست اعلام کرد که مسلمان شدن شان استون در هالیوود با واکنش‌های منفی زیادی روبرو شده است.

علی استون در مصاحبه با روزنامه نیویورک پست، در این باره گفت: من هم‌اکنون در حال تجربه یک دشمنی نژادپرستانه هستم، افراد زیادی در صنعت فیلمسازی هالیوود هستند که ابراز داشته‌اند که دیگر تمایل ندارند با من کار کنند و مطمئنم که از سوی برخی از افراد قدرتمند و صاحب نفوذ کنار گذاشته می‌شوم ولی تنها می‌توانم در جواب به آنها یک عبارت عبادت گونه ساده را بگویم: هیچ‌خدایی مگر خداوند یکتا وجود ندارد و محمد پیامبر و فرستاده اوست.

استون در یک ضیافت ناهار به گزارشگر این روزنامه گفت: من قرآن را خوانده‌ام و تحقیقات بسیاری درباره فرهنگ اسلامی انجام داده‌ام، به خصوص در ایران و به این عقیده راسخ رسیده‌ام که محمد پیامبر همان خدایی است که دیگر ادیان نیز او را می‌پرستند، من یک یهودی زاده‌ام و به آیین مسیحیت غسل تعمید شده‌ام و هم‌اکنون هم آموزه‌های مسیح، کتب عهد عتیق و همچنین قرآن مقدس را قبول دارم، من معتقدم که خداوند یکی است حال آن را الله، یهوه یا هر چیز دیگری که بخواهیم بنامیم. او همه ما انسان‌ها و تمامی ادیان را خلق کرده است، من خودم را یک یهودی مسیحی مسلمان می‌دانم. 

علی استون

وی افزود: من با این کارم تلاش کردم تا باب گفتگو درباره دین را باز کنم، اینجا در غرب یک اسلام هراسی و گریزی خاصی وجود دارد ولی باید بگویم که اسلام همچون یهودیت و مسیحیت به هیچ عنوان دین خشونت نیست.

علی استون در ادامه درباره واکنش پدرش نسبت به مسلمان شدن اش گفت: پدرم الیور استون به شدت از اینکار من استقبال کرد، او به من گفت، خداوند با توست، پدرم درک کرده است که هدف من از اینکار ایجاد یک پل ارتباطی و همچنین ایجاد صلح است.

استون متعجب از برخی از واکنش‌های منفی بالاخص ساخت فیلمی ترسناک با عنوان استون خاکستری گفت: من فکر نمی‌کنم تا این اندازه انسان بد و ترسناکی باشم، مثل این می‌ماند که چون اسلام پذیرفته‌ام پس یک جنایتکارم، فکر نمی‌کردم که اسلام ستیزی تا به این حد عمیق و ریشه‌دار باشد، خیلی مسخره و بیهوده است که برخی از مردم تصور می‌کنند که من مسلمان شده‌ام چون از یک خانواده فاسدم و یا اینکه خودم را گم‌کرده‌ام.

وی در پایان متذکر شد: اگر بیش از این نیز انتقاد شوم و این انتقادها همچنان ادامه داشته باشد، باز هم برای من مهم نیست، اگر توانسته باشم قدمی در مسیر ایجاد باب گفتگو درباره دین ایجاد کنم و درک برخی مسائل را راحت تر کنم، مسلمان شدن ارزش تمام این سختی‌ها و انتقادها را دارد.

در همین رابطه بخوانید
پسر الیور استون مسلمان شد
علی استون: درباره عاشورا، مولانا و سقوط هواپیمای ایرباس ایرانی فیلم می سازم
مذاکرات با علی استون برای بازی در نقش جوان ایرانی
انعکاس وسیع خبر تشرف شان استون در رسانه های جهان 
شان علی استون پس از بازگشت به آمریکا: هیچ خدایی مگر خداوند یکتا وجود ندارد و محمد پیامبر و فرستاده اوست



 تاريخ ارسال: 1390/12/1
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>مهدیه:

شان موفق خواهد شد و هیچ کس نمیتواند جلو دار او باشد

0+0-

چهارشنبه 16 فرورد¡



>>>محمد امین :

بنده از نزدیک با ایشان برخورد کردم و واقعا برای خودم تاسف خوردم ، چون از جهت معنوی بسیار من را تحت تاثیر قرار داد و فکر کنم بیشتر از من نزدیک به حقانیت شیعه است، هنگام خواندن قرآن حس و حالی داشت که دیگران نداشتند. استون آدمیه که با مطالعه و پیگیری به اسلام گرویده است لذا پذیرفتن اسلامش خیلی ارزشمنده .جالبه بدونید اون حتی خودش را برای شهادت آماده کرده.

0+0-

چهارشنبه 3 اسفند 1390



>>>رضا:

استون عزیز مطمئن باش کسی نمی تواند تو را منزوی کند. تو سربلند و پرآوازه خواهی شد

0+0-

سه‌شنبه 2 اسفند 1390



>>>موسی امیری:

الحمد لله الذی هَدانا لهذا و ما کنّا لنَهتدی لو لا أن هَدانا الله

0+0-

سه‌شنبه 2 اسفند 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.