پرده سینما

دکتر حسینی: جشنواره فیلم مقاومت ارزشمند است

پرده سینما









دکتر حسینیبه گزارش سایت پرده سینما دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگویی درباره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت اظهار داشت: از اعتراض، روزنامه اسرائیل نسبت به برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، متوجه می‌شویم که الحمدا... کار ارزشمندی بوده و این جشنواره، توانسته است توفیقاتی را کسب کند.

دکتر سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در گفت‌وگو با روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در مورد بازتاب اخبار دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در نشریات مختلف جهان و واکنش رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی در مورد این جشنواره، گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم دفاع مقدس که نام آن به جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تبدیل شده است، فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران و کشورهای دیگر را هم در برمی‌گیرد و میهمانانی از کشورهای مختلف در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند و بعد هم بعضی از این فیلمها در کشورهای دیگر به نمایش درمی‌آید. به هرحال الان اثرگذاری ‌این جشنواره در منطقه، در کشورهای اسلامی و در کشورهای مختلف، بیش از گذشته است و طبیعی است که صهیونیستها ناراحت هستند از اینکه سینماگران ما و دیگر کشورها چنین فیلم های مؤثری بسازند و روحیه پایداری، پایمردی، ایستادگی و استقامت را در مردم زنده کنند و در این بین هم جنایات صهیونیستها و جنایات آمریکایی‌ها بیان بشود.        
وی همچنین گفت: اینکه طبیعی است آنها واکنش نشان می‌دهند و از اینکه آنها واکنش نشان می‌دهند ما می‌فهمیم که این فیلمها اثرگذار است. اگر فیلمهای حاضر در این جشنواره، فیلمهایی بود که خاصیتی نداشت آنها هیچ اعتراضی نمی‌کردند و مخالفتی هم نداشتند.  
حسینی در ادامه تأکید کرد: اینکه گفته‌اند ما در این فیلمها از مردم مظلوم فلسطین و یا لبنان جانبداری می‌کنیم این از افتخارات جمهوری اسلامی است که در همه عرصه‌ها از مظلومین دفاع کند و سینماگران ما هم خوشبختانه در این زمینه آثار ارزشمندی را دارند ارائه می‌دهند.   
وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت هم در مقایسه با سالهای قبل خیلی بهتر برگزار می‌شود؛ توسعه کمی قابل توجهی هم دارد که در استان کرمان، در ۱۶ استان دیگر، در نقاط مرزی و در خارج از کشور این جشنواره برگزار می‌شود. آثاری که به جشنواره رسیده است از لحاظ کمی، بیش از سالهای قبل است.  
وی همچنین گفت: کیفیت فیلمها به گونه‌ای است که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر، در شمار بهترین فیلمها، فیلمهای دفاع مقدس بود و ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد، سوژه‌ها و ایده‌های فراوانی هست که ما امیدواریم بیش از گذشته به این مسئله بها داده شود و الگویی برای فیلمهای مقاومت در سراسر دنیا گردد.    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد انتخاب عنوان مقاومت برای جشنواره بین‌المللی فیلم دفاع مقدس امسال گفت: ما علاوه بر این جشنواره، دیگر جشنواره‌هایی هم که تحت عنوان دفاع مقدس بوده است سعی کردیم که به عنوان مقاومت باشد و مشارکت دیگران را داشته باشیم. اینکه بتوانیم نخبگان و هنرمندان و فیلمسازان کشورهای دیگر را همراه کنیم و از تجربیات آنها بهره بگیریم و آنها هم به ایران بیایند و از تجربیات ارزشمندی که در کشور ما وجود دارد بهره بگیرند.   
وی همچنین گفت: نه تنها ما در بحث مقاومت حتی در بحث کشورهای اروپایی، آمریکایی مدتی قبل جشنواره فیلمسازان مستقل را داشتیم، که این فیلمسازان به وضع موجود نظام سلطه منتقد هستند. لذا این حرکتها می‌تواند خیلی کمک بکند و آثار جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، در ۹ کشور جهان، ارائه خواهد شد و قطعاً مورد توجه قرار می‌گیرد.     
سید محمد حسینی در ادامه در مورد واکنش روزنامه های اسرائیلی و آمریکایی در مورد برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت افزود: هالیوود و صهیونیسم ده ها فیلم علیه اسلام و ایران ساخته‌اند و ما هم گاهی اوقات گوشه‌ای از جنایات آنها را بیان می‌کنیم؛ اینکه کار شگفت و عجیبی نیست. ما از مظلوم در هر کجای دنیا باشد دفاع می‌کنیم؛ لبنانی، فلسطینی، افغانی، عراقی و یا هر کشوری در هر جای دنیا باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این گفت‌وگو تأکید کرد: هنرمندان ما هم در این زمینه، تجربه بسیار خوبی دارند و فیلمهای متعددی ساخته‌اند برای نمونه فیلم شکارچی شنبه که در مورد فلسطین بود و یا فیلم  سی و سه روز از فیلمهای موفق در این زمینه بوده است، انشاءا... ما این روند را ادامه خواهیم داد و طبیعی است که آنها این حرفها را مطرح کنند و اعتراض بکنند اما ما از این اعتراض، متوجه می‌شویم که الحمدا... کار ارزشمندی بوده است و این جشنواره، توانسته است توفیقاتی را کسب کند.


 تاريخ ارسال: 1391/7/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.