پرده سینما

اعضای هیئت انتخاب بخش بین الملل دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت معرفی شدند

پرده سینما









محمد خزاعی دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت آقایان امیر اسفندیاری، مهدی همایونفر، علیرضا شجاع نوری، نقی نعمتی و محمد حمیدی مقدم را به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش بین الملل جشنواره فیلم مقاومت و دفاع مقدس معرفی کردمحمد خزاعی.

 

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، این هیئت قرار است آثار رسیده به بخش بین الملل جشنواره را برای  حضور در مرحله مسابقه انتخاب نماید. بیش از 400 عنوان فیلم در بخش های مختلف بین الملل رسیده است.

 

شایان ذکر است فیلم هایی که با موضوع قربانیان سلاح های کشتار جمعی (شیمیایی، میکروبی و هسته ای)، مقابله با تروریسم و صهیونیسم، مقاومت و بیداری اسلامی، حقوق بشر، جنبش وال­استریت  و 99 درصدی در قالب سینمایی، مستند و داستانی از اول ژانویه 2010 در ایران و کشورهای مختلف تولید شده باشند می توانستند در این بخش شرکت کنند.

 

امیراسفندیاری نام آشنایی در سینمای ایران محسوب می‌شود چرا که سال‌هاست در امور بین‌الملل سینمای ایران فعالیت دارد. وی در جشنواره‌های سینمایی بسیاری در مقام داور حضور داشته از جمله رئیس هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم المپیاد یونان، عضو هیات داوران جشنواره‌هایی چون جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره، جشنواره بین‌المللی فیلم ارمنستان (زردآلوی طلایی)، عضو هیئت داوران جشنواره‌ بین المللی فیلم فجر، عضو هیات انتخاب بسیاری از جشنواره های داخلی و... عضو هیات مدیره آسیا پاسیفیک و.... بوده است.

 

مهدی همایونفر در سال 1339 در گرمسار به دنيا آمد. او در راه اندازي و شكل گيري گروه تلويزيوني جهاد نقش داشته و سالها در اين گروه مشغول به كار بوده است. وی، همچنین، سالها همراه شهيد سيد مرتضي آويني بوده و در اكثر آثار روايت فتح در سمت هاي مختلف هنري فعاليت داشته است. تاکنون، علاوه بر فعالیت های مختلف، تهیه کنندگی فیلم های چون: صنوبر، هیام، اتوبوس شب، آنکه دریا می رود و 33 روز در کارنامه همایونفر به ثبت رسیده است.

 

علی‌رضا شجاع‌نوری متولد ۱۳۳۴ شیراز، فارغ‌التحصیل زیست‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی، هنرهای دراماتیک از دانشگاه UDC و ادبیات ایتالیایی از دانشگاه تهران است. وی فعالیت سینمایی را با بازی در فیلم بی بی چلچله به کارگردانی کیومرث پوراحمد آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به مدیریت بخش بین‌المللی بنیاد سینمایی فارابی از سال ۱۳۶۲ تا سال ۱۳۷۴، مدیریت جشنوارهٔ بین‌المللی سیما فیلم از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۷۹، مدیریت جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان به مدت هفت سال اشاره کرد. شجاع‌نوری همچنین تهیه‌کنندگی بسیاری از فیلم‌های سینمایی ایران و بازیگری در برخی از آنها را برعهده داشته‌است. وی همچنین مدتی در خبرگزاری جمهوری اسلامی و واحد تأمین فیلم‌های خارجی شبکهٔ اول سیما فعالیت می‌کرد.

 

نقی نعمتی از فیلمسازان جوان کشور متولد سال ۱۳۵۶ اردبیل و کارشناس سینما از دانشگاه سوره اصفهان است. وی فیلم‌های کوتاه با او، برفک و... را در کارنامه دارد که در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی حضور موفق داشته است. همچنین نخستین فیلم سینمایی نعمتی با نام آن سه تاکنون حضورهای جهانی موفقی داشته است. نعمتی تاکنون در جشنواره های زیادی به عنوان عضو هیات های انتخاب و داوری همکاری داشته است.

 

محمد حميدي مقدم متولد 1347 در شهر همدان است. او از اوايل دهه 60 کار فيلمسازي را با انجمن سينماي جوان شروع کرد و از سال 1368 وارد دانشکده سينما شد و در سال 1375 با مدرک فوق ليسانس فارغ التحصيل شد و از سال 1374 به طور رسمي کار خود را با تلويزيون آغاز کرد و در ابتدا مجري طرح و مدير توليد خيلي از برنامه هاي تلويزيوني بود و پس از آن تهيه کننده کارهاي خودش شد. حميدي مقدم اولين کار حرفه يي و جدي خود را سينما دو مي داند و پس از آن پايه گذاري و طراحي سينما 4 را به عهده داشت و آنگاه با سينما يک به فعاليت خود ادامه داد.


 تاريخ ارسال: 1391/6/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.