پرده سینما

وودی آلن و شارون استون همبازی می‌شوند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وودی آلنکارگردان و فیلمنامه‌نویس برنده اسکار پس از 12 سال در فیلمی که خودش کارگردان آن نیست، نقش‌آفرینی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ورایتی ( 6 مارس)، وودی آلن که اخیرا در هشتاد و چهارمین جوایز اسکار برای فیلم نیمه‌شب در پاریس برنده جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد، به عنوان بازیگر در کمدی مستقل ژیگولو فراموش‌شده به کارگردانی جان تورتورو مقابل دوربین می‌رود. فیلمنامه را خود تورتورو نوشته است.

سوفیا ورگارا بازیگر مجموعه تلویزیونی خانواده مدرن برای بازی در این فیلم در حال مذاکره است. شارون استون هم قرار است بازی کند.

تورتورو و آلن در ژیگولو فراموش‌شده نقش دو دوست صمیمی بی‌پول را بازی می‌کنند. استون نقش یک متخصص پوست و همسر آلن را ایفاء خواهد کرد. قرار است فیلمبرداری از ماه آوریل در نیویورک آغاز شود.

آخرین باری که آلن در فیلم یک نفر دیگر بازی کرد، سال 2000 بود که در فیلم دزدیدن تکه ها به کارگردانی آلفونسو آرائو مقابل دوربین رفت. او در فیلم آدم کمپانی ساخته پیتر آسکین و داگلاس مگراث هم نقشی کوتاه داشت، بی‌آنکه نام اش در عنوان‌بندی ذکر شود. تورتورو دیگر بازیگر آن فیلم بود.

آلن 77 ساله در مقام کارگردان و بازیگر فیلم نرون ویولن زد را آماده نمایش دارد که ماه ژوئن اکران می‌شود.

او در 1978 برای آنی هال برنده جوایز اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و در 1987 نیز با هانا و خواهرانش اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کرد.

تورتورو سال 1991 برای بازی در فیلم بارتون فینک‌ ساخته برادران کوئن جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره کن دریافت کرد و یک سال بعد با فیلم مک‌ برنده جایزه دوربین طلایی این جشنواره شد.

کار درست را انجام بده، تقاطع میلر، تب جنگل، بی‌باک، مسابقه پرسش و پاسخ، آتش‌بس، لبووسکی بزرگ و ای برادر، کجایی؟ از دیگر فیلم‌های مطرح تورتورو 55 ساله در مقام بازیگر است.

او نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده موزیکال رمانس و سیگار است و مستند Passione را نیز درباره ریشه‌ها و تاثیر موسیقی ناپل کارگردانی کرده است. تورتورو در هانا و خواهرانش آلن نقش آفرینی کرد.

 

ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1390/12/17
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>موسی امیری:

اینکه چیز عجیبی نیسیت؛ یک یهودی برای یکی از نقش هایش یک یهودی دیگر را انتخاب کرده است. خصوصیت مشترک وودی آلن و تورتورو این است که هر دو فیلم های زیادی در نقش یهودی بازی کرده اند.

0+0-

پنجشنبه 18 اسفند 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.