پرده سینما

درهای خانه سینما گشوده شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به‌رغم تاكید وزارت ارشاد، درهای خانه سینما گشوده شد

 

بازگشایی خانه سینما. عکس از فارسهیأت مدیره و روسای صنوف خانه سینما به رغم اعلام حكم شب گذشته‌ی هیــات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد مبنی بر تعطیلی دائم خانه سینما ،روز 8 خرداد ماه در خانه سینما جلسه تشكیل دادند.

به گزارش ایسنا،فرهاد توحیدی ـ رییس هیات مدیره‌ی خانه سینما ـ در حاشیه‌ی جلسه‌ی صنوف در خانه سینما در پاسخ به پرسشی درباره‌ی اینكه شب گذشته‌ی هیأت رسیدگی به امور مراكز فرهنگی وزارت ارشاد حكم به تعطیلی خانه سینما داده است، چرا امروز خانه بازگشایی شده است، گفت: رأی هنوز به ما ابلاغ نشده است و هر موقع كه ابلاغ شود، مطابق آیین‌نامه كه رأی اخیر براساس آن صادر شده است، ما ظرف 20 روز طبق همان آیین‌نامه می‌توانیم شكایتمان را به مقام وزیر ارشاد ببریم و اگر در نهایت ایشان هم این رأی را تایید كرد، ما می‌توانیم به دیوان عدالت اداری شكایت ببریم.

وی همچنین توضیحات بیشتر درباره‌ی مباحث حقوقی را به جلسه‌‌ای كه قرار است صبح فردا 9 خرداد ماه با حضور وكیل خانه سینما در این مكان برگزار شود، موكول كرد.

هفته‌ی گذشته دیوان عدالت اداری، حكم وزارت ارشاد را درباره‌ی انحلال خانه سینما نقض كرد و رییس دیوان عدالت اداری هم در گفت‌‌وگویی با ایسنا با اعلام این خبر گفت: شعبه رسیدگی‌كننده تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نقض كرد تا مجددا وزارت فرهنگ و ارشاد در موضوع انحلال خانه سینما تصمیم‌گیری كند» و شب گذشته تقریباً یک هفته پس از اعلام حكم دیوان عدالت اداری، هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد به تعطیلی دائم خانه سینما رای داد.

طبق اعلام این هیات، »بر اساس رأی نهـایی هیــات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد، تشکل موسوم به خانه سینما به‌طور دائم تعطیل و در صورت اصرار بر ادامه فعالیت غیرقانونی طبق ماده 17 با تشکل یادشده برخورد می‌شود.»

یادآور می‌شود: دستور انحلال خانه سینما روز 13 دی ماه 90 طی نامه‌ای از سوی دبیر هیات رسیدگی به امور مراكز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به مدیرعامل خانه سینما اعلام شده بود.

 

اعتراض به بازگشایی خانه سینما. عکس از فارسهمچنین به گزارش فارس فرهاد توحیدی در مورد احتمال اعتراض گروه‌های خودجوش به بازگشایی خانه سینما چه تدبیری اندیشیده‌اید، گفت: تصور ما این است که حکم دیوان عدالت اداری حکم روشنی است طبیعتاً پشتوانه این حکم ضابطین قوه قضائیه هستند و اگر مشکلی پیش آید از طریق قوه قضائیه درخواست کمک می‌کنیم. به هرحال کشور ما قوانین و مقرراتی دارد که همه ما موظف به رعایت آن هستیم و در صورت داشتن اعتراض به هر مطلبی، دستگاه‌هایی وجود دارند که این اعتراضات را منعکس کنند. همانطور که در وزارت ارشاد نیز چنین شرایطی است.

وی در ادامه گفت: افتخار ما این است خاک پای ملت ایران هستیم و جز به منافع ملی به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنیم و مدافع قوانین جاری کشور هستیم. تصور می‌کنم تمام کسانی که در دوران یکی دو ساله و دوره چند ماهه اخیر از خانه سینما حمایت کردند چه از بزرگان فیلمساز یا رئیس صنوف همه از بچه‌های جبهه و جنگ و سینماگران متعهد، همه این‌ها اینجا جمع شده‌اند و از قوانین کشور که مبنی بر آزادی فعالیت‌های صنفی است حمایت کردند.

توحیدی در ادامه گفت: گمان می‌کنم که منظر روشن‌تر از آن است که بخواهند خانه سینما را به جایی منتسب کنند. خانه سینما دستاورد انقلاب اسلامی است، مولود سینمای پس از انقلاب اسلامی است و همه ما افتخارمان این است که در فضای سینمای پس از انقلاب رشد و نمو کردیم. جای شبهه‌ای وجود ندارد و ما از همه توان خود در راستای دفاع از آرمان‌های سینمای ملی ایران استفاده می‌کنیم.

در این نشست افرادی چون مریلا زارعی، مازیار میری، داود رشیدی، ناصر صافاریان، محمد‌مهدی عسگر‌پور، فرهاد توحیدی، سیدمسعود اطیابی، ناصر ممدوح، امیر اثباتی، محمد آلادپوش، حمید دهقان‌پور،‌ جمال خندان‌کوچکی و ... حضور داشتند.

بنا براین گزارش، اعضای خانه سینما پس از پایان جلسه در حیات خانه سینما عکس یادگاری انداختند و بازگشایی خانه سینما را جشن گرفتند.

نکته قابل توجه این بود که در ابتدای کوچه سمنان که خانه سینما در آن واقع است روی پلاکارد راهنمای خانه سینما با اسپری مشکی عنوان بی‌بی‌سی حک شده بود و جلوی در ورودی خانه سینما نیز پلاک و نماد خانه سینما با اسپری مشکی پوشانده شده بود.


 تاريخ ارسال: 1391/3/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.