پرده سینما

هیئت انتخاب بخش قلم طلایی جشنواره فیلم مقاومت معرفی شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

هیئت انتخاب فیلمنامه های سینمایی ویدیویی بخش قلم طلایی دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس هیئتی متشکل از پنج تن از هنرمندان، سینماگران و مدیران هنری کشور، مسئولیت ارزیابی و انتخاب فیلمنامه های سینمایی ویدئویی بخش قلم طلایی جشنواره را برعهده دارند.

مصطفی رستگاری، امیرحسین آشتیانی، محمدرضا آهنج، سیدرحیم حسینی و داوود امیریان اعضای هیئت انتخاب این بخش می باشند.

دراین خبر آمده است: مصطفی رستگاری متولد 1357 تهران و دارای دکترای فلسفه هنر است. از جمله آثار او می توان به نویسندگی فیلم سینمایی چهل سالگی، لطفا بدون گناه، به یاد بیاور و آثار ویدئویی ما هنوز زنده ایم، بلند گریه کن، تنها خودت مانده ای، بالا بلند و سریال به دنیا بگویید باستد، لیلی کجاست؟ و غیره اشاره کرد . 

امیرحسین آشتیانی پور متولد 1347 تهران دارای کارشناسی ارشد کارگردانی سینماست . وی از سال 1385 تا 87 مدیر گروه فیلم های سینمایی مرکز سیما فیلم، در سال 80 قائم مقام مدیرکل بین المللی شبکه جام جم، از سال 81 تا 83 مدیر گروه ویژه شبکه جام جم، در سال 86 قائم مقام مدیر کل تولید مرکز سیما فیلم و از سال 88 تا 89 مدیر گروه اجتماعی مرکز سیما فیلم بوده است. از دیگر فعالیت های هنری او می توان به تولید مجموعه های تلویزیونی ناوک، مهربان ترین نامه،هتل دریایی، انوار جاویدان و سرزمین نور اشاره کرد .

همچنین محمدرضا آهنج متولد 1344 تهران، فارغ التحصيل مهندسي طراحي صنعتي از دانشگاه هنر است. وي فعاليت هنري را سال 1362 آغاز كرد و در چندين فيلم سينمايي، مجموعه تلويزيوني، نماهنگ و داستاني فعاليت مستمري داشته است. آخرین اثر او در مقام کارگردان زخم زیتون در سال 1383 است .

سيدرحيم حسيني دیگر عضو انتخاب است که  متولد 1340 تهران، فارغ التحصيل كارگرداني سينما و كارشناسي ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر می باشد. او تا کنون 3 اثر بلند سینمایی را کارگردانی کرده که آخرین آن پیک نیک در میدان جنگ در سال 1383 بود. از دیگر مسئولیت های او می توان به مدیریت هنری فرهنگسرای بهمن، مدیر مسئول تحقیقات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و ... اشاره کرد .  

 داوود اميريان متولد ۱۳۴۹ كرمان است و تاكنون ۲۶عنوان كتاب منتشر شده در كارنامه اش دارد كه جوايز متعددى را هم نصيب نويسنده اش كرده است.  اميريان فعاليت نويسندگى خود را از سال ۶۹ با نوشتن خاطراتش از جبهه آغاز كرد و در حال حاضر در چند حوزه خاطره نويسى، ادبيات كودك و نوجوان، رمان، طنز، زندگينامه داستانى شهدا و فيلمنامه نويسى قلم مى زند. از جمله فيلم هايى كه نوشته و به مرحله توليد رسيده و بر پرده سينما ها به نمايش درآمده، فيلم سينمايى آخرين نبرد به كارگردانى حميد بهمنى و بهشت منتظر مى ماند به كارگردانى محمدرضا آهنج است.  از ديگر آثار اميريان مي‌توان به آخرين گلوله صياد زندگينامه داستاني شهيد صياد شيرازي و داستان مريم زندگينامه داستاني شهيد مريم فرهانيان اشاره كرد.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاریسازمان سینمایی کشور  و استانداری کرمان با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان، تحریم اقتصادی، دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی، مقاومت و بیداری اسلامی، مقابله با استکبار جهانی، تروریسم و صهیونیسم بین الملل در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می شود.


 تاريخ ارسال: 1391/5/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.