پرده سینما

مرد فیل‌نما بار دیگر به تصویر کشیده می‌شود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت مستقل فیلم‌سازی سیلور نیتراده امتیاز برگردان سینمایی کتاب پرخواننده «تاریخ واقعی مرد فیل‌نما» را خریداری کرد. هنوز زمانی برای شروع کار فیلم‌برداری این درام اجتماعی تعیین نشده است.

 به گزارش فارس،‌ این کتاب که درباره زندگی تراژیک و استثنایی جوزف کری مریک است، توسط مایکل‌ هاول و پیتر فورد نوشته شده است. قصه زندگی مریک قبل از این در فیلم سینمایی کلاسیک مرد فیل‌نما (1980) به کارگردانی دیوید لینچ به تصویر کشیده شده است. آنتونی هاپکینز در این درام اجتماعی بازی کرد و اکران عمومی آن، مردم جهان را با زندگی پر درد و رنج مریک آشنا کرد.

جوزف کری مریک به دلیل چهره نافرمی که داشت، در تمام عمر با صورتی پوشیده زندگی کرد و سعی داشت دور از اجتماع باشد. در عصر دیکتاتوری انگلستان وی درد و رنج زیادی را تحمل کرد و تنها پس از انجام تغییرات اجتماعی بود که نجات پیدا کرد. دوستی او با دکتر فردریک تراوز کمک خیلی زیادی به این مرد که صورتی شبیه صورت فیل داشت کرد و مایه امید او به زندگی شد.

فیلمی که دیوید لینچ براساس قصه زندگی مرد فیل‌نما ساخت، نامزد دریافت هشت جایزه اسکار شد و سه جایزه نبتا (اسکار انگلیسی) را گرفت. این جوایز شامل جایزه بهترین فیلم و بازیگر مرد (برای جان هارت) شد.

تهیه‌کنندگان فیلم تاریخی واقعی مرد فیل‌نما می‌گویند نسل تازه‌ای از مردم هستند که آشنایی زیادی با قصه غیر قابل باور مریک ندارند؛ به همین دلیل است که آن‌ها به فکر تولید فیلم خود افتاده‌اند. قرار است یکی از فیلم‌سازان مطرح مستقل و غیر متعارف سینما برای کارگردانی این فیلم انتخاب شود تا تماشاگران کاملاً جذب قصه آن شوند. شرکت فیلم‌سازی سیلور نیتراده 10 سال است که در انگلستان فیلم‌های مستقل را تهیه و تولید می‌کند.

تحلیل‌گران سینمایی عقیده دارند تولید تاریخ واقعی مرد فیل‌نما زمینه را برای اکران عمومی دوباره فیلم دیوید لینچ فراهم می‌کند و احتمال زیادی وجود دارد تهیه‌کنندگان این درام اجتماعی طی ماه‌های آینده دست به نمایش عمومی آن بزنند.

سازندگان تاریخ واقعی مرد فیل‌نما می‌گویند فیلم‌ آن‌ها، نسخه دوباره سازی شده فیلم دیوید لینچ نیست.


 تاريخ ارسال: 1391/3/27
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>hamidreza958:

فیلم لینچ که خیلی عالی بود! باید دید این یکی چطور ااز آب در میاد!!

1+0-

دوشنبه 29 خرداد 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.