پرده سینما

گردهمایی گروه های اجرایی جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد

پرده سینما









پوستر جشنواره فیلم مقاومتگردهمایی کارگروه های اجرایی 80 منطقه مرزی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت برگزار شد.

جلسه مشترک کارگروه های اجرایی 80 منطقه مرزی کشور در راستای برگزاری همزمانی دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت عصر روز گذشته با حضور محمد خزاعی دبیر جشنواره و علیرضا عاقل زاده مدیر اموراستان های جشنواره در سالن اسوه برگزار شد.

به گزارش سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در این جلسه علاوه بر نمایندگان استانی جشنواره، کارگروه های 80 منطقه مرزی کشور نیز، حضور داشتند و در خصوص نحوه اجرای برنامه های جشنواره به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر پایه این خبر، درنشست نمایندگان استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان به سرگروهی سیدعبدالستار کاکایی مسئول برگزاری جشنواره، در استان های شمال شرقی؛شرق و جنوب شرقی، استان های اردبیل، آذربایجان شرقی،  آذربایجان غربی و کردستان به سرگروهی سیدعلی حسینی مسئول برگزاری جشنواره در استان های شمال غربی؛ استان های کرمانشاه، ایلام و استان خوزستان به سرگروهی هادی محمدی نسب مسئول برگزاری جشنواره در استان های غرب و جنوب غربی، استان های بوشهر و  هرمزگان به سرگروهی ساجدی مسئول برگزاری جشنواره در استان های جنوبی، استان های مازندران، گیلان و  گلستان به سرگروهی ناصر افراسیابی مسئول برگزاری جشنواره در استان های شمالی حضور داشتند.

همچنین، در این نشست نمایندگان اجرایی شهرهای جلفا، كليبر، هادی شهر،علمدار، هریس در استان آذربایجان شرقی شهرهای پلدشت، پيرانشهر، سردشت، سرو، زیوه در استان آذربایجان غربی و در استان اردبیل : بیله سوار، پارس‌آباد، گرمي، نمين.در استان ایلام: دهلران، موسيان ، مهران. در استان بوشهر: بندر ریگ ، جزیره خارك، دلوار .در استان خراسان جنوبی: اسدیه، گزیک،قهستان،طبس مسینا، سربيشه ، شوسف ، قائن،حاجی آباد،آریان شهر،خضری و نهبندان شهرهای رشت، رودبار ،تالش ،آستاراو لاهیجان دراستان  گیلان. در استان خراسان رضوی: تایباد ،خواف،‌ درگز،سرخس ،صالح‌آباد، ‌كلات ، لطف آباد،باجگیران، در خراسان شمالی: شیروان، فاروج ، لوجلي، ینگه قلعه و  در استان خوزستان:  آبادان،اهواز، هندیجان ،هویزه، خرمشهر و در استان سیستان و بلوچستان: چابهار، زهك، سراوان، شیروان،دوست محمد، ميرجاوه  و همچنین در استان کردستان: بانه، سروآباد، کانی سور، مريوان و استان کرمانشاه: پاوه، جوانرود،‌سرپل ذهاب، قصرشيرين، گيلانغرب  و در استان گلستان: اینچه برون ، کرند، گمیشان، مراوه تپه و در استان مازندران: محمود‌آّباد ، تنكابن و در استان هرمزگان: بندر جاسک، بندر خمير، بندر ریگ، جزیره هرمز ، جزیره بوموسی، پارسیان نیز، شرکت داشته اند.   

خزاعی دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در این این گردهمایی با اشاره به گستردگی دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت آن را بزرگ ترین و وسیع ترین جشنواره به لحاظ جغرافیایی و زمانی خواند و گفت: به جرات می توانم بگویم این جشنواره از نظر وسعت برگزاری در سی سال گذشته در ایران بی سابقه است. نه تنها خود جشنواره در استان کرمان برگزار می شود بلکه ما در 80 منطقه مرزی و 16 استان برنامه نمایش فیلم داریم و چهار مرکز استان هم به شکل جداگانه جشنواره های محلی خود را برگزار می کنند.

وی ادامه داد: البته این کار بسیار سختی از نظر برنامه ریزی و زمان بندی بود اما خوشبختانه، تیم برگزار کننده جشنواره یک تیم حرفه ای و قوی است که در جشنواره های متعددی توانایی های خود را نشان داده و برگزاری این دوره از جشنواره می تواند فرصت خوبی برای نمایش توانایی های این گروه باشد.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با اشاره به نقش مهم و موثر عوامل اجرایی در محقق ساختن دغدغه ها و هدف گذاری های جشتنواره خاطر نشان ساخت:  موضوع دفاع مقدس متعلق به تمام ایرانیان است و همه در دوران دفاع مقدس زحمت کشیدند و هیچ جای این کشور نبود که مردمش در این نبرد میهنی و اعتقادی نقش نداشته اند. حالا که می توان به بهانه این جشنواره شور و نشاط اجتماعی را در کل کشور به وجود آورد، چرا این کار را نکنیم؟ این دلیل مهم دیگری برای برگزاری جشنواره به شکلی گسترده در سطح کشور است.

خزاعی افزود: 31 شهریور تا ده مهر ماه زمان برگزاری جشنواره در مناطق مرزی است و از سوم تا هفتم مهر ماه این جشنواره در کرمان و مراکز مختلف استان برگزار می شود.

وی ضمن قدردانی از اهتمام و احساس مسئولیت همه دست اندرکاران در این همایش بزرگ ملی یادآور شد: اکنون، دوره دوره دفاع مقدس فرهنگی است و هر قدم و گامی که در این مسیر برداریم در جهت رضایت شهیدان و امام شهیدان (ره) است و همه وظیفه داریم با استفاده از فرصت ها در راه اعتلای منزلت و گسترش ارزش های ملی و اسلامی و اعتقادی تلاش نماییم.

علیرضا عاقل زاده در این گردهمایی با اشاره به اینکه همیشه مناطق محروم در این گونه رویدادهای فرهنگی، مغفول واقع می شدند گفت: اگر بتوانیم این جشنواره را با مشارکت و دیدگاه های مردم مناطق مرزی و محروم همسو کنیم علاوه بر قدردانی از آنها، خواهیم توانست فیلمسازان را نیز به جهت خلق ایده های جدید با این مناطق آشنا سازیم.

وی ادامه داد: متاسفانه، همواره مردم مناطق مرزنشین بویژه بخش های محروم آن از اتفاقات فرهنگی کشور محروم بوده اند، به همین منظوربه پیشنهاد اینجانب امسال شورای سیاست گذاری و آقای خزاعی دبیر جشنواره تصمیم گرفتند به منظور تمرکززدایی از پایتخت و گسترش جشنواره در مناطق مختلف، تمامی شهرهای مرزی در استان های مختلف کشور تحت پوشش قرار گیرند.

به گفته وی، با پیگیری های به عمل آمده 80 منطقه مرزی کشور برای میزبانی همزمانی جشنواره آماده می شوند.

 وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مردم محروم کشور با سینما آشنا نیستند و برگزاری برخی از بخش های جشنواره فیلم مقاومت دراین مناطق می تواند آنها را با مقوله سینما و فیلم آشنا سازد، خاطر نشان ساخت: اگر ما بتوانیم نوجوانان و جوانان مناطق محروم و مرزی کشور را با مقوله سینما و هنر آشنا کنیم بی شک در آینده شاهد بروز استعدادهای جدیدی در این حوزه خواهیم بود.  همیشه مناطق محروم در این گونه رویدادهای فرهنگی، فراموش شده اند.

عاقل زاده با بیان اینکه ما فقط مخاطب را در مرکزیت کشور و مراکز استان ها جستجو می کنیم در حالی که با توسعه سینما در شهرستان ها و مناطق محروم خواهیم توانست طیف عظیمی از مخاطبین جدید سینما را جذب این حوزه نمائیم اضافه کرد: درحال حاضر، مخاطبین سینما در مناطق محروم بسیار زیادند که نباید از آنها غافل شد لذا می توانیم با بردن جشنواره به نقاط محروم و مرزی کشور علاوه بر اینکه توجه مسئولین و سینماگران را به این مناطق جلب می کنیم،مخاطبین جدید به سرانه اقتصاد سینمای کشور اضافه و مطالبات مردمی این مناطق را در جهت توسعه ساخت سالن های سینمایی نیز محقق سازیم.

 


 تاريخ ارسال: 1391/6/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.