پرده سینما

«روز سینما» از متن تقویم به ضمیمه منتقل شده است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توضیحات دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور


روز «ملی» سینما نداریم

روز سینما از متن تقویم به ضمیمه منتقل شده است

 

منصور واعظی پیرامون حذف روز سینما از تقویم رسمی کشور توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ما روزی را از تقویم حذف نکردیم و تنها روز سینما از متن تقویم به ضمیمه منتقل شده است.

 منصور واعظی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در گفت‌وگو با فارس درباره حذف «روز سینما» از تقویم کشور، توضیح داد: روزی را از تقویم حذف نکردیم، از این رو اخباری که در رسانه‌ها منتشر شد، اخباری غلط است.

وی افزود: روز 21 شهریور را به عنوان «روز سینما» در تقویم داریم؛ اولا این روز هیچ گاه به عنوان روز ملی سینما نبوده و از ابتدا که مصوب شد، 21 شهریور به عنوان روز سینما نام‌گذاری شد.

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، در سال 1389 مصوبه‌ای داشتیم که در آن شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد به دلیل حجم زیاد مناسبت‌ها، این روزها مجددا باید مورد بازبینی قرار گیرد و مواردی که جنبه ملی داشته و برای عامه مردم مهم است باید در «متن» تقویم قید شود و موضوعاتی که تنها برای بخشی از اقشار مهم است در «ضمیمه» تقویم قرار گیرد، بر این اساس در سال 85 این بررسی انجام شد، به این دلیل 5 مناسبت را از متن تقویم و 6 مناسبت را از ضمیمه تقویم حذف کردیم و 36 مناسبت را از متن تقویم به ضمیمه تقویم رسمی کشور منتقل کردیم که یکی از این 36 مورد مربوط به «روز سینما» بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: علت این موضوع آن بود که سینما یک موضوع ملی و برای همه مردم نبوده و تنها اختصاص به قشر خاصی دارد و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این مناسبت نمی‌توانست در متن تقویم قرار گیرد، بنابراین از سال 1389 ابلاغ شد و در ضمیمه تقویم قرار دارد.

واعظی در ادامه سخنان خود برای روشن شدن موضوع به وجه تمایز متن و ضمیمه تقویم اشاره کرد و گفت: تفاوت متن و ضمیمه تقویم در این است که همه تقویم‌هایی که در کشور ما منتشر می‌شود موظف هستند در همان روز مربوطه مناسبت‌های متن تقویم را درج کنند، اما درباره ضمیمه تقویم این الزام وجود ندارد یعنی ناشر می‌تواند همه مناسبت‌های ضمیمه‌ را در روز خود و یا در چند صفحه در ابتدای تقویم چاپ کند.

وی در پایان اینگونه خاتمه سخن داد که، به هر حال «روز سینما» از تقویم حذف نشده بلکه در ضمیمه تقویم قرار دارد و هیچ‌گاه هم نامش «روز ملی سینما» نبوده است

در همین رابطه بخوانید

روز ملی سینما از تقویم حذف شده است


 تاريخ ارسال: 1391/4/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.