پرده سینما

پسرک جنگل والت دیزنی بازسازی می شود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده‌ی فیلمنامه‌های هری پاتر، پسر جنگل را به سینما می‌آورد

 

کتاب جنگلاستیو كلاوز كه فیلمنامه‌ی سری فیلم‌های هری‌پاتر را به نگارش درآورد، فیلم سینمایی پسر جنگل را نویسندگی و كارگردانی می‌كند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت كلایدر، مجموعه داستان‌های معروف پسر جنگل كه توسط كمپانی والت دیزنی به دنیای انیمیشن معرفی شد، این بار توسط استیو كلاوز، فیلمنامه‌نویس مجموعه فیلم‌های معروف هری پاتر به اثری سینمایی تبدیل می‌شود.

كلاوز كه كارگردانی این فیلم اكشن را نیز در دست دارد، مجموعه داستان‌های رودیارد كیپلینگ را مورد اقتباس قرار داده است.

جیسون اسكات لی قرار است در این فیلم نقش موگلی را ایفا كند. فیلمنامه‌نویس مجموعه پرفروش هری پاتر این پروژه را برای كمپانی برادران وارنر می‌سازد.

هری پاتر و هدیه‌های مرگ كه آخرین قسمت از سری فیلم‌های هری پاتر بود،‌ پرفروش ترین فیلم سال 2011 سینمای جهان نام گرفت كه با پیشی گرفتن از ارباب حلقه ها؛ بازگشت پادشاه عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما را به خود اختصاص داد.

فروش چشم گیر هری پاتر و هدیه های مرگ موجب شد تا سری فیلم های هری پاتر با رسیدن به فروش هفت میلیارد دلار، اكنون پرفروش ترین فیلم چندگانه تاریخ سینمای جهان باشد كه بالاتر از جیمز باند و جنگ ستارگان شش قسمتی قرار دارد؛ هرچند برای ساخت قسمت های قبلی هری پاتر بودجه چشم گیر یک میلیارد و 280 میلیون دلار هزینه شده است.

قسمت اول هری پاتر و هدیه های مرگ كمتر از یك ماه پس از اكران 611 میلیون دلار در خارج از آمریكا فروش جهانی داشت و پرفروش ترین فیلم كمپانی برادران وارنر در سال 2010 نام گرفت.

قسمت دوم این فیلم نوامبر 2002 با عنوان هری پاتر و تالار اسرار به كارگردانی كریس كلومبوس با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری به سینمای جهان آمد و فروشی بالغ بر 878 میلیون دلار به دست آورد و در جوایز بافتا جایزه بهترین فیلم كودك را كسب كرد.

سومین قسمت این فیلم در ژوئن 2004 با بودجه 130 میلیون دلاری با نام هری پاتر و زندانی آزكابان اكران شد و فروش جهانی 795 میلیون دلار را به ثبت رساند. این فیلم به كارگردانی آلفونسو كوارون نامزد دو جایزه اسكار بود و در جوایز بافتا فیلم منتخب تماشاگران نام گرفت. هری پاتر و جام آتش چهارمین قسمت از این سری فیلم های پرطرفدار بود كه به كارگردانی مایك نویل در نوامبر 2005 با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته شد و فروش ۸۹۵ میلیون دلار را به دست آورد. این فیلم نامزد جایزه اسكار بهترین كارگردان هنری بود.

پنجمین قسمت از این فیلم با نام هری پاتر و محفل ققنوس در جولای 2007 با بودجه 150 میلیون دلار به كارگردانی دیوید یتس به روی پرده سینماهای جهان رفت و توانست فروش جهانی 938 میلیون دلار را كسب كند. این فیلم در جوایز فیلم اروپا بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.

آخرین قسمت از این فیلم جولای ۲۰۰۹ به كارگردانی دیوید یتس با نام هری پاتر و هدیه های مرگ با بودجه كلان 250 میلیون دلار ساخته شد و فروش 933 میلیون دلار را به همراه داشت. این فیلم نامزد جایزه اسكار بهترین فیلمبرداری شد.


 تاريخ ارسال: 1391/2/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.