پرده سینما

گفته‌ها و لحظه‌های به‌یادماندنی اسکار ۲۰۱۲

حسین عیدی‌زاده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار لحظات به یادماندنی متعددی داشت.

محمود کلاری، اصغر فرهادی و پیمان معادی در اسکار 2012. عکس از خبرآنلاینموفقیت جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی و اولین اسکار برای ایران شاید مهم‌ترین لحظه مراسم اسکار 2012 برای ما بود، اما این مراسم لحظات جالب دیگری نیز داشت. آنچه می‌خوانید خلاصه‌ای از گفته‌ها و لحظه‌های به‌یادماندنی مراسم اسکار 2012 به گزارش خبرآنلاین است که از میان انتخاب‌های نشریات مختلف مثل واشنگتن پست و آسوشیتدپرس برگزیده شده است.

رنگو به کارگردانی گور وربینسکی برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد. گور وربیسنکی، پس از دریافت اسکار گفت: «خیلی‌ها از من می‌پرسند این فیلم برای بچه‌ها است؟ من هم می‌گویم این فیلم را چندتا آدم بزرگ ساختند که داشتند همش مثل بچه‌ها تو سروکله هم می‌زدند.»

 کریستوفر پلامر برای تازه‌کارها اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل را برد. پلامر پس از گفتن جایزه رو به مجسمه اسکار در دست خود گفت: «رفیق تو فقط دو سال از من بزرگتر هستی، این همه سال کجا بودی؟ ... از همسرم الین، که سال‌هاست کنار من است تشکر می‌کنم. الین تو شایسته جایزه نوبل صبح هستی چون هر روز صبح مرا از مشکلی نجات می‌دهی.

وودی آلن برای نیمه‌شب در پاریس اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی را گرفت. وودی آلن 76 ساله از سال 1987 تاکنون جایزه اسکار نبرده بود، اما این مسئله هم باعث نشد که او در مراسم اسکار حضور پیدا کند. نویسنده و کارگردان دوست‌داشتنی سینما اصلاً از حضور در مراسم اسکار خوشش نمی‌آید.

میشل هازاناویسیوس برای هنرمند جایزه اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد. هازاناویسیوس پس از گرفتن جایزه گفت: «می‌خواهم از یوگی، سگِ بازیگر فیلم تشکر کنم. فکر کنم اصلاً برایش مهم نیست و اصلاً نمی‌فهمد چه می‌گویم. خیلی بازیگر خوبی نیستی اما ممنونم.» او در ادامه رو به بره‌نیس بژو، بازیگر هنرمند و همسرش گفت: «تو منبع الهام فیلم بودی و تو روح فیلم هستی و تو انرژی مثبت فیلم هستی. ممنون که در فیلم بودی و در زندگی من هستی!»

 اصغر فرهادی و ژان دوژادردن در اسکار 2012. عکس از خبرآنلاینژان دوژاردن بازیگر فرانسوی برای فیلم صامت هنرمند جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را گرفت. دوژاردن پس از رفتن روی سن گفت: «خیلی بامزه است چون در سال 1929، این داگلاس فربنکس جونیور بود و نه بیلی کریستال که مجری اولین مراسم اسکار بود. بلیت سینما پنج دلار بود و فیلم‌ها کمتر از 15 دقیقه. دوران عوض شده است.» دوژاردن سپس به فرانسوی فریاد زد: «لعنتی! عالیه! ممنون! معرکه است! خیلی ممنون از شماها!»

مریل استریپ برای بانوی آهنین جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را گرفت. استریپ پس از دریافت جایزه از دستان کالین فرث با چشم‌هایی اشک‌بار به شوخی گفت: «وقت اسم خود را شنیدم گفتم الان نیمی از آمریکا می‌گویند بی‌خیال، باز هم او... اما چه اهمیتی دارد!» استریپ در پشت صحنه اسکار به خبرنگارها گفت: «انتظار این جایزه را نداشتم و هیجان‌زده هستم. می‌دانم مردم دچار «استریپ‌زدگی» شده‌اند. دوباره حس کردم کودک هستم. اولین باری که اسکار بردم بچه بودم و همان موقع اصلاً دو تا از رقیب‌های امشب من به دنیا نیامده بودند!»

 اولین لحظه احساسی اسکار 2012 وقتی بود که اوکتاویا اسپنسر جایزه بازیگر زن نقش مکمل را گرفت. او که زبانش بند آمده بود و اشک می‌ریخت، گفت: «حالا نه، تو را به خدا حالا نه... الانه که غش کنم. دنیا ازت متشکرم!»

ساشا بارون کوهن، کمدینی که با شوخی‌های گستاخانه‌اش و فیلم بورات شهرت دارد با گریم فیلم جدیدش دیکتاتور روی فرش قرمز ظاهر شد و ظرفی محتوی خاکستر مائو در دست داشت.


 تاريخ ارسال: 1390/12/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.