پرده سینما

نشست هماهنگی برگزاری جشنواره فیلم کودک در استان ها برگزار شد

پرده سینما









پوستر جشنواره فیلم کودکنشست هماهنگی برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودک و نوجوان در استانهای کشور، در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کودک، سید احمد میرعلایی دبیر جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در این نشست ضمن تأکید بر این که دستیابی به اهداف جشنواره منوط به برگزاری مناسب آن در استان‌های مختلف است، گفت: هدف ما این است که در عین آنکه شادی‌های کودکانه را وسعت می‌بخشیم، اهداف فرهنگی خود را نیز با حساسیت پیگیری کنیم.

وی افزود: یکی از مواردی که در این راستا به آن جامه عمل پوشاندیم، نامگذاری جشنواره به اسم مقدس حضرت «فاطمه زهرا» (س) است. همچنین شایسته است کودکانی که نام مقدس «فاطمه» یا «زهرا» و یا «کوثر» بر آنها نهاده شده، برای حضور در جشنواره از تسهیلات و امکانات ویژه‌ای برخوردار شوند. این امکانات ممکن است استفاده رایگان آنها از سینما و یا دریافت بسته‌های فرهنگی باشد.

دبیر جشنواره در ادامه صحبت های خود گفت: معتقدیم کودکان در عین حال که باید شادی و نشاطی مضاعف را در جشنواره تجربه کنند؛ باید اعتلای فرهنگی یابند و این وظیفه ماست.

در این نشست که نمایندگان پنج استان و همچنین نمایندگان جشنواره برای حضور در استان‌های مختلف حضور داشتند، ابتدا ناصر باکیده مدیر امور جشنواره ها درباره جزییات و نحوه همکاری با استان‌ها در برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان توضیحاتی ارائه کرد.

وی با تأکید به این نکته که با تمام ادارات کل ارشاد استان ها هماهنگی لازم صورت گرفته تا جشنواره به صورت وسیع برگزار شوند و نقاط مختلف کشور در جریان سینمای کودک و نوجوان قرار گیرند.

باکیده افزود: علاوه بر کاروان‌هایی که سال قبل به مناطق مرزی اعزام شدند، در تعدادی از استان‌های کشور فیلم‌های جشنواره هم به نمایش درآمد. امسال هم در ادامه این جریان و به سبب تقویت جریان سال گذشته، تلاش کردیم تا جشنواره در استان‌های مختلف برگزار شود. یکی از برنامه های اصلی این جلسه هم زمینه سازی برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره در استان‌هاست.

وی با بیان این که هدف ما جلب توجه مخاطب است، گفت: تعداد مخاطب استان چشمگیر است . سال گذشته بیش از یک صد هزار مخاطب فیلم‌های جشنواره در  هم در اصفهان و هم در استان‌ها تماشا کردند از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت سینمای کودک هم برای کودک و هم برای خانواده‌ها لذت بخش است.

باکیده در ادامه گفت: مخاطبین اصلی ما دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی هستند. بنابراین؛ فعالیت کلیدی ما در همین راستا، دعوت از آموزش و پرورش برای شرکت در جشنواره است.

وی ادامه داد: امسال فیلم‌ها از نظر سطح کمی و کیفی بهتر از سال گذشته است و از تنوع کافی برخوردارند؛ ضمن آنکه برخی از سئانس‌ها به طور ویژه برای مدارس و برخی دیگر به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد.

باکیده در ادامه افزود: نکته بعدی تاریخ برگزاری جشنواره است. استان‌هایی که تاکنون اعلام آمادگی کردند 10 استان هستند. استان‌های ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و گیلان از 18 تا 22 مهر، استان های کرمان، سمنان و سیستان و بلوچستان از 19 تا 23 و استان‌های فارس، مرکزی و گلستان از 20 تا 24 میزبان جشنواره خواهند بود. جشنواره در اصفهان از 17 تا 21 برگزار خواهد شد و در تلاشیم تا حداقل همزمانی و هم‌پوشانی بین این جشنواره‌ها با جشنواره اصلی وجود داشته باشد. هم چنین میهمانان جشنواره هم به استان‌ها فرستاده می‌شوند.

او در ادامه گفت: از ادارات کل ارشاد استان ها می‌خواهیم تا تعداد سینماها و شهرستان‌هایی که امکان اکران فیلم در آنها وجود دارد، به اضافه نوع تجهیزات خود اعم از تجهیزات نمایش دیجیتالی و یا سی و پنج میلیمتری را به ما اطلاع دهند. مایلیم هر استان در آیین پایانی جشنواره میزبان حداکثر 5 میهمان از جمله سه هنرمند و دو مدیر سینمایی باشد. تأکید جشنواره توجه جدی به فرزندان شهدای ترور است. در قالب استان‌ها خانواده‌های شهدای ترور حضور دارند و مایلیم در آیین پایانی از خانواده شهدای ترور تقدیر و به سهم خود ادای دین کنیم.

وی با اشاره به اعزام کاروان‌ها به مناطق مرزی هم گفت: همچنین کاروان‌هایی را به مناطق مرزی اعزام خواهیم کرد که این کاروان‌ها هدایای فرهنگی و نمایش فیلم برای کودکان خواهند داشت.

باکیده ادامه داد: از برنامه‌های دیگر که مایلیم استان‌ها ما را در اجرای آن یاری کنند، معرفی دوقلوهای همسان و دعوت آن ها در آیین پایانی و اهدای هدایای فرهنگی به آن‌هاست. جشنواره فرصتی برای بهره‌گیری عادلانه از امکانات سینمایی برای همه استان‌هاست.

وی همچنین از نمایندگان اعزامی جشنواره به استان‌ها خواست تا پیش از سفر در زمان برگزاری جشنواره؛ با مناطق مختلف استان، شرایط سالن‌های سینمایی و امکانات و هماهنگی‌های لازم، آگاهی کافی یابند و پیش از شروع جشنواره به استان سفر کرده و از هماهنگی برای برگزاری منظم جشنواره مطمئن شوند.

در پایان نمایندگان شیراز، یزد، گلستان، سمنان، کهکیلویه و بویراحمد نظرات و درخواست‌های خود را به ناصر باکیده منتقل کردند.


 تاريخ ارسال: 1391/6/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.